içinde

BayıldımBayıldım

Yaz Meyveleri

yaz meyveleri

Bugün bizler için Meryem Karayağız yaz meyveleri ile ilgili bilgilerini paylaştı. Kendisine verdiği bilgiler için teşekkür ediyoruz.

YAZ MEYVELERİ

Ülkemizde hızla yayılan ve etkisini çok çabuk gösteren corana virüsü nedeniyle bir çoğumuz evdeyiz ve gerekli önlemlerle beraber yiyip, ictiklerimize de aşırı derecede önem vermeliyiz. Biliyorsunuz ki bir süre sonra yaz ayına gireceğiz. Bu süreçte dengeli ve daha sağlıklı beslenmemiz için gerekli olan şeylerden birisi de meyve tüketimi. Peki bu meyve tüketiminin faydaları neler gelin hep birlikte öğrenelim.

Zamanında yetişen meyvelerin tazeliği ve lezzeti bir başka. Zamanında yetişmesiyle oluşan meyveler vitamin ve mineral kaynağımız olarak kalmayıp cilt güzelliğinde, ara öğün atıştırmalıklarında ve pek çok alanda fayda sağlar. Bu nedenle farklı türdeki meyvelerden yeterli miktarda tüketmek oldukça önemlidir. İşte, en sevilen yaz meyveleri ve sağlığa faydaları…

YAZ MEYVELERİNİN SAĞLIĞA FAYDALARI

ÇİLEK

İyi bir folik asit kaynağı olarak bilinen çilek, A ve C vitaminleri, manganez, demir, potasyum, fosfor ve selenyum gibi mineraller de içeren en iyi besin kaynağıdır. Bağışıklık sisteminin güçlendirilmesine katkı sağlar. İçerisinde bulunan antioksidan vitamin ve mineraller sayesinde serbest radikallerin oluşumunu engelleyerek kanser hastalığına karşı koruyucu bir etkisi yaratır. Bunların yanı sıra kolesterol seviyelerini dengelenerek kalp ve damar hastalığının da önüne geçmektedir.

KARPUZ

Yaz aylarının sıvı tüketimini karşılamaya en yardımcı meyvelerinden biridir. ß-karoten ve likopen yönünden zengin, C vitamini oldukça yüksek olan karpuz, diğer antioksidan vitamin ve mineralleri de bolca içermektedir. Bu sayede kanser, kalp ve tansiyon hastalıklarının da önüne geçmektedir.

Karpuzun Bilinen 6 Faydası

KAYISI

Diyet lifleri açısından zengin, ß-karoten ve A vitamin içeriği oldukça yüksek olan kayısı bu sayede göz sağlığının korunmasına yardımcı olur. C vitamini, potasyum ve lif içeren kayısı kanserleşmeyi korurken sindirim sisteminin düzenlenmesine yardımcı olur. Lifli olması da tokluk hissi vererek iştah kontrolü sağlayarak kilo vermemizi sağlar.

Gün Kurusu Faydaları

KİRAZ

C vitamini ve potasyumdan oldukça zengin olan kiraz, enfeksiyonların önlenmesini sağlayarak vücudumuzu hastalıklardan korur. İdrar söktürücü etkisi olduğundan ödem atılmasına ve idrar yolu enfeksiyonun iyileşmesinde yardımcı olur. İçeriğinde bulunan kuarsetin sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir, kansere karşı korur ve aynı zamanda alerjik hastalıkları önler.

ARMUT

C ve K vitaminleri ile bol miktarda potasyum içeren armut, kardiyovasküler hastalıklarda ve tansiyon düşürülmesinde büyük önem taşır. Yüksek lif oranı sayesinde tokluk hissi verip, sindirim sisteminin daha düzenli çalışmasını sağlar. Gribal enfeksiyonun ve bakteriyel içerikli pek çok hastalığın gelişimini önleyerek vücudun savunma mekanizmasını artırmaktır.

Yaz meyveleri ve tüm diğer tüm meyve ve sebzeleri zamanında, taze ve doğal olduğu süreçte günlük ihtiyaç duyulan miktar dahilinde tüketmek gerekmektedir.

MERYEM KARAYAĞIZ 

Kışın Kış Sebzeleri Tüketin

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Carl Edward Sagan

    Carl Edward Sagan Kimdir?

    içimizdeki boşluk heykeli

    Ebru Şallı Oğlunu Kaybetti. Mezar Taşına Öyle Birşey Yazdırdı ki..