SağlıkSağlıklı Beslenme

Yağ Yakmak İçin 12 Süper Besin

 

Yumurta: Yumurta en ucuz ve en zengin protein kaynağıdır. Yumurtanın sarısı bir sürü besleyici madde içerir. Tüm proteinin yarısının yumurtanın sarısında bulunmasının yanı sıra yumurtanın sarısı A, D ve E vitaminlerini de içinde barındırır. Kolesterolü yükseltmesinden dolayı testosteron seviyenizi de yükseltecektir. Yumurtadaki kolesterol için endişelenmeniz gerekmiyor. İyi huylu kolesterol kandaki kolesterole bağlı değildir. Eğer kötü kolesterole sahipseniz, yumurtanın sarısı yerine vücut yağlarınızdan kurtulun. Bu yazımızda yağ yakmak için önemli besinleri size sıralayacağız.

Yağ Yakmak İçin Deniz Ürünleri Tüketin

İltihaplanmayı ve vücut yağlarını azaltırken testosteron seviyesi yükseltir. Çokça yağlı balık tüketemeyeceğinizi düşünüyorsanız, balık yağı sizin için iyi bir seçenek olabilir. Omega 3 yağının en büyük kaynaklarından biri olan 100 gramlık somon balığı 20 gram protein içerir. Fakat çiftlikte yetiştirilmiş somonları almanızı tavsiye etmiyorum.

Yağ Yakmak İçin Meyve ve Kuru Yemiş

Çeşitli Meyveler: Yüksek antioksidan içerikleri ile bazı meyveler kanser, kalp hastalıkları ve göz hastalıklarından korunmada yardımcı olur. Özellikle dut, karadut, ahududu ve böğürtlen gibi meyveler bu konuda oldukça faydalıdır. Donmuş veya taze halde tüketebilirsiniz bu meyveleri. Ayrıca yulaf lapası ile de saydığım meyveleri karıştırıp yiyebilirsiniz. Karışık Kuruyemiş: Tekli ve çoklu doymamış yağları, lifleri, E vitaminini, Magnezyum, Potasyum ve Çinko içerir. Karışık kuruyemiş kalori bakımından zengindir eğer kilo almak isteyen çok zayıf biri iseniz sizin için uygun bir tercihtir.

Yağ Yakmak İçin Bitkisel Ürünleri Tercih edin

Sızma Zeytinyağı: Yüzde 70e varan doymamış yağ oranı ile kalp hastalıkları ile kansere karşı koruma sağlar. 1-2 damla zeytinyağını salatanıza eklemeyi sakın unutmayın. Daha fazla polifenol ve daha iyi tat için sızma zeytin yağı tüketin. Ispanak: Belki de en bazik besinlerden biridir belki de Ispanak. Ispanağın kemik ve kas kaybını önlemesinin yanı sıra besleyici özelliği sayesinde kanser ve kalp hastalıklarına karşı koruyucu yapısı vardır. Ispanakla yapılan yemeklerin tariflerine bir göz atabilirsiniz. Brokoli: Kansere karşı mücadelede önemli bir besin olmakla beraber anti östrojen indollerini de kendi bünyesinde bulundurur. Brokoli çözünebilir lif bakımından zengindir bunun yanı sıra düşük kalorisi sayesinde yağ yakımında büyük faydası vardır.

Kırmızı ve Beyaz Et de Yağ Yakımı için Etkilidir.

Kırmızı Et: Bolca protein, B12 Vitamini, demir, kratin, karnosin, çinko ve hatta omega 3 yağlarını da barındırır. Bolca kırmızı et yemenizi tavsiye ediyoruz. Hindi: Doymuş yağların size göre olduğunu düşünmüyorsanız, işte hindi tam size göre. Diğer etler 100 gramda 4,5 gram doymuş yağ içerirken, Hindi eti hiç doymuş yağ barındırmaz. Bu nedenle de çok kurudur. Hindi etini ıspanak ile tüketebilirsiniz.

Yağ Yakımı için Diğer Ürünler

Keten Tohumu: Önemli bir lif, protein ve omega 3 kaynağıdır. Keten tohumlarından en çok verimi elde etmek için ezerek tüketmelisiniz. Yoğurt ve çeşitli meyvelerle az miktarda keten tohumu tüketebilirsiniz. Keten yağından da lif içeriğinin olmaması nedeni ile uzak durmalısınız. Yoğurt: Mide sağlığınızı korumada yardımcı olabilecek düzinelerce bakteri içerir. Donmuş veya şeker ve meyve eklemeli yoğurtları sakın satın almayın. Az yağlı yoğurtları keten tohumu ve çeşitli meyveler ile tüketebilirsiniz.

Yapay Tatlandırıcılar

 

 

İlgili Makaleler

8 Yorum

  1. Yazı harika olmuş . Ama yıllardır her yemekte yoğurt veya salata yiyerek yağlarla hiç tanismadim diyebilirim hehe :))

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu