Hayata Dair

Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır?

Son zamanlarda yapılan haberlere göre eğer diğer insanlara göre cep telefonunuzla çokça vakit harcıyorsanız, akıllı telefonunuzla harcadığınız vakti azaltma zamanınız gelmiştir. Yapılan bazı araştırmalar, İngilizlerin yüzde 60’dan fazlasının telefonla vakit geçirmekten gerçekten nefret ettiğini saptamıştır. Eğer sizde çok fazla cep telefonu kullanıyorsanız, sizin için yazdığımız bu yazıda telefon kullanımı ve telefon kullanımını azaltmak için bir takım önerileri bulabilirsiniz.

Daha Az Telefon Kullanımı İçin Bildirimleri Kapatın

Bir bildirime bakmak, sizi en az otuz dakika telefona mı bağlıyor? Bu konuda yalnız olmadığınızı söyleyebiliriz. Bir bildirim nedeniyle saatlerce sosyal medyada takılmak çok kolay bir şeydir. Eğer tüm lüzumsuz bildirimleri kapatırsanız, bu durumun oluşma riskini epey düşürebilirsiniz. Sesli bildirimleri kapatmak bile sizin için çok faydalı olacaktır.

Telefon Kullanımı Ne Kadar?

Eğer telefon kullanarak geçirdiğiniz zamanı azaltmak istiyorsanız, bazı acı istatistikler bu hususta size fayda sağlayabilir. Android için QualityTime ve birçok faydalı uygulamalar, cep telefonu kullanımınızı tespit ederek günün kaç saatinde telefonunuza baktığınızı söyleyebilir. Yemek yerken, duş alırken, film izlerken veya kitap okurken telefonunuza ihtiyacınız yoktur. Her gün telefonsuz geçirmek istediğiniz zamanları belirleyin. Telefonsuz zamanlarınızı, özellikle bir işle meşgul olduğunuz veya bir şeyler izlediğiniz zamanlara getirmelisiniz. Böylelikle telefon kullanmak için hiçbir ihtiyaç duymazsınız. Örnek verecek olursak işten evinize geldiğiniz ilk saatlerde cep telefonunuzu uçak moduna alabilirsiniz.

Telefonu Çalar Saat Olarak Kullanmayın

Telefonunuzu yatak odanıza getirmeyin bile. Kaçımız telefonun saate bakarken veya alarmını  kurarken sosyal medyada vakit geçirmiyoruz ki? Hangimiz sabah telefonun alarmı zırıl zırıl çaldığında ilk iş olarak cep telefonunu kontrol etmiyor? Telefonunuzu yatağınızın ucundan kaldırmak, sürekli telefona bakma isteğinden de kurtulmanıza olanak sağlayacaktır. Eğer bundan önceki tavsiyelerimiz bir işe yaramadıysa ve hala telefonunuzla istediğinizden daha fazla vakit geçiyorsanız, yeni bir yöntemi denemekte oldukça fayda var.  Telefonunuz ile gereğinden fazla ilgilenmeyi bırakmanın yollarından biri de teknoloji molaları vermektir. Telefonunuza birkaç dakikalığına bakıp, tüm iletişim yollarını (sms, whatsapp, çağrılar vb.) kontrol edin. Telefonunuzu kontrol ettikten sonra alarm kurun ve telefonunuzun ekranı size bakmayacak şekilde bir yere koyun. Telefonunuzun size doğru bakması stresin azalmasını engelleyerek kaygı bozukluğuna yol açacaktır. Telefonunuzun alarmı çaldığında cep telefonunuza bakın ve yine 15 dakika boyunca telefonunuza bakmamalısınız. Telefonunuza bakma gereği duymayıncaya kadar bu işi tekrar edin. Teknoloji molalarınızda her hafta 5 dakikalık artışlara gidin. Böylelikle zaman içerisinde akıllı telefonunuza çok az bakma ihtiyacı duyacaksınız.

Apple Telefonları Yavaşlattığını Kabul Etti

İlgili Makaleler

9 Yorum

  1. Özellikle okul çağındaki cocuklarımızı bu dijital hapisaneden kurtarmamız çok önemli. Bir çok uygulama var app store ve playstoreda. Ama bizler büyük olarak örnek teşkil etmeliyiz. Önce biz bırakmalıyız telefonlarımızı kenara.

  2. Yapamıyorum aslaa çünkü telefonsuz uyuyamiyorum. Youtube açıp öyle uyuyorum . Birde sabah iş kim ne yapmış falan bakıyorum. Hasta mı oldum yoksa?

  3. Herkesin dikkate alması gereken önemli bir yazı olmuş.. bende birçok uygulamada bildirimleri sessize alıyorum.. özellikle WhatsApp bildirimlerinin sessizde olması çok etkili..

  4. Bunu yapabilecek olanlar için güzel Bi içtik ama kendi adıma benım için mumkun degil ilgilendiğim işler nedeniyle her daim telefon elimde bildirimler acık olmak zorunda telefonu sessizde bile tutamıyorum ‍♂️ve bu yoruyo bazen kırmak istıyorum.

  5. Nasıl bi bağımlılıktır bu böyle ya. 2 muhabbet edelim diye bi cafede oturalım diyosun. Herkesin elinde telefon

  6. Genelde sessizde olur telefonum ama bundan sonra odama almamayı düşünüyorum gece uyuyamamın sebeplerinden birisi de olabilir..
    Aydınlatıcı bir yazı olmuş kaleminize sağlık Sercan bey..

  7. Bazen telefon detoksu yapardım 12 – 24 – 36 saatlik dilimlere yayarak telefon kullanmama gibi Detokslar uygulardım ama maalesef iş sebebiyle bu pek mümkün olmuyor

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu