Teknoloji

Uçak Motoru Araba İçinde Nasıl Olur?

Uçak motoru araba içinde nasıl olur? Bunun cevabı olarak ilk akla gelen yüksek riskli tasarım denemeleri, süper verimli araçlar yaratabilir.

Uçak Motoru Araba İçinde Nasıl Olur?

Kamyon ve otomobiller için daha temiz, daha basit ve daha enerji verimli içten yanmalı bir motor için bir fikriniz olduğunu varsayalım. Bu fikir ilk olarak Nazi Almanya’sının II. Dünya Savaşı bombardıman uçaklarının motor tasarımlarından esinlenerek yapıldı.

Bir arabaya veya bir kamyona sığabilecek ölçüde uçak motorunu küçülttünüz. Araç şirketinize Yunan ve Roma mitolojisinden türetilmiş net bir isim (Achates Power) verdiniz. Otomotiv endüstrisi için bu yeni teknolojiyi geliştirmek yıllar alabilir, hatta o zaman zarfında teknoloji elektrikli motorlara geçebilir. O zaman bunun zor bir satış olacağını anlarsınız.

Yardım almak için nereye giderdiniz?

Kaliforniya San Diego’da bulunan Achates, şu anda 10 yıldan beri umut verici temiz enerji fikirleri olan şirketlere fon, teknik bilgi ve pazarlama yardımı sağlayan Enerjinin İleri Araştırma Projeleri Ajansı-Enerji (ARPA-E) bölümüne gitti.

Çoğu devlet kurumu riskten uzak dururken, ARPA-E 76 yeni şirketin kurulmasına yardımcı olmak için 2 milyar dolar harcadı. ARPA-E’nin projeleri özel sektör finansmanında 2.9 milyar doları buldu  ve 350 yeni ABD patentiyle sonuçlanan fikirler geliştirdi.

Teknik Bilgileri Nelerdir?

Achates’in CEO’su ve başkanı David Crompton, ARPA-E ‘nin zirve toplantısında düşük karbondioksit  ve düşük emisyonlu motorlarla ilgili açıklamada bulundu. Tasarımını, iki pistonu aynı anda zıt yönlerde itmek için dizel benzeri yakıt yanması yaratan silindir kafası olmayan bir motor olarak nitelendirdi.

“Çapraz pistonlu motor” fikri, eski tip bir dizel motordan % 30 daha randımanlı, % 60 daha az kısma sahip olan benzinli motorlardan % 50 daha randımanlı olması lazımdı. ARPA-E ‘den küçük bir hibe kullanan şirket, fikrini orta ölçekli Bradley Savaş Aracı’nın gelişmiş versiyonlarını güçlendirmek için geliştirilen motorun bir versiyonuna 14 milyon dolar yatırım yapan Savunma Bakanlığı’na sattı.

Son olarak Achates, risk sermayesi şirketlerinden ve dünyanın önde gelen petrol şirketlerinin çoğunu içeren Petrol ve Gaz İklim Girişimi üyelerinden gelen 160 milyon dolardan fazla yatırımla ilgilerini çektiğini söylüyor.

Çevre Dostu Arabalar

 

 

İlgili Makaleler

15 Yorum

  1. Çok riskli ve geniş bir bütçe gerektiren bir tasarım ama düşündüğün zaman mükemmel denebilecek sonuç getirebilir bence. Tabi sonuç nasıl olur ve ne zaman görme şansımız olur bu da ayrı bir konu. Ne diyelim hayırlısı :)

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu