içinde

Su Tüketimi konusunda Bilinmesi Gerekenler

su tüketimi

Günlük su ihtiyacımız her gün aynı olmayabiliyor; gerek hava şartlarından gerek yediğimiz yiyeceklerden gerekse sağlık durumumuzdan her gün farklı su ihtiyacı yaşıyoruz. Bazen çok su içtiğimiz için bazen de su içmediğimiz için sorunlar yaşıyoruz. Bunu nasıl dengeleyeceğimizi hepimiz hayatımızın bir parçasında düşünmüşüzdür. Su tüketimi konusunda bilmeniz gereken her şeyi bu yazıda bulabilirsiniz.

Su Tüketimi ve Vücut Kitle İndeksi

Yapılan bilimsel açıklamalar standart bir vücudu, vücut endeksleri oranlarına bakarak anlayabiliriz. Bu oran 18.5-24.99 ise sağlıklı 18.5 in altında ya da 30 ve üzeri ise sağlıksız görünmekte. Vücut kitle endeksinin 30 ve üzeri olan insanların yağ oranları diğer insanlara nazaran daha fazla olduğu için su tüketme ihtiyaçları daha fazladır. Aynı zamanda 18 ve altı olanlarda fazla su tükettikleri zaman böbreği yorar ve böbreğin konsantrasyon yeteneğini bozabilir mineral kaybına neden olur. Standart vücut endeksine sahip olan insanlar günde 2,5 litre su üretmelidir.

Kişiden Kişiye Su Tüketimi Değişir Mi?

Aynı vücut oranlarına sahip bir erkek ve bir kadın aynı su ihtiyaçlarını karşılamaz. Genel olarak erkekler kadınlara oranla daha fazla sıvı kaybeder buna bakımla başka bir araştırmanın sonucu nihayetinde bir erkek günde 3 litre bir kadınsa günde 2 litre su tüketmelidir. Aynı vücut oranlarına sahip aynı cinslerin de tüketim ihtiyaçları faklı olabiliyor. Bunun sebebi ise yaşam şartları, bulundukları coğrafi konum, yoğun tempolu hayat gibi örnekler verebiliriz. Kuzey kutbunda yaşayan 20 vücut endeksli biri ile Ekvator’da yaşayan 20 vücut endeksli birinin su ihtiyaçları aynı olamaz çünkü güneş ışınları Kuzey Kutbu ile Ekvator’a aynı açılarla düşmediğinden insan üzerinde de etkileri farklı yansıyacaktır. Dolayısıyla Ekvator da ki insanların suya olan ihtiyaçları daha fazladır. Bu örneği güneşin altında çalışanlarla klimalı ortamda çalışanlar ile de verebiliriz. Diyabet ve böbrek hastaları gibi özel durum teşkil eden insanların su tüketim ihtiyacı diğerlerinden farklıdır.

Su İçmenin Önemi

Su içmeyi çoğunluğumuz unuturuz bunun birçok nedeni vardır elbet; yoğun tempolu hayat, havanın soğukluğu gibi. Su içmezsek oluşabilecek rahatsızlıkların bilincinde olmamız gerekir. Susuzluğun doğurduğu sıkıntılar; baş ağrısı, mide ve bağırsak sorunları, kas krampları ve eklem ağrıları, deri dökülmeleri, boğaz kuruluğu başlangıç sıkıntılardır. İleri sorunları daha da ağır, böbrek yetmezliğine kadar yol açabilir. Tüm bunları göz önünde bulundurup su tüketimimize daha özenli dikkat etmemiz ve vücut kitle endeksimize göre, kendi vücudumuzu tanıyıp ona göre su tüketimimizi gerçekleştirmemiz daha sağlıklı olacaktır.

Güneşin Zararlı Etkileri ve Korunma Yolları

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Çok az su tüketiyorum bu yüzdenmiş demek bütün ağrılarım, özellikle migren hayatımı komple etkiliyor. Daha fazla içmeyi denicem hatta zorlayacam.

  2. Acıkcası fazla su tüketiminin böbreği yordugunu bilmiyordum herseyin fazlası zarar kısmı cidden dogru.. Susuzluk bende migreni tetikliyor o nedenle buna dikkat ediyorum ve su içmenin ölcüsü kisiden kişiye ihtiyaca göre kesinlikle değişiyor klimalı ortam örneği güzel olmus o nedenle

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

güneşin zararlı etkileri

Güneşin Zararlı Etkileri ve Korunma Yolları

saç uzatma rehberi: kadınlar için tavsiyeler

Saç Uzatma Rehberi: Kadınlar İçin Tavsiyeler