in

Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır?

Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır

Son zamanlarda yapılan haberlere göre eğer diğer insanlara göre cep telefonunuzla çokça vakit harcıyorsanız, akıllı telefonunuzla harcadığınız vakti azaltma zamanınız gelmiştir. Yapılan bazı araştırmalar, İngilizlerin yüzde 60’dan fazlasının telefonla vakit geçirmekten gerçekten nefret ettiğini saptamıştır. Eğer sizde çok fazla cep telefonu kullanıyorsanız, sizin için yazdığımız bu yazıda telefon kullanımı ve telefon kullanımını azaltmak için bir takım önerileri bulabilirsiniz.

Daha Az Telefon Kullanımı İçin Bildirimleri Kapatın

Bir bildirime bakmak, sizi en az otuz dakika telefona mı bağlıyor? Bu konuda yalnız olmadığınızı söyleyebiliriz. Bir bildirim nedeniyle saatlerce sosyal medyada takılmak çok kolay bir şeydir. Eğer tüm lüzumsuz bildirimleri kapatırsanız, bu durumun oluşma riskini epey düşürebilirsiniz. Sesli bildirimleri kapatmak bile sizin için çok faydalı olacaktır.

Telefon Kullanımı Ne Kadar?

Eğer telefon kullanarak geçirdiğiniz zamanı azaltmak istiyorsanız, bazı acı istatistikler bu hususta size fayda sağlayabilir. Android için QualityTime ve birçok faydalı uygulamalar, cep telefonu kullanımınızı tespit ederek günün kaç saatinde telefonunuza baktığınızı söyleyebilir. Yemek yerken, duş alırken, film izlerken veya kitap okurken telefonunuza ihtiyacınız yoktur. Her gün telefonsuz geçirmek istediğiniz zamanları belirleyin. Telefonsuz zamanlarınızı, özellikle bir işle meşgul olduğunuz veya bir şeyler izlediğiniz zamanlara getirmelisiniz. Böylelikle telefon kullanmak için hiçbir ihtiyaç duymazsınız. Örnek verecek olursak işten evinize geldiğiniz ilk saatlerde cep telefonunuzu uçak moduna alabilirsiniz.

Telefonu Çalar Saat Olarak Kullanmayın

Telefonunuzu yatak odanıza getirmeyin bile. Kaçımız telefonun saate bakarken veya alarmını  kurarken sosyal medyada vakit geçirmiyoruz ki? Hangimiz sabah telefonun alarmı zırıl zırıl çaldığında ilk iş olarak cep telefonunu kontrol etmiyor? Telefonunuzu yatağınızın ucundan kaldırmak, sürekli telefona bakma isteğinden de kurtulmanıza olanak sağlayacaktır. Eğer bundan önceki tavsiyelerimiz bir işe yaramadıysa ve hala telefonunuzla istediğinizden daha fazla vakit geçiyorsanız, yeni bir yöntemi denemekte oldukça fayda var.  Telefonunuz ile gereğinden fazla ilgilenmeyi bırakmanın yollarından biri de teknoloji molaları vermektir. Telefonunuza birkaç dakikalığına bakıp, tüm iletişim yollarını (sms, whatsapp, çağrılar vb.) kontrol edin. Telefonunuzu kontrol ettikten sonra alarm kurun ve telefonunuzun ekranı size bakmayacak şekilde bir yere koyun. Telefonunuzun size doğru bakması stresin azalmasını engelleyerek kaygı bozukluğuna yol açacaktır. Telefonunuzun alarmı çaldığında cep telefonunuza bakın ve yine 15 dakika boyunca telefonunuza bakmamalısınız. Telefonunuza bakma gereği duymayıncaya kadar bu işi tekrar edin. Teknoloji molalarınızda her hafta 5 dakikalık artışlara gidin. Böylelikle zaman içerisinde akıllı telefonunuza çok az bakma ihtiyacı duyacaksınız.

Apple Telefonları Yavaşlattığını Kabul Etti

9 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    pırasanın faydaları

    Pırasanın Faydaları Nelerdir?

    iyi bir uyku için

    İyi Bir Uyku Nasıl Uyunur?