Hayata Dair

Uyku Düzeni Çok Önemli

Son aylarda hayatımıza yeni bir stres kaynağı eklendi. Corona virüs. Bu virüs ile birlikte tüm düzenimiz bozuldu. Yatma- kalkma saatlerimiz, yeme alışkanlıklarımız. Günler, geceler, haftalar birbirine girdi. Gidiş hat belirsiz, sinirler bozuk, psikolojiler alt üst halde. Gerginlikten dolayı rahat bir uyku çekemiyoruz. Bu yüzden bugünkü yazım rahat bir uyku uyuyabilmek için bir kaç öneri barındırıyor. Bugünlerin bir an önce son bulmasını umut ediyorum. Alıştığımız günlere dönebilmek ruhen ve bedenen daha iyi hissedebilmek istiyorum. Ancak o zamana kadar uyku düzenimizi oturtmaz isek bu bize eksi olarak geri dönecektir. Hem hastalıklara karşı dayanıklı olabilmek için hem de bedenen ve ruhen iyi hissedebilmek için uyku düzeni çok önemli. Gelelim önerilere…

UYKU DÜZENİ ÇOK ÖNEMLİ!

  • Gece uykusu bedenimiz için çok önemli. Her gece 8 saat uyku şart. Gündüz kestirmeleri yaparsanız bu gece uykunuzu etkileyebilir.
  • Belli bir uyku düzeni belirleyerek bunu her gün uygulamalısınız. Yatmak ve kalkmak için kendimizi biraz zorlamamız gerekiyor. Yatmadan önce içilen papatya çayı gevşemenizi sağlayabilir. Kalkarken de en sevdiğiniz şarkı size enerji verebilir.
  • Çok fazla uyursanız bu sizi depresif yapabilir. Aynı zamanda fazla uyku başınızı ağrıtabilir. Kalktığınızda müzik açın, pozitif olmaya çalışın, çayınızı kahvenizi içerek güne başlayın.
  • Tv karşısında koltuk veya kanepede uyumak düzeni bozar. Yatağınızda, temiz çarşaflarınızla, yumuşak yastığınızla ve cicili bicili pijamalarınızla uyumak uyku düzenine girmek açısından önemlidir.
  • Yatak odanızın iyi havalandırılmış olmasına dikkat etmelisiniz, çok sıcak olması uykuya dalmayı zorlaştırır. Telefon, tablet, bilgisayar gibi eşyalar yatak odasında olmamalıdır. Yatmadan önce telefonla ilgilenmek de uyuyabilmek adına pek faydalı değildir.
  • Yatmadan önce haberleri izlemek, sosyal medyadan gelişmeleri takip etmek pek mantıklı değil. Öğrendiğiniz haberleri düşünmekten uyuyamayabilirsiniz.
  • Eğer ki tüm bunlara dikkat ettikten sonra bile uyuyamıyorsanız, o zaman kendinizi zorlamamalısınız. Kitap okuyabilirsiniz ya da hafif bir müzik eşliğinde uzanarak bedeninizi dinlendirebilirsiniz. Uyku gözlüğü takmak ya da yüzden geriye doğru saymak da bazen etkili olabilir. Bir de eski yöntem koyunları çitten atlatmak var tabi :) denenebilir.
  • Uyku sırasında sizi huzurla dolduran ve hastalıklardan koruyan hormon melatonin. Bu hormonu aktive etmek için yattığınız yerin karanlık olması gerekir.
  • Yatmadan önce kafein tüketmek ya da C vitamini almak uykuyu kaçırabilir. Bunları sabah uyanınca içmek size enerji vereceği için daha mantıklı olabilir.
  • Kendinizi sporla ya da ağır ev işleri ile yormak uyumanızı kolaylaştırmaz. Aksine kaslarınız ağrıdığı için hemen uykuya dalamazsınız. Yatağa dinlenmiş şekilde girerseniz uykuya dalmanız kolaylaşır.

Evde Kendimizi İyi Hissetmek İçin Neler Yapabiliriz?

İlgili Makaleler

12 Yorum

  1. içinde bulunduğumuz süreç uyku düzenini de bozdu herkesin. Herkes bir asabi, tahammülsüz.. Umarım yakında normale döneriz.

  2. Sanırım dikkat etmediğim ne kadar şey varsa hepsi bu yazıda yer alıyor. :) Bundan sonrası için bu bilgileri öğrenmem iyi oldu. Yatarken birşeyler izlemek en başta uyumamı engelleyen şey olsa gerek. Çokkk teşekkür ederim. Emeğinize sağlık :)

  3. Uyumayı çok severim ama bu aralar malum durumdan ötürü uyu düzeni sıfır ama nasıl düzelecek bilmiyorum. Viran önce geçsin gitsin bu günler

  4. içinde bulunduğumuz süreç uyku düzenini de bozdu herkesin. Herkes bir asabi, tahammülsüz.. Umarım yakında normale döneriz emeğinize vaktinize sağlık

  5. Karantina sürecinde uykumu yeterli düzene soktuğuma inanıyorum,umarım bu şekilde devam edebilirim.

  6. Yok ki. Hele şu karantina günlerinde uyku falan iyice tersine döndü. Gece ayaktayım. Gündüz uyuyorum.

  7. Yaklaşık 1 aydır evden çalışıyorum.Fakat yine de normal düzenimden çıkmamak için çok geç yatıp çokta geç kalkmamaya özen gösteriyorum.Şimdilik düzenimi bozmadım dilerim böyle de devam edebilirim :)

  8. Uyku düzeni çok önemli evet ama yeterince uyuduğum sürece hangi aralıklarda uyuduğum çok farketmiyo benim için. :)

  9. Uyku düzeni cidden çok önemli bi ara tam düzene soktum çok iyi derken gene bende koptu umarım yazıdaki püf noktalarla yeniden düzene sokarım.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu