SON DAKİKA

Sonbahar’da Hastalanmamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

sad
Sonbahar’da Hastalanmamak İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Mevsim geçişleri insanların hastalığa yakalanması için çok elverişli bir dönemdir. Sonbahar’da hastalanmamak için dikkat etmemiz gereken noktalar vardır.

sonbahar'da hastalanmamak

Mevsim geçişleri insanların hastalığa yakalanması için çok elverişli bir dönemdir. Sonbahar’da hastalanmamak için dikkat etmemiz gereken noktalar vardır.

 

Hava değişimi insan bünyesini her zaman olumsuz etkiler, çok soğuk ya da çok sıcak olan bir hava, çevre ve hava kirliliği gibi etmenler dengemizin bozulmasına sebep olur. Vücut direncini arttırmak hastalığa yakalanmamak için oldukça önemlidir.

  • Ellerinizi sürekli yıkayın. Ellerinizi düzenli olarak yıkarsanız hem kendinizi hem de sevdiklerinizi bir çok mikroptan korumuş olursunuz.
  • Mevsime uygun giyinmek çok önemli. Çok ince olmayan ve çok da kalın olmayacak kıyafetler tercih edilmeli. Akşamları aniden hava soğuyabilir bunun için mutlaka önleminizi alın.
  • Havasız kalmayın, evinizi ve iş yerinizi sürekli havalandırın. Klimanın olumsuz etkilerini hatırlayarak çok fazla etkisinde kalmamaya dikkat edin.
  • Sağlıklı bir uyku çekin, ideal uyku saatleri değişmekle birlikte genel kabul gören 6 saatlik bir uykudur. Odanızın sıcaklığı uyku kaliteniz için çok önemlidir. 18 derecelik bir ısı yatak odası için en uygun sıcaklıktır.
  • Sağlıklı beslenmek çok önemli. Vücudun ihtiyacı olan vitamin, mineral, protein vb gibi besinlerin düzenli olarak alınması çok önemlidir.
  • Günde en az 2 litre su içmeyi unutmayın.
  • Probiyotikler, bağışıklık sisteminizi güçlendirerek alerjenlere karşı kendinizi korumanızı ve dirençli olmanızı sağlar. Kefir, ayran ve yoğurt tüketmek bu açıdan çok faydalı olacaktır.
  • Aşı yaptırabilirsiniz. Grip aşısını henüz bir gribal enfeksiyona yakalanmadan yaptırmanız önemlidir. Eylül ve Kasım ayları grip aşısı için ideal zamanlardır. Grip aşısının geçerlilik süresinin 1 yıl olduğu unutulmamalı ve her yıl tekrarlanmalıdır.
  • Spor yapın. Enerji kaybetmemek için spor yapmaya devam etmek çok önemlidir. Vücut direnci ne kadar yüksek olursa hastalanma ihtimali de o kadar azalır.
  • Herhangi bir hastalık döneminde kesinlikle bir doktora gidin ve tavsiye ile ilaç kullanmayın. Özellikle antibiyotik kullanımından uzak durun ve mutlaka bir doktor tavsiyesiyle antibiyotik kullanın.
  • Toplu taşımalarda oldukça risk altındayız, sürekli bir yerlere dokunmak durumunda kalıyoruz, bunun için de antibakteriyel sıvı solüsyonlardan kullanabilirsiniz fakat alışkanlık haline getirmeden, eğer vücut bu sabunlara alışırsa direnç göstermeyi bırakır.

 

Yorumlar

8
Kimler Neler Demiş?

Please Login to comment
8 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
8 Comment authors
AyşeMugettakayrahanimseher35arslanNlnOry Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Buğra TEMEL
Üye
Buğra TEMEL

Teşekkürler dikkat edilmeli muhakkak :))

Shall We
Yönetici

yediklerimizin hiç biri doğal değil ki. dışardan vitamin alıcaz yine mecbur.

tatlicadi
Editor

Sakınan göze çöp batar çok da titizlenmeye gerek yok

NlnOry
Editor

Ben zaten hiç iyileşmiyorum ki

seher35arslan
Üye
seher35arslan

Geçen sene çok hasta olduğumdan kesinlikle daha çok dikkat edeceğim. Teşekkür ederim

SİZİN İÇİN ÖNERİLİYOR

18 Ekim 2018, 08:01

Bir Antik Çağ Mucizesi: Chia Tohumu

Nedir bu Chia Tohumu?  Son zamanlarda oldukça meşhur oldu öyle değil mi? Özellikle diyet yapanlar ve uzmanlar tarafından gündeme sık sık geldi ve gelmeye de devam ediyor. Nedir bu Chia Tohumu?  Son zamanlarda oldukça meşhur oldu öyle değil mi? Özellikle diyet yapanlar ve uzmanlar tarafından gündeme sık sık geldi ve...

Devamını Görüntüle