Sağlık

Yemek Saatleri Kilomuzu Etkiler Mi?

Yemek saatleri kilomuzu etkiler mi, hiç düşündünüz mü? Cevap; evet, etkiler! Vücut saatimiz, metabolizmamız ve sindirim sistemimiz karmakarışık bir etkileşimde. Bu sebeple de yalnızca ne yediğimiz değil, yediklerimizin saatlerinin de önemi var.

Yemek Saatleri Kilomuzu Etkiler Mi?

Amerika’da yapılan araştırmalarda, üniversiteye başlayan gençlerin en az 7 kilo aldığı ortaya çıkmış. Bunun sebebi ise hazır yemeklere olan eğilimin artması ve fiziksel aktivitelerin azalması olarak görülürken bunlara ek olarak, geç saatlerde yemek yemek, alkol tüketiminin artması ve düzensiz uyku saatlerinin de kilo alımını tetiklediği ortaya çıkmış.

Bu verilere göre ne yediğimizden ziyade saat kaçta yediğimizin de çok önemli olduğu bir kez daha kanıtlanmış oldu.

Yemekte zamanlama neden bu kadar önemli?

Kilo verdiren diyetlerde dikkat ettiyseniz hep aynı miktarda kalori tüketilir. Tüketilen bu kalorilerin çoğu da sabah kahvaltısındadır. Sabah kahvaltısında tüketilen kalori miktarı, akşam yemeğinde tüketilenlere göre 2,5 kat daha fazla kilo verdirdiği de kayıtlara geçmiş.

Vücut saati uzmanı açıklıyor…

Amerikalı vücut saati uzmanı biyolog Satchin Panda, atalarımızın yemek yeme düzeninin gün ışığı ile doğru orantılı olduğunu, bunun Amerika’da ise tam tersi olduğunu, insanların almaları gereken kalorilerin 3/1’den fazlasını saat 18.00’dan sonra aldığını bildirdi.

Yeterince uyumayan insanların geç saatlerde yemek yemesi ardından kahvaltıyı erkenden yapması, vücudun yemek yemeden geçirdiği süreyi kısaltıyor. Aynı zamanda az uyumanın bir diğer negatif etkisi ise insanın karar alma mekanizmasını bozması.

Az uyumak, açlık hormonu olan leptin ve girelin hormonlarının seviyesini de etkiler ve iştahı artırır. Bu da sizin kilo almanıza sebep verir.

Peki ne yapmalı?

  • İlk adım uyku ve yemek saatlerini düzene sokmak. Bu sayede vücut saatler ile uyumlu bir şekilde çalışmasına devam edecektir.
  • Uyku düzeni önemlidir evet. Fakat burada önemli bir diğer nokta da ne kadar uyuduğunuz. Yetişkin bir insan en az 7-8 saat uyumalıdır.
  • Yeme alışkanlığınızı düzene sokmanız ve yemek yeme saatlerinizi 12 saatlik dilime sığdırıyor olmanız vücudunuzun dinlenmesine ve düzenli çalışmasına yardımcı olur.

Bir vücut saati uzmanı yaptığı açıklamalarda yer yüzünde yaşayan bütün canlıların 1 gün boyunca karanlık ve aydınlık döngüye ve bu döngüye uygun yeme ve açlık dönemlerine uyum sağlayacak şekilde geliştiğini söylüyor.

Bu döngünün önemi ise vücudun her gece sağladığı onarım ve yenilenme işlemleri.

Peki; en ideal yemek saatleri hangileri?

Detaylar için aşağıdaki videoyu izlemenizi tavsiye ederiz.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

yym

Shall We? olmadan yapamaz O!

İlgili Makaleler

9 Yorum

  1. Gerçektende katılıyorm ve özeniyorum :( düzen hayatın her aşamasında olduğu gibi metebolizmamızda da son derece etkili :(

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu