içinde ,

Sağlıklı Su Tüketimi Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Vücudumuzun yaklaşık %60’lık kısmı sudur. Yaşamımızı daha sağlıklı sürdürebilmemiz için su içmemiz gerekmektedir. Suyu sadece susadığımızda değil susamadan içmemiz gerekiyor. Gün içerisinde çay, kahve, meyve suyu gibi sıvılar alsak da bunlar su içmek ile aynı kapıya çıkmıyor ne yazık ki. Su içmenin faydaları arasında canlı cilt görünümü, kilo kaybı sağlaması gibi bir çok etmen sayılabilir.

Günlük Su Tüketimi Ne Kadar Olmalı?

 

Her insanın günlük su içme miktarı farklıdır. Metabolizma hızı ve kilo durumları her insanda aynı olmadığı için, herkes aynı miktarda su tüketemez. Genel olarak günlük 2 litre su tüketmenin faydalı olacağından söz edilir fakat bir uzman doktor kontrolünden sonra doğru kanıya varılabilir. Kış aylarında daha az su içme ihtiyacı hissetsek de yine de düzenli olarak su tüketmeliyiz. Yaz mevsiminde terleme ile su kaybı oldukça fazla artış gösterir, bu durumda günlük tüketmemiz gereken su miktarına ek olarak kaybedilen suyun yerine de takviye yapılması gerekir.

Su içmenin Faydaları

Sağlıklı ve bilinçli su tüketerek cildinizin daha canlı ve sağlıklı görünmesini sağlayabilirsiniz. Cildin solgun ve kuru görünmesini önlemek için doğal nemlendirici olan suyu tüketmek oldukça önemli. Bir diğer önemli konu ise diyet yapanlar ve formda kalmak isteyenler için önemli. Yemeklerden en az 15 dakika önce 2 bardak su içmek tokluk hissi vereceği için daha az yemeyi sağlar. Su yağların vücuttan uzaklaştırılması için doğal bir yardımcıdır, bu nedenle özellikle kilo sorunu olan kişilerin su tüketimine ekstra özen göstermesi gerekmektedir.

Su Tüketiminde Unutulmaması Gerekenler

 

  • Hazır aldığımız suların üzerinde bütün değerleri yazmaktadır ve PH değeri de su için çok önemlidir. Özellikle PH 7 ve üzerinde olan alkali suları tüketmeye özen göstermeliyiz.
  • Sabah uyandığımızda 2 bardak su içmeliyiz.
  • Su içmekte zorlanıyor ya da su içmeyi unutuyorsanız, sürekli gözünüzün önünde bir yerde bulundurun ve gerekirse kendinize ufak notlar hazırlayın.
  • Böbrek hastaları özellikle su tüketimine dikkat etmelidir. Su, böbreklerin sağlıklı çalışabilmesi için çok önemlidir çünkü vücuttaki zararlı atıklar böbrek yolu ile süzülerek uzaklaştırılır. Az su tüketirsek böbreklerde üre oluşur ve kana karışır, bu insan sağlığı için çok tehlikeli bir durumdur.
  • Kalp yetmezliği ve kalp ile ilgili sorunları olan hastalar da su tüketimine ekstra özen göstermelidir.
  • Su içerken ayakta değil oturarak içmek bilimsel olarak kayda geçen bir diğer önemli husustur; öyle ki midenin duruşu ayaktayken farklı otururken farklıdır ve ayakta su içince mideye direkt olarak iner; bu da mide mukozasına zarar vererek hastalık oluşumuna davetiye çıkartır.
  • Spor yapanlar ve aşırı terleyenler günlük su tüketimi konusunda dikkatli olmalıdır, yeterli su tüketmezler ise halsizlik başta olmak üzere bir çok başka rahatsızlıkla karşılaşabilirler.

Uzun ve Mutlu Yaşamanın Sırrı ”Ikigai”

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Kaynanalar Günü

Kaynanalar Günü – 15 Haziran

Kulaklık alırken dikkat edilmesi gerekenler

Kulaklık Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler