SağlıkSağlıklı Beslenme

Zayıflamak İçin Yenmesi Önerilen Meyveler

 

Yapılan bir araştırmaya göre günde 5 porsiyon meyve ve sebze yemek sağlıklı bir yaşam sürmek için harika bir yoldur. Meyveler kilo vermenizde yardımcı olacak yüksek miktarda lifleri ve doğal şekerleri içeren bununla birlikte sizi tok tutmaya yardım edecek bir yiyecek grubudur. Bir porsiyon meyve yaklaşık 80 gram ağırlığa denk gelmektedir. Kısacası yiyeceğiniz orta büyüklükte bir elma ile aslında bir porsiyon meyve yemiş olursunuz. Size kilo vermenizde yardımcı olacak 7 meyveyi şöyle sıralayabiliriz. Zayıflamak için sözünü ettiğimiz bu meyveleri rahatlıkla tüketebilirsiniz.

Zayıflamak İçin Karpuz Yiyin

Karpuz zayıflamak için en ideal meyvelerden birisidir. Yüzde 90 gibi yüksek su oranına sahip olduğu için bir dilim karpuz yaklaşık 30 kaloriye sahiptir. Arginin denilen bir amino asit bakımından zengin olduğu için zayıflamanıza büyük faydası olacaktır karpuzun. Karpuz yediğiniz zaman susamamanızın yanı sıra karpuz yediğiniz zaman sağlıksız atıştırmalıklardan da uzak durma eğilimi gösterdiğinizi göreceksiniz.

Zayıflamak İçin Hint Armudu Yiyin

Hint Armudu meyvesi Hindistan’a Portekizli denizciler aracılığıyla getirilmiştir ve zayıflama konusunda çok büyük etkileri vardır. Lif oranı yüksek Hint Armudu glisemik indeksinin düşük olması nedeniyle de diyabet hastaları için de uygun bir meyve olarak göze çarpıyor. Hint Armudu zayıflamanıza yardımcı olacağı gibi bağırsaklarınızın da düzgün çalışmasını sağlayacaktır.

Zayıflamak İçin Elma Yiyin

Eğer size kanser riskinizi düşürecek, kalp sağlığınızı koruyacak, dişlerinizi daha beyaz gösterecek, bağışıklık sisteminizi güçlendirecek ve hatta ishal ve kabızlığa iyi gelecek bir meyve olduğunu söylesem bana inanır mısınız? Evet yanlış duymadınız bu meyve elmanın ta kendisidir.  Eğer kilo vermek için diyet yapıyorsanız, elma kesinlikle diyet listenizde bulunması gereken meyvelerden biridir. Orta büyüklükteki bir elmanın 50 civarında kalorisi vardır fakat yağ ve sodyum içermez. Brezilya’da yapılan bir araştırma yemeklerden önce elma yiyenlerin yemeyenlere göre yüzde 33 daha hızlı zayıfladığını ortaya koydu.

Zayıflamak İçin Muz Yiyin

105 kalorilik içeriği ile muz çok güzel bir anlık enerji kaynağı olmasının yanı sıra egzersiz sonrası yenilebilecek en uygun meyvelerden biridir. Ayrıca çikolata gibi birçok hazır gıdalardan çok daha sağlıklı olduğunu hatırlatmakta fayda var. Bol enerjili bir meyve olan muz kas kramplarını önlemeye yardımcı olmasının yanı sıra mide ekşimesine ve kabızlığa da iyi gelmektedir.

Armut

Armut, sizin günlük lif ihtiyacınızın dörtte birini karşılar ve sindirim sisteminiz için de oldukça faydalı bir meyve olduğu söylenebilir armut için. Kolesterol seviyenizi kontrol etmenize faydası olduğundan dolayı koroner kalp hastalıklarına yakalanma riskinizi azaltmakla birlikte tip II diyabet hastalıklarını önlemede de büyük rolü vardır. Ayrıca lif açısından zengin bir meyve olan Armut sizi uzun süre tok tutacaktır.

Portakal

Portakal sadece iyi bir tada sahip olduğundan değil aynı zamanda 100 gramında 47 kalori bulundurmasından dolayı sıkı bir diyet uygulayan herkes için oldukça iyi bir atıştırmalıktır.  Diyet yaparken eğer tatlı bir şeyler aşeriyorsanız, portakalı tercih edebilirsiniz çünkü her diyetin tatlı bir şeylere ihtiyacı vardır.

Domates

Domates aslında bir sebze değil meyve olduğu bir gerçektir ve kilo verme mücadeleniz için gerçekten olağan üstü bir besin maddesidir. Domates lezzetli olmasının yanı birçok antioksidan ile doludur ve su kaybını önlemeye yardımcı olur. Leptin içeriği sayesinde birçok kişinin kilo vermesini sağlar. Ayrıca ketçapın domates yerine geçmeyeceğini de unutmayın.

Zayıflamak İçin Bitki Çayı Önerileri

İlgili Makaleler

5 Yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu