SağlıkSağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme Hakkındaki Efsane Yalanlar

Magazine dergileri, internet siteleri gibi pek çok yayın organı sonsuz diyet programları ve sağlık önerileri ile doludur. Ne yazık ki bunların çoğu da doğru değil. Hatta bazen doktorlar ve diyet uzmanları bile beslenme konusundaki yanlış bilgileri halka yaymakla suçlanır. O yüzden şimdi size gerçekleri açıklıyoruz. Sağlıklı beslenme için Öykü Yalçın’ın kaleminden çıkan bu yazıyı okuyabilirsiniz.

Kilo Alıp Vermekteki En Önemli Ölçü Kalori Hesabıdır.

Evet kalori miktarı önemlidir fakat yalnızca kalorisine dikkat ederek yemek yeterli değildir.  Genetik özellikler, tiroitlerin aşırı çalışıyor olması, hormon düzensizlikleri kilo vermeyi zorlaştırıyor olabilir. Ayrıca düşük kalorili yiyecekler tüketmek vücudun alması gereken vitaminleri almanızı engelleyebilir. Mesela sürekli pirinç patlakları ya da sadece yumurta beyazı yemek gibi.

Sağlıklı Beslenme İçin Yağlı Gıdalar Uzak Durmalı

Bu yanlış bilgi yüzünden insanlar halen yağlı olduğunu düşündükleri yiyecekleri korkarak yiyor. Oysaki düşük yağlı diyetler, metabolik sendrom dahil olmak üzere büyük sağlık sorunlarına neden olabilir ve kalp hastalığını tetikleyen insülin direnci ve trigliserit düzeylerini arttırabilir. Dahası, yağ içeren diyetlerin düşük yağlı ya da yağsız diyetler kadar hatta daha fazla kilo verdirebildiği kanıtlanmıştır. Burada sözü edilen salataya zeytin yağı koymak ya da ceviz yemek gibi yağ içerikli ama kaliteli besinlerdir. Bu tarz yararlı yağların vücuda alımı gereklidir.

Sağlıklı Beslenme İçin Kahvaltı Günün En Önemli Öğünüdür

Bir zamanlar kahvaltının sağlıklı bir güne başlamak için kendinizi hazırlamanızı sağlayan en önemli faktörlerden biri olduğu düşünülüyordu fakat araştırmalar pek çok yetişkin için öyle olmadığını gösterdi. Hatta bilimsel araştırmalar kahvaltıyı geç yapmanın kalori alımını azalttığını gösteriyor. Kahvaltının atlandığı ya da günün ilerleyen zamanlarında yapıldığı durumlarda vücudun şeker ve kan kontrolünde iyileşmeler ve iltihap düzeylerinde azalmalar gözlenmiş. Bu durumun büyümekte olan çocuklar, ergenler, sağlık problemi olanlar ve hamileler için geçerli olmadığını hatırlatmak gerekir. Bunun yanı sıra öğünlerin gece değil de gün içinde tüketilmesi gerektiğinin de unutulmaması gerekir.

Az Az Sık Sık Yiyin

Bu yöntem metabolizmanın hızını arttırmak amaçlı olarak ortaya atılmış bir tekniktir. Fakat sağlıklı beslenmede yeterli enerjiyi almak için sık beslenmek gerekli değildir. Sağlıklı ve düzenli öğünler sağlık için daha önemlidir.

Devam edecek…

Bitter Çikolata ve Faydaları

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu