içinde

Ramazan Ayı – Formumuzu Nasıl Korumalıyız?

Ramazan Ayı - Formumuzu Nasıl Korumalıyız?

Ramazan Ayında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Ramazan ayı geldi çattı. Peki Ramazan ayında oruç tutarken zayıflamak mümkün müdür? Aslında oruç tutarak zayıflamak oldukça yanlış bir algıdır. Ramazan ayı boyunca beslenmeye dikkat etmek gereklidir . Hem iftarda hem sahurda yemek yemeyerek kilo vermek isteyen kişiler sağlıksız bir şekilde kilo verirler. Ramazan’da oruç tutan bireyler, diğer zamanlarda olduğu gibi sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenmelerine de özen göstermelidirler. Peki, ramazan ayı boyunca oruç diyeti ile zayıflamak için neler yapmak gerekir, ramazan ayında nasıl zayıflarız?

Sahurda nasıl beslenmeliyiz?

Ramazan Ayı - Formumuzu Nasıl Korumalıyız?

Sahur sırasında  yediklerimiz ramazan boyunca tokluk metabolizmanız da etkili olan en önemli öğün. Günlük kalorimizin ve besin ögeleri ihtiyacımızın tamamlanabilmesi adına sahur öğünü atlatılmadan yapılmalıdır. Bu öğünün yapılması hem açlık hem de susuzluk hissinin daha geç oluşmasında çok etkili etkendir. Sahur yapıldıktan hemen sonra yatılmaması gerekir bu eylemde tüketilen besinlerin mideye rahatsızlık vermesine yol açabilir. Bu durumun önlenebilmesi adına daha hafif besinler tercih edilip tüketilmeli aşırı yağ içeren, tuzlu, baharatlı besinler ve kızartma türünden yapılmış yemeklerden uzak durulmalıdır.

Tokluk hissinizin daha uzun süreli olması ve açlık hissinin erken saatler de oluşmaması açısından özellikle posalı besinlerin daha fazla tercih edilmesi etkili olacaktır. Ramazan Diyeti uygularken, sahurda daha uzun süre tokluk veren ve tüketilmesi gereken besinler aşağıda listelemiz de yazılıdır buyurun birlikte göz atalım.

Ramazan ayı boyunca neler tüketmeliyiz?

Tam buğday ekmeği çavdar ekmeği ve kepek ekmeği gibi esmer ekmek çeşitleri kan şekerinizin hızlı yükselmesini engeller ve tokluk hissinizi uzatır. Kişinin fiziksel özelliklerine göre tüketilen ekmek miktarı değiştirilebilir.

Protein bakımından zengin olmasından dolayı haşlanmış yumurta sahur vakti tüketildiği zaman daha uzun süre tokluk hissi veren bir protein besin kaynağıdır. Sahur yaparken bir veya iki adet haşlama yumurta tüketilebilir. Haşlama yumurta sevmeyen bireyler içinse bir tatlı kaşığı yağ ile hazırlanmış omlet veya menemen şeklinde tüketilebilir. Beyaz peynir veya lor ile hazırlanmış peynirli omlet çeşitleri de tercih edilebilir.

Ceviz, badem ve fındık gibi yağlı tohumlar da uzun süre doygunluk veren acıktırmayı geciktiren kuruyemişlerdir. Sahurda kullanılacağı zaman adet veya porsiyon ölçülerine dikkat edilerek tüketilmelidir

Süt ve yoğurt da tokluk veren besinler arasında yer alır. Sahur öğününde bir bardak süt, ayran veya bir kase yoğurt tüketilmesi kan şekerinizin dengede kalmasında ve tokluk hissinizin uzun süreli olmasında etkili olur.

Kurutulmuş ürünler tercih edebilirsiniz. Örneğin kuru hurma, kuru incir ve kuru kayısı tüketilebilir . Ancak kalorinin yüksek olmaması için kuru meyve miktarlarına da dikkat etmekte fayda var . Bu dönemde beslenme düzeniniz değiştiğinden kabızlık şikayetleri sık durumda görülebilir. Sindirim sorunsalının engellenmesi için özellikle iki üç adet kuru kayısı tüketilmelidir. Kuru hurma da lif açısından zengindir ve uzun süre doygunluk hissi veren besinlerdendir.

İftarda Ne Yemeliyiz?

Ramazan ayında yapılacak diyeti uygularken iftarda yiyebileceğiniz besin öğünlerinde aşağıdakilere mutlaka dikkat etmeliyiz.

Gün boyu süren açlıktan sonra iftarda tüketilen besin tüketiminin hızlı ve fazla porsiyonda olmamasına dikkat edilmelidir. Hızlı yenilen yemekler hazımsızlık ve mide krampları gibi sağlık sorunlarına yol açabilir . Mide de rahatsızlıkların oluşmaması ve fazla besin tüketiminin önlenmesi için ilk olarak bir veya iki bardak su içilmesi gerekir. Daha sonra çorbanın tüketilmesi ve ana yemeğe geçmeden önce 5 veya10 dk yemeğe ara verilmesi önerilir.

İftar yemeğinden sonra mümkünse hareketli aktivitelerde bulunmalıyız. İftarımızı akşam saatlerinde yapacağımız için hazımsızlık sorununun önüne geçmemiz gerekmekte. İftardan 1 saat ya da 45 dakika sonra hafif tempolu bir yürüyüş metabolizmamızı sakinleştirecektir.

Şimdiden tüm okurlarımıza hayırlı ramazanlar dileriz!

 

Ramazan Bayramı Tatili Kaç Gün Olacak? İşte Son Karar

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Sabah bunu düşünüyordum. Ramazan ayında kilo alıyorum nasıl dikkat etsem ne yapsam diye düşünüyordum. Bu yaZı çok iyi oldu. Buradaki bilgilere göre ramazan ayı yemek öğünlerimi ayarlaywcağım

    • Bütün gün aç kalıp akşam yüklenmek hem kilo aldırır hemde çok sağlıksız. Doğru bilgilendirme için teşekkürler

  2. Normalde yediğine içtiğine dikkat etme sonra da yok efenim kilo alımıyım . Inanın gereği bu ritüeli yapıyorsan bunu düşünmeye gerek duymazsın ki normalde de saglikli besleniyorsan tirt gelir falan . Ama yok 11 ay ye,iç, göm sonra oructa habele hübele ben kilo alımıyım de Jdjdjd yoook yaaaa cok samimiyetsiz bir yaklaşım kusura bakin bakmayin bena ne bencesi boyle -_-

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

26-Nisan-vizyona-girecek-filmler

Nisan Ayı Vizyona Girecek Filmler

Türkiye-Irak Sınırında 4 Şehit, 6 Yaralı