içinde , ,

Yoga İle İlgili Detaylı Bilgiler

Yoga ile ilgili detaylı bilgiler

Yoga ile ilgili detaylı bilgiler yazımdan önceki yazımda yoga nedir sorusuna değinmiştim. Ve yoganın tarihçesi ile ilgili bilgiler vermiştim. Bugünkü yazımda yoga türleri, yoga ekolleri, yogaya başlamadan önce ve yoga sırasında neler yapılmalı sorularının cevaplarını bulabilirsiniz. Yoga ile ilgili detaylı bilgiler yazımı keyifle okursunuz umarım.

YOGA İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLER

YOGA TÜRLERİ

Yoganın farklı bir çok çeşidi vardır. Günümüzde yoga merkezlerinde uygulanan yoga türü Klasik yogadır. Klasik yoga, Yoga Sutraları’nda tanımlanan çeşittir. Bu çeşitler birbirinden farklı olsa da birbirinden üstün değildir. Amaçları aynıdır, zihni rahatlatmak, bedeni aklı kuvvetlendirmek; ancak uygulama teknikleri farklıdır. Kişi, kendine en uygun türü belirlemeli ve deneyimlemelidir. Tüm yoga sınıflarının temel birleşimi, pozlar (asanalar), nefes (pranayama) ve meditasyon (dhyana)’dır.

YOGA EKOLLERİ

  • KARMA YOGA-HAREKETİN YOGASI

Kişinin amacı yaptığı eylemlerden karşılık beklememek, egodan sıyrılmak ve ruhsal özgürlüğe ulaşmaktır.

  • BHAKTİ YOGA-SEVGİ YOGASI

Yaratılış kaynağına adanmış karşılıksız, koşulsuz yoldur. Fiziksel hareketlerden ziyade kişinin benliği odak noktasıdır. Meditatiftir.

  • RAJA YOGA- ASHTANGA-KRALLARIN YOGASI- BİLGİ YOGASI

Yoganın 8 yolunu temsil eden yoga ekolüdür. Etik, zihinsel ve ruhsal öğretilerin tümünü kapsayan bir sistemdir. Zihin kontrol altına alınırsa, bilincin üst seviyelere çıkacağı inancı vardır.

  • TANTRA YOGA

Vücutta bulunan tüm enerjilerin denge içinde harekete geçirilmesi ekolüdür. Aydınlanmanın, bilincin genişlemesi, aklın çözülmesi ve insanın varoluş nedenini kavramasıyla mümkün olabileceğine inanılır.

  • HATHA YOGA

Fiziksel yoga türüdür ve popülerdir. Bu türde amaç, fiziksel bedenin kapasitesini arttırmaktır. Ha: Güneş, Tha: Ay demektir. Beden ve zihindeki birbirine zıt ancak birbirini tamamlayan eğilimlerin bir olduğunu ifade eder. Kutupların dengelenmesi anlamını taşır.

  • TERAPÖTİK YOGA-TEDAVİ EDİCİ YOGA

Yoga duruşlarının sağlık sorunlarının tedavisinde kullanılmasıdır. Yoga terapisi, yapısal, fizyolojik, duygusal ve ruhsal acıyı azaltma amacıyla yapılır.

YOGAYA BAŞLAMADAN ÖNCE NELER YAPILMALIDIR?

ZAMAN BELİRLEMEK

  • Vücudu güneşin doğuşu-batışı gibi özel bir enerji ile doldurabilmek için şafak ve alacakaranlık vakitleri günün en güzel zamanlarıdır. Buna imkanınız yoksa, kendiniz için en iyi zamanı siz belirleyebilirsiniz. Sabahları vücudunuzu pozitif enerji ile doldurarak güne başlamayı tercih edebilir ya da stresli bir günün ardından gevşemek için akşamları yoga yapabilirsiniz.

MEKAN BELİRLEMEK

  • Rahatsız edilmeyeceğiniz, iç ya da dış mekanda yüzeyin düz olduğu, rahat hareket edebileceğiniz bir yer seçmelisiniz.

YOGA SIRASINDA YEME-İÇME OLMAMALI

Konsantrasyonun bozulmaması adına yoga yaparken yeme-içme olmamalı. Susuz kalmamak için seans öncesinde ya da sonrasında su içebilirsiniz.

RAHAT KIYAFETLER TERCİH EDİN

Kıyafetlerinizin hareketlerinizi kısıtlamaması önemlidir. Rahat ve ince giysiler giymelisiniz. Ayaklarınız çıplak olmalı, kaydırmaz çorap kullanımı da uygun olabilir.

YOGA MATI VE MÜZİK

Üzerinde rahatça çalışabileceğiniz, yoga matı, battaniye ya da kaymaz bir örtü kullanabilirsiniz. Arka planda rahatlatıcı bir müzik çalmanız da uygun olabilir.

YOGA NASIL YAPILIR?

Yoga seansları genelde 45-90 dakika arasında sürebilir. Bireysel bir uygulama olacağından ihtiyaç ve hedeflere göre seansların süresi değişebilir. Başlangıçta olabildiğince sıkı çalışmak, hızlı adaptasyon sağlar. Pratik esnasında amacınız fiziksel olarak kendinize meydan okumaktır ve odağınız nefesinizdir. Yoga stüdyolarında genelde ayna yoktur, kişi dikkatini gevşemeye, nefesine, vücudunun yapabildiklerine ve şu ana odaklar.

  1. Yogaya ilk olarak nefes alma egzersizleri ile başlanır. Ağız kapalı halde burundan nefes alınır. Gerilim, stres ve olumsuz her türlü düşünceden arınmak ve rahatlamak gerekir. Solunuma konsantre olunur, nefes vücuttan yavaş bir şekilde akarken rahatlatan ve enerji veren hava hissedilir.
  2. Fiziksel egzersizlerle devam edilir. Vücut dinlenir, saygı gösterilir ve yönlendirmesine izin verilir.
  3. Son aşama derin dinlenme adı verilen gevşeme aşamasıdır. Bu aşamada rahatlama ve meditasyona geçilebilir.

YOGA YAPMA YÖNTEMLERİ

Pranayama: Yoganın temel taşlarından nefes teknikleri ile solunumun kontrollü olarak uzatılmasına odaklanan yöntemdir. 

  • Yerde rahat bir pozisyonda oturun. Bileklerin sırtını dizlerinize koyun. Gözlerinizi kapatın.
  • Nefesinizi tamamen verin. Burundan yavaş bir şekilde derin bir nefes alın. Ağzınız kapalı bir şekilde yavaşça nefes verin.
  • Bunu 12 tur tekrar edin.

Asana: Kas ve sinirler üzerine odaklanan bir yöntemdir. Bağışıklık sisteminin işlevi için gerekli olan dengeli bir enerji üretmeye yardımcı olur. Kişi zihin ve beden farkındalığına odaklanır. Burada amaç, bir pozun ne kadar uzağa gidebileceğini algılayarak sınırlarını keşfetmektir. 

Mantra: Doğru tekrarlarla, zihnin kontrolünü ele geçirerek şu ana odaklanmayı sağlayabilen ifadelere denir. Evrensel bilinçle ilişki kurmaya yardımcı olduğuna inanılır. Ağız, dil ve dudakların hareketi beyindeki meridyenleri uyarır ve endokrin sistemine destek olacak titreşimleri çıkarır. 

Mudra: Belirli bir zihin durumu geliştiren el hareketlerinin kullanıldığı yöntemdir. Yüzlerce mudra vardır, asana, pranayama ve meditasyon esnasında uygulanırsa farklı beden-zihin alanlarını uyarabilir. 

YOGA YAPARKEN NELERE DİKKAT ETMEK GEREKİR?

  • Eğer bir hastalığınız varsa ya da hamileyseniz yogaya başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
  • Pozlar bedene zarar vermeyecek doğrulukta yapılmalıdır. Bir hareketi yapamıyorsanız asla kendinizi zorlamayın. Bilinçsizce yapılan yoga çalışmaları sağlık sorunlarına neden olabilir.
  • Sabahları ve soğuk havalarda kaslar sert olur. Her seans öncesinde mutlaka ısınma hareketleri yapılmalıdır.
  • Yoga yapacağınız alanın mutlaka iyi havalanmış olduğundan ve uygun ısıda olduğundan emin olun. Klimalı odalar yoga için önerilmez, ortam soğuk olunca vücut sertleşir ve kaslar esnemekte zorlanır.
  • Yemekten hemen sonra yoga yapılması doğru değildir. Ağır yemek yediyseniz 2-3 saat, atıştırma şeklinde yediyseniz de 1 saat kadar beklemelisiniz.

Yoga ile ilgili detaylı bilgiler yazımdan sonra yoganın faydaları ile ilgili yazım için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz. .

Yoganın Faydaları Nelerdir?

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Yoga çeşitlerini ilk defa duydum. Yogaya karşı ufkum açıldı resmen. Kaleminize sağlık çok aydınlatıcı bir yazı olmuş.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

hentbolun dünü bugünü

Hentbolun Dünü Bugünü

çileğin bilinmeyen özellkleri

Çileğin Bilinmeyen Özellikleri