SON DAKİKA

Ramazanda Spor ve Beslenme Nasıl Olmalı?

Ramazanda Spor ve Beslenme Nasıl Olmalı?

Ramazan ayının gelmesiyle düzenli spor yapanların en çok aklını karıştıran şey, nasıl spor yapılmalı, neler yenmeli, neler içilmeli ki faydalı olsun, kalbi yormasın hem de zinde tutsun. Uzmanların ramazanda spor ve beslenme ile ilgili görüşleri genelde şu yönde oluyor; iftar ve sahur arasında spor yapılmalıdır, sindirimi kolay ve tok tutacak besinler tüketilmelidir.

Ramazanda Spor Yapmak Çok Önemli!

Ramazanın yaz aylarına gelmesiyle aç ve susuz kalınan zaman dilimi 20 saati geçebiliyor. Uzun süre susuz kalan bünyeler yorgun ve halsiz düşüyor. İftarda bazen elimizde olmadan hızlı ve çok fazla yemek yiyebiliyoruz. Ramazanda spor ve beslenmenin önemi burada devreye giriyor ve en az 1-1.5 saat kadar orta tempolu bir yürüyüş yapmak yediklerinizi hazmetme konusunda yardımcı oluyor.

Spor Yapacağım Derken Sağlığınızdan Olmayın!

Ramazanda Beslenme ve Spor Nasıl Olmalı spor

 

 

 

 

 

Uzun süre aç ve halsiz kalan vücudumuza birden yüklenmek, ağır egzersizler yapmak zarar verici olabilir. İftardan 1-2 saat sonra çok ağır olmayan egzersizler yaparsanız daha iyi olur. Yemekten hemen sonra spor yapılırsa, kalp sıkışması, kalp çarpıntısı ve ani kalp krizi gibi risklerle karşılaşabilirsiniz. İftardan sonra ağır spor hareketleri yapılırsa, kişinin daha önce geçirdiği bazı hastalıklar tetiklenebilir ve istenmeyen sağlık problemleriyle karşılaşılabilir. Yaşınız ne kadar genç olursa olsun tedbirli olmanızda fayda var. Kalp krizi gibi ani gelen rahatsızlıklar artık genç yaştaki insanları da çok çabuk bulabiliyor.

Sindirimi Kolay Besinler Tercih Edin

Ramazanda spor ve beslenme sahur

Uzun süre aç kalınması sebebiyle bazen iftar sofrasından tıka basa doyarak kalkıyoruz. Türk kültüründe iftar sofrasının yeri çok ayrıdır; masalar dolar, özel yemekler ve tatlılar hazırlanır. Bütün gün boyunca düşen kan şekerinin verdiği etkiyle hızlı ve çok yeriz. Öyle çok yeriz ki masaya çivilenmiş gibi kalırız ve yerimizden kalkacak halimiz kalmaz. Bu şekilde beslenmek hem mideyi bozar, hem de kilo alımına sebebiyet verir.

Ramazanda Spor ve Beslenme Düzenli Olmalı!

İftar vakti geldiğinde orucunuzu 1 bardak su ile açmalı, ardından kan şekerini düzenlemesi adına da hurma yenmelidir. İftar sofralarının vazgeçilmezi olan çorbayı içtikten sonra 5 dakika durup, midenin çorbaya alışması beklenmelidir. Daha sonra salata ve hafif olan, ızgara ya da haşlanmış et tüketilmeli ki protein desteği sağlanmalı. Spor yaparken protein desteği çok önemli olduğundan buna özellikle önem verilmeli. İftardan en az 2 saat sonra spor yapılmalı, kalbi yoracak ağır egzersizlerden kaçınmalısınız. Sahurda acıkmayı geciktirecek, tok tutacak besinler tercih edilmelidir.

Böylece ramazan süresince sağlıklı ve zinde kalabilirsiniz. Hayırlı Ramazanlar.

 

İftar Menüsü Örneği İçin Burayı Tıklayın

Yorumlar

3
Kimler Neler Demiş?

Please Login to comment
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
seher35arslanMustafaMustyzdishylyongalatasaray Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
dishylyongalatasaray
Üye
dishylyongalatasaray

Akşam iftardan sonra sahur arasında yuruyuş çok önemli. Bir de sahurda muhakkak kaynamış yumurta ve bol salatalık yenmeli.
Yazdıklarınız yön verici olmuş teşekkürler

MustafaMustyz
Üye
MustafaMustyz

Kesinlike dikkat edilmesi gereken hususlar

seher35arslan
Üye
seher35arslan

En çok ihtiyaç duyduğumuz zamanlarda bizi gerçekten aydınlattığınİz için çok teşekkür ederim

SİZİN İÇİN ÖNERİLİYOR

14 Kasım 2018, 07:00

Kolları Olmayan Namaz Kılan Çocuk Kameralara Böyle Yansıdı

Kolları olmayan namaz kılan çocuk kameralara böyle yansıdı. O inanmaktan vazgeçmeyerek herkesi hüzünlendirdi. Kolları olmamasına rağmen namaz kılan ve bunu yaparken zorluklar çeken çocuk kameralara böyle yansıdı. Kolları Olmayan Namaz Kılan Çocuk Kameralara Böyle Yansıdı Kolları olmadığı halde camide namaz kılan çocuğun görüntüleri sosyal medyada büyük yankı uyandırdı. Bir çok...

Devamını Görüntüle