içinde

Uyku Alışkanlıkları Nasıl Değiştirilir? – İyi Uyumanın Yolları

Uyku Alışkanlıkları

Bu yazımızda uyku alışkanlıkları nasıl değiştirilebilir konusunda sizlere bilgi vereceğiz. Düzenli bir uyku programı tutun. Hafta sonları veya tatil günlerinde bile her gün aynı saatte uyanıp uyuduğunuz bir uyku programı oluşturun. Uyku gereksinimi kişiden kişiye değişir, ancak ortalama olarak, 7 ila 9 saat arasında uyku yeterlidir. Ancak, bazı insanların on saat kadar uykuya ihtiyacı var. Gençler genellikle yaşlı yetişkinlerden daha fazla uykuya ihtiyaç duyarlar. Genç bedenler ergenlik döneminde büyürken çok dinlenmeye ihtiyaç duyarlar. Bazı insanlar diğerlerinden daha fazla uykuya ihtiyaç duyar. Çok az insan gece altı saat gibi kısa bir süre uyurken, diğerlerinin 10 saat boyunca uyuması gerekebilir. Bu farklılıklara saygı duyun; daha fazla uykuya ihtiyaç duyan bir kişi tembel ya da kötü değildir.

Uyku Alışkanlıkları ve Değiştirmenin Yolları – Tüm Elektronik Cihazları Uzak Tutun

Yatmadan birkaç saat önce tüm elektronik ve dikkat dağıtıcı unsurları kapatın. Televizyonunuzu, akıllı telefonunuzu, iPad’inizi ve bilgisayarınızı kapatın veya tüm elektronikleri yatak odanızdan tamamen uzak tutun. Bu ekranların yaydığı ışık türü beyninizi uyarabilir, melatonin üretimini baskılayabilir (uyumanıza yardımcı olur) ve vücudunuzun iç saatine müdahale edebilir.

Uyku Alışkanlıkları ve Değiştirmenin Yolları – Uyumak İçin Alarm Kurun

Yatma zamanının geldiğini hatırlatmak için bir alarm ayarlayın. Akşam aktivitelerine veya sohbetlere sarılmaya eğilimliyseniz ve uyku programınıza uymayı unutursanız, yatmadan 1 saat veya 30 dakika önce sizi uyarmak için telefonunuzda veya bilgisayarınızda bir alarm ayarlayabilirsiniz. Tüm elektroniği yatmadan birkaç saat önce kapatmayı tercih ederseniz, saatinizde bir alarm kullanabilir veya birlikte yaşadığınız bir kişiden size tayin edilen saatten bir saat önce yatma saatini hatırlatmasını isteyebilirsiniz.

Yatmadan Önce Dinlendirici Aktiviteler

Yatmadan önce dinlendirici bir aktivite yapın. Bu, sıcak bir banyo, iyi bir kitap okumak veya partnerinizle sessiz bir konuşma yapmak olabilir. Rahatlatıcı hobiler veya aktiviteler de mükemmel bir seçimdir. Dinlendirici bir aktivite yapmak beyninizin rahatlamaya ve kapanmaya başlamasını tetiklemeye yardımcı olacaktır.  Bilgisayarda veya cihazınızda oynamak iyi bir etkinlik değildir – vücudunuz sessizdir, ancak zihniniz aşırı uyarılmış olabilir ve ekranın ışığı zihnin uyanık olmasını tetikler.

Yatak Odanız Karanlık ve Serin Olsun

Yatak odanızı karanlık, serin ve sessiz tutun. Işığı pencerelerden engellemek için ağır perdeler veya gölgeler koyun. Işıkların odada yanmaması için TV veya bilgisayar gibi elektronik ekranların üzerini örtün. Uykuya yardımcı olmak için gözlerinizi örtmek için bir uyku maskesi de kullanabilirsiniz.

İyi Uyku Ortamı Nasıl Yaratılır?

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Yatak odam asırı sıcak serinlik unsuru uymuyor elektronik cihazların kapatılması kesinlikle dogru olan ama uygulamak işime gelmiyor ‍♂️ kitap okumayı cok seviyorum işe yarıyor ama genel olarak düzgün uykudan cok mahrum biriyım.

  2. Gece geç saate kadar mesaili çalıştığım için oldukça karmaşık uyku düzensizliğim var.. bahsettiğiniz gibi karanlık, sessiz ve serin bir yer daha kolay uykuya geçmede yardımcı

  3. Uyumaktan nefret eden bi insandım,karantina dönemine kadar.Sonrasında bir türlü uyanamaz oldum..Yazılanlara dikkate alacağım,bakalım değişim olacak mı..
    En azından düzene sokabilirim belki

  4. Ne uyuyabiliyorum, ne uyanınca düzene sokabiliyorum. Umarım bu yazı faydalı olur. Kaleminize sağlık Sercan bey.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

tomoko uemura: can pazarında bir can

Tomoko Uemura: Can Pazarında Bir Can

izlemediyseniz çok şey kaybettiğiniz 4 film

İzlemediyseniz Çok Şey Kaybettiğiniz 4 Film