içinde

Uyumadan Önce Nasıl Sakinleşilir?

uyumadan önce

Yatmadan önce ekranlardan 1-2 saat uzak durun. Buna televizyon, telefon, tablet ve diğer elektronik cihazlar da dahildir. Bu ekranlardan gelen ışık sizi uyanık tutacak veya uyku kalitesinin düşmesine neden olacaktır. Bunlar gibi basit öneriler uyumadan önce sakinleşmenize yardımcı olacaktır.

Uyumadan Önce Duş Alın

Sıcak bir banyo veya duş alın. Bu, rutininizi başlatmanın harika bir yoludur. Sıcak bir banyo veya duş, vücudunuzun soğuması için sinyal verir, bu da daha hızlı uykuya dalmanıza yardımcı olur. Ayrıca kendinizi çok rahatlamış hissedeceksiniz! Lavanta gibi sakinleştirici kokular eklemeyi deneyin. Daha uzun saçların kurutulduğundan ve çekildiğinden emin olun. Uykuya dalmaya çalışırken saçınızın yüzünüzü gıdıklamasını istemezsiniz!

Uyumadan Önce Esansiyel Yağları Tercih Edin

Kendinizi uçucu yağlarla sakinleştirin. Banyonuza yağ eklemeye ek olarak, odanızı veya yataklarınızı seyreltilmiş uçucu yağlarla spritz edebilir, seyreltilmiş yağları cildinize uygulayabilir veya bir yağ difüzörü kullanabilirsiniz. Yatma zamanı için harika seçenekler arasında lavanta ve papatya bulunur. Lavanta yağı sakinleştirici etkileri ile bilinir. Daha hızlı uykuya dalmanıza ve daha uzun süre uykuda kalmanıza yardımcı olabilir. Papatya da ayrıca sakinleştirici bir etki sağlar ve kaygıyı azaltabilir, aynı zamanda sizi rahatlatabilir.

Uyumadan Önce Sakin Müzikler Dinleyin

Sakinleştirici müzik dinleyin. Sakinleştirici müzik zihninizi rahatlatabilir ve sizi uyku için doğru zihniyete sokabilir. Ayrıca istenmeyen sesleri boğmak gibi ek bir yararı da vardır. Size enerji veren şarkılar yerine, yatmadan hemen önce daha yavaş ve rahatlatıcı melodiler seçin. Örneğin, klasik müzik seçebilirsiniz. Diğer iyi seçenekler arasında yavaş sıkışmalar, halk müziği veya bluegrass müzik veya yavaş ülke şarkıları sayılabilir. Nelerden hoşlandığınızı düşünün. Dans müziğinden veya kalbinizin pompalanmasını sağlayan şarkılardan uzak durun.

Hafif Işık ile Kitap Okuyun

Yumuşak ışıkla okuyun. Yatmadan önce okumak dinlenmek için harika bir yoldur. Birçok insan her gece okumanın yavaşlamasına yardımcı olduğunu düşünüyor. Uyku için doğru ortamı korumak için bir başucu lambası veya okuma lambası kullanın. Kitabınızı bırakmada sorun yaşıyorsanız bölüm sınırlarını ayarlamayı deneyin. Örneğin, günde sadece 1 bölüm okuyun. Rahatladığınız bir kitap seçin. Heyecan verici kitaplar sizi uyanık tutarsa, daha yavaş bir hikaye çizgisine sahip bir başlık seçin.

Egzersiz Yapın

Yoga yapın veya ısınma hareketleri yapın. Bu egzersizler vücudunuzu rahatlatabilir, böylece daha iyi uyuyabilirsiniz. Yatmadan hemen önce de dahil olmak üzere gün boyunca size her zaman yardımcı olacaklar. Örneğin, kendinizi rahatlatmak için her gece 3-5 yoga pozu veya ısınma hareketleri yapabilirsiniz.

İyi Uyku Ortamı Nasıl Yaratılır?

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Cape Town Gezi Rehberi

Tembel Hayvan Hakkında Her Şey. Buz Devrinin Sevimlisinin Özellikleri!