içinde

BayıldımBayıldım

Zinde Hissetmemizi Sağlayacak Besinler

zinde hissetmemizi sağlayacak besinler

Bugün size kendimizi zinde hissetmemizi sağlayacak besinler nelerdir, bunlarla ilgili bilgi vereceğim. Bahsedeceğim bu besinler sık tüketildiği zaman sağlığımıza fayda sağlayarak zinde hissetmemize yardımcı oluyor. Hepimiz kendimizi sağlıklı ve enerji dolu hissetmek isteriz. Halsizlikten, üşengeçlikten şikayet eder dururuz. Mevsim geçişlerinin, soğuk ve kasvetli havaların bizi yıpratmasına izin vermememiz lazım. Hayat yaşamaya değer ve hepimizin hedefleri, planları ve hayalleri var. Bunları gerçekleştirebilmek için de çalışmamız lazım. Çalışabilmek ve hayatı doyasıya yaşayabilmek için de enerjik olmamız şart. Hiç bir şeyin bizi durdurmasına izin vermememiz gerekiyor. O nedenle de yolumuzda ilerlerken sağlıklı olmamız önemli. Kesintisiz enerji için, aktif ve neşeli olabilmek için bazı besinlerin süper gücünden faydalanabiliriz. 

ZİNDE HİSSETMEMİZİ SAĞLAYACAK BESİNLER

SU

Sağlıklı olabilmek için en önemli ihtiyacımız su. Halsizliğe ve yorgunluğa çok iyi geliyor. İçeriğindeki oksijen ve mineraller sayesinde, kötü hissettiğimizde bize sinyal veriyor. Su içmemiz gerektiğini hatırlatıyor. Su içmeliyiz ki tükettiğimiz besinler enerjiye dönüşebilsin.

MUZ

İçerdiği doğal şekerler, lif ve potasyum nedeniyle enerji deposu. Tok tutar, besler ve mutlu eder. Yoğurdun içine koyarak ve üzerine çikolata sosu ya da fındık ezmesi sürerek de yiyebilirsiniz.

KURUYEMİŞ

Bir avuç badem, fındık ya da ceviz gün boyu zinde hissetmemizi sağlar. Hem çantamıza atıp taşıması da kolay fazla yer kaplamaz.

MANTAR

Mantar hem çok lezzetli bir besin hem de bir porsiyonu vücudumuzun ihtiyacı olan demirin P’ sini karşılayabiliyor. Kan akışımızı düzenlemesi ve enerjiyle dolmamızı sağlaması da cabası.

BAL

Tatlı krizlerimiz için sağlıklı ve leziz bir alternatif. Günde 1 kaşık bal tüketerek enerjiyle dolabiliriz. Yoğurda ya da çaya katarak da tüketebiliriz.

YUMURTA

Yumurta aminoasit ve omega-3 yağı içeriyor ve günlük protein ihtiyacımızın bir kısmını da bir yumurta tüketerek karşılayabiliyoruz. Haftada 2-3 yumurta yiyerek enerjik olabilir ve iyi hissedebiliriz.

BALIK

Omega-3, protein ve zengin mineral içeriği ile balık tükettiğimiz besinleri yakmamıza yardımıc olur ve yediklerimizi hızlı bir şekilde enerjiye çevirir. Haftada en az 2 kere balık yemeliyiz.

Balık Yemenin Faydaları Nelerdir?

YEŞİL ÇAY

Enerji veren yönü ile de bilinen yeşil çay çaydan ve kahveden daha sağlıklı. Ayrıca zihni açma özelliği de var. Diğer faydaları için yazımıza göz atabilirsiniz.

Yeşil Çayın Faydaları Nelerdir?

Hayallerimizin peşinden koşarken yorgunluk bize engel olmasın. Bu nedenle beslenmemize dikkat ederek, enerji veren besinleri tüketerek hem sağlığımızı koruyabilir hem de hayatın içinde koştururken daha zinde oluruz.

Zinde hissetmemizi sağlayacak besinler yazımdan sonra ödem söktüren besinlerle ilgili bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazımıza göz atabilirsiniz.

Ödem Söktüren İlaç Gibi Besinler!

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. nasıl da yoğun tempoda çalışanlar için güzel faydalı bir yazı olmuş 🙂 elinize sağlık 🙂 yeşil çay, su ve muz harici fazlaca tüketiyorum neyseki 🙂

  2. Spor yaptıgım zamanlarda hepsini sık sık tüketiyordum. Aslında alıskanlık haline getirilmeli. Kronık yorgunluğa çare olur belkı

  3. yeşil çayı ilk defa duydum hazır sigarayı bırakmısken antıoksıtant olarka baslayayım az 😀 sındırımıde hızlandırsın ohh enerjı 😀

  4. bu yiyecekleri bulabileceğim yerde olsam alır yerim. ama nerde…
    neyse yakın şeyler bulup yiyorum bu şekilde zinde olmaya çabalıyorum.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

tren

Tren Yolculuğuna Ufak Bir Dokunuş

türk selesi sella turcia

Türk Selesi: Sella Turcica