içinde

Sağlık Dosyası: Yanlış Bilinenler

sağlık dosyası

Sağlık dosyası adını verdiğimiz bu yazıda sağlık ile ilgili yanlış bilinenleri ele alacağız. Günümüzde insanlar sağlık konusunda eskiye nazaran daha bilinçlenmiş durumdadır. Bu bilinçlenmede en büyük etken kaliteli bilgilere kolay bir şekilde ulaşılmasıdır. İnsanlar hareket etmenin, sağlıklı beslenmenin sağlığa ve vücuda iyi geldiğini iyice kavramış durumda. Ancak bunun yanında ortalıkta birçok yanlış bilgilerde dolaşmaktadır. İnsanlar sağlık konusunda çok fazla araştırmalar yaptıkları için yanlış bilgilere de kolay bir şekilde ulaşabilir. Sağlıkla ilgili yanlış bilinenler internetin giderek yaygınlaşması ile daha da çoğalmaktadır. Bu yanlışlıkları düzeltmekte elbette ki fayda vardır.

Sağlık Dosyası: Geç Kalmışlık

Öncelikli olarak şunu bilmek gerekir. İnsan istiyorsa hiç bir şey için geç kalınmış olunmaz. Sağlığınızı düzene sokacak yaşama, ufak adımlar atarak başlayabilirsiniz. Belli başlı unsurlara dikkat etmeniz hem sağlığınızı olumlu yönde etkileyecek hem de daha uzun yaşayabilirsiniz. Sağlıklı yaşam, sigara kullanmayarak, düzenli besin tüketerek, düzenli egzersiz yaparak, aşırı alkol tüketmemek gibi unsurlar ile sağlanabilir. Eğer bunları düzeltmekte geç kaldığınızı düşünüyorsanız yanlış düşünüyorsunuz. Ufak adımlar ile sağlıklı yaşam standartlarını yakalayabilirsiniz.

Sağlık Dosyası: Spor Yapacak Vakit

Günümüzde sporun sadece spor salonlarında yapıldığı düşünülmektedir. Bu düşünce yanlış düşüncedir. Çünkü insanlar böyle düşününce sporu vakit kaybı gibi görmektedir. Gün içerisinde spor yapabileceğiniz çok fazla zaman bulabilirsiniz. Ayrıca böyle yapmanız daha az efor gerektirir. Spor ile sağlıklı yaşam sizin azminiz ile olacaktır. Günlük rutin işlerinizi bile yapmanız bir spordur. En azından günlük yürüyüş yaparak spora bağlanabilirsiniz.

Sağlık Dosyası: Kilo Vermek

Elbette ki karbonhidrat tüketimini azaltmak kilo kaybetmeyi sağlar. Ancak uzun süreli ve düzensiz karbonhidrat tüketimini kesmek yarardan çok zarara neden olabilir. Karbonhidrat tüketimini keserek yapılan diyetlerde doymuş yağ kullanımı olur. Bu doymuş yağ yüksek oranda kalp krizi riski taşır. Bu noktada yapabileceğiniz en iyi diyet programı meyvelerden ve sebzelerden geçmektedir. Bunun yanında sağlıklı yağlar tüketmek, tam tahıldan oluşan bitkisel gıdalar tüketmek de önemlidir. İşlenmiş şeker kullanmaya dikkat etmelisiniz. İşlenmiş karbonhidrat da kilo almanıza neden olacaktır. Ayrıca diyabet gibi sağlık sorunları da oluşturacaktır.

Sağlık Sorunlarının Genetik Olduğunu Düşünmek

Konu sağlığımız olunca bazı şeyleri kontrol edemiyor olabiliriz. Ancak aileden gelen sağlık sorunlarının birçoğunu önlemek bizim elimizdedir. Bunlara en iyi örnek kanser, obezite hastalıkları verilebilir. Gençlerin kanser olma riski yapılan araştırmalar doğrultusunda %5 olarak belirlenmiş. Buna bağlı olarak aileden gelen genetik sağlık sorunları çevresel faktörlere bağlı olarak düzeltilebilir. Aile geçmişiniz ile ilgili bilinçli olmak bu sağlık sorunlarınız ile başa çıkabileceğiniz anlamına gelir. Örneğin geçmişte ailenizde kalın bağırsak kanseri varsa ve bunu biliyorsanız önceden önlem alarak bu sağlık sorununu aşabilirsiniz.

Sağlık Kampı Nedir?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Yoga hakkında bilinmeyenler

    Yoga Hakkında Bilinmeyenler

    tenisin tarihçesi

    Tenisin Tarihçesi