içinde

BayıldımBayıldım

Sağlıklı Salata Yapabilmek İçin Öneriler

sağlıklı salata yapabilmek

Sağlığımız için beslenme düzenimizin içerisinde salata olmazsa olmazlar arasında. Ancak salatayı sağlıklı hazırlamanın da bazı kuralları var. Bu kurallara uyulmazsa sağlığımıza yarar sağlayacağımıza zarar verebiliriz. Salata tüketerek kilo vermeyi beklerken doğru şekilde hazırlanmamış salatalar sebebiyle kilo bile alabilirsiniz. Bugünkü yazımın konusu sağlıklı salata yapabilmek için öneriler üzerine olacak. 

SALATANIN FAYDALARI NELERDİR?

Salata bağırsak hareketlerini hızlandırır ve sindirim sisteminin de hızlı çalışmasına yardımcı olur. Yüksek miktarda antioksidan ve lif içermesi sebebiyle salata bağışıklık sistemini kuvvetlendirir ve kanser gibi başka bir çok hastalığa karşı da koruma sağlar. Ayrıca vücudu toksik öğelerden temizler ve yeniler. Yüksek lif ve yüksek su içeriği ile mide kapasitesini doldurarak tokluk hissi yaratır.

SALATA HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

  • SALATADA SOS KULLANMAYIN.

Salata düşük kalorili diyet yapanlar için uzun süreli tokluk sağlayarak diyete destek olur. Ancak dikkat edilmezse salatanın üzerine koyacağınız soslar, içindeki katkı maddeleri ve yüksek kalorileri sebebiyle tehdit oluşturabilir. Salatanıza katkı maddeli soslar yerine saf zeytinyağı, limon ve elma sirkesi ekleyerek tüketmeniz sizin için daha faydalı olacaktır.

  • SALATA MALZEMELERİNİZİ ÖZENLE YIKAYIN.

Yeşil yapraklı sebzeler, yapıları nedeniyle bir çok hastalık riski taşıyabilir. Bu yüzden salata malzemeleri musluk altında gelişigüzel temizlenirse ciddi hastalıklara davetiye çıkarabilir. Yiyeceklerin üretilmesi sırasında zararlı organizmalara karşı korumak için pestisitler kullanılır. Yiyecekler iyi yıkanmadığı zaman bu pestisitler besinlerin üzerinde kalabilir ve insanda can kaybına yol açabilecek hastalıklara neden olabilir. Musluk altında yıkanılan yiyecekleri, suyu akıtıldıktan sonra bir kaba koyup içine sirke ekleyerek mutlaka bir süre bekletin. Sonrasında bu kirli suyu döküp musluk altında tek tek yeniden yıkayın.

  • BAZI YİYECEKLERİ DOĞAL SANIYORUZ AMA DİKKAT ETMEMİZ GEREKLİ

Bahçede yetişen ürünleri temiz ve doğal sanmak yanlış bir inanış. Bahçe yeşillikleri olması onların sağlıklı ve organik olduğu anlamına gelmez. Kanalizasyonun karıştığı sular nasıl ishal gibi hastalıklara yol açarsa yol kenarlarında satılan yeşilliklerin üzeri ise yoldan geçen araçların egzozundan kaynaklanan zararlı atıklarla kaplanmış olabilir. Bu yüzden de bu yeşilliklere sağlıklı demek doğru değildir.

  • SALATA MALZEMELERİNİ TAHTA BIÇAKLA DOĞRAMAK GEREKİR.

Yeşillikleri doğrarken metal bıçak yerine tahta bıçak kullanmak doğru olacaktır. Hatta mümkünse yeşillikleri el ile doğramak daha sağlıklıdır. Metal yeşilliklerde vitamin ve mineral kaybına yol açar. Özellikle küçük çocuklar, bebekler ve hamileler için bu vitamin ve mineraller çok önemlidir. Yeşillikleri küçük parçalar yerine büyük parçalar halinde doğramak daha faydalıdır.

  • SALATA MALZEMELERİNİ ÇOK BEKLETMEYİN.

Özellikle yeşillikler besin değerini çok çabuk kaybeder. Bu nedenle tüketmeden hemen önce ve tüketeceğiniz miktarda hazırlamalısınız. Ancak yoğun iş temposunun ardından eve gelip salata malzemesi yıkamak ve hazırlamakla uğraşmak istemiyorsanız tüm yeşillikleri ve salata malzemelerini iyice yıkayıp doğradıktan sonra ağzını sıkıca bağlayabileceğiniz bir buzdolabı poşetine ya da sıkıca kapatabileceğiniz bir kaba koyup hava almamasını sağlayabilirsiniz.

  • ET KESTİĞİNİZ KESME TAHTASINI SALATA İÇİN KULLANMAYIN.

Kesme tahtalarını besinlere göre ayırmalı ve her kullanımdan önce mutlaka yıkamalısınız. Salata çiğ tüketilen bir sebze olduğu için kesme tahtasına bulaşabilecek mikroorganizmalar kolaylıkla yeşilliklere geçerek hastalık kapmanıza neden olabilir.

  • SALATA MALZEMELERİNİZİ ÖNCE YIKAYIN SONRA DOĞRAYIN.

Salatalarımızı ve çig sebzeleri mutlaka önce iyi yıkamalı sonra da az bıçak darbesi ile ya da mümkünse elle doğramalıyız. Özellikle yeşil yapraklı sebzeler C vitamini açısından zengindir, darbelere ve sıcağa maruz kalırlarsa vitamin kaybına uğrarlar. Bu yüzden ıspanağı ve marulu ilk önce uygun koşullarda yıkayıp doğrayıp tüketmeliyiz.

Sağlıklı salata yapabilmek için öneriler ile ilgili yazımdan sonra yemek saatlerinin kilomuzu etkileyip etkilemediğini merak ediyorsanız aşağıdaki haberimiz tam size göre.

Yemek Saatleri Kilomuzu Etkiler Mi?

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Her tür salatayı sevdiğimden doğrama ve yıkama kısmına çok dikkat ederim. Metal kullanmamaya çok küçük doğramamaya dikkat ediyorum. Sonuç enfes

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

yine latif

Aşkın : Necati Hikaye Serisi 11. Bölüm

Yunan Mitolojisi

Yunan Mitolojisi