içinde

Yolda Yaşamak, Yolu Yaşamak: Muradiye Şelalesi

Yolu-Yasamak-Yolda-Yasamak

Yolda Yaşamak, Yolu Yaşamak: Muradiye Şelalesi.. Van çıkışına gelmem yaklaşıp 40 dakikamı aldı zira yüz ölçümü olarak gerçekten büyük bir şehir. Çıkışa geldikten hemen sonra bir araç buldum. Erciş’e kadar 2 araç değiştirdim ama zaman kaybetmedim pek. Erciş sahile şöyle bir göz attıktan birkaç yüz adım yürüdükten sonra yoluma devam ettim. Ercişten bindiğim abi Muradiye Şelalesini muhakkak gör deyince yolda inip şelaleye doğru yürümeye başladım.

Yolda Yaşamak,Yolu Yaşamak: Muradiye Şelalesi

Muradiye Şelalesinden çıktıktan sonra Çaldırana kadar bir polis memuru abi ile geldik. Çaldıranda hava şartları inanılmaz güçleştiği için yolculuğum boyunca ilk defa tıra bindim. İyi ki de binmişim. Antepli sevecen bir abiye denk geldim. Çay ikramı bitiyor kahve yapıyor. Kahve içiyoruz arkadaki mandalinalar piyasaya çıkıyor. Sohbet desen zaten çok güzel. Tendürek Dağı yamaçlarında karın şiddetini arttırdığı ve yolların buzlandığı bir noktada biraz durduk. Aracına bindiğim abi yolda kalmış başka bir kamyona yardım etmeye inince ben de fırsat bu fırsat karla kaplı yol kenarına attım kendimi. Birkaç poz fotoğraf çektikten ve yağan karın altında biraz zaman geçirdikten sonra ve abi de gelince yola devam ettik.

Doğubeyazıt’a geldiğimizde saat 16.00 civarıydı. Ve hava karardığı anda Doğubeyazıt-Iğdır_Kars yolu çok tehlikeli olacaktı. Iğdır yoluna geçtikten 10 dakika sonra bir araç durdurdum ama pişman olmadım desem yalan olur. İran Azerileriymiş ve alem yapmak için sınırdan geçmiş ve Iğdır’a doğru gitmeye çalışıyorlardı. Hem inanılmaz yavaş gidiyorduk hem de sohbet hiç hoş değildi.

Iğdır’a vardığımda hava kararmak üzereydi. Hiç riske girmedim ve son otobüse bilet alıp Kars’a geçmeye karar verdim. İyi ki de öyle yapmışım zira Iğdır-Kars arasındaki 110 kmlik yolda 3 farklı noktada kimlik kontrolünden geçtik. Güvenlik önlemleri hat safhada ve gerçek anlamda da sorunlu bir bölge.

Akşam 19.00 sularında nihayet Kars’a varmıştım. Konaklama sorununu hepinizden bildiği ve gördüğü gibi yine Seyyah grubumuz sayesinde ulaştığımız bir arkadaşımız aracılığıyla sağladım. İlk akşam kalenin eteklerindeki On İki Havariler Kilisesini, Hasan Harakani Türbesini ve Taş Köprüyü ziyaret ettikten sonra kalacağım eve geçtim.