içinde

Portakalın Faydaları ile İlgili Bilmedikleriniz

Portakalın faydaları

Daha önceki yazılarımızda elmanın faydalarına değinmiştik bu sefer de portakalın faydaları hakkında sizlere önemli bilgiler vermeye çalışacağız. Tatlı portakal olarak da bilinen portakallar, narenciyegiller ailesine mensuptur ve portakal ağacında yetişir. Portakalın geçmişi tam bir gizem olarak bilinir fakat birçok kişi portakalın ilk ortaya çıktığı yerin uzak doğu Asya olduğunu düşünüyor. Günümüzde ılıman ve tropikal bölgelerde sıklıkla yetiştirilen portakal, taze olarak veya portakal suyu olarak tüketiliyor. Portakal; C vitamini, lif, folat ve daha birçok vitamin ve mineralin önemli bir kaynağı olarak biliniyor.

Portakalın Faydaları – Besin Değerleri

100 gram büyüklüğündeki bir portakalın yaklaşık olarak yüzde 87’si sudur. Bu portakalı yediğinizde yaklaşık 47 kalori almış olursunuz. 100 gramlık bir portakalda 1 gram kadar protein, 12 gram kadar karbonhidrat, 9,4 gram kadar şeker, 2,4 gram kadar lif ve 0,1 gram kadar da yağ bulunmaktadır. Portakalın içerisinde glukoz, sakroz ve früktoz gibi basit şekerler bulunur. Yüksek şeker oranına rağmen portakalın glisemik endeksi oldukça düşüktür. Bu değerlerden de anlayabileceğiniz gibi portakal oldukça besleyici bir meyvedir.

Portakalın Faydaları – Kalp ve Böbreklere İyi Gelir

İnsanlar ve hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar, portakalın insan sağlığına faydasının gerçekten büyük olduğunu gösteriyor. Portakalın içerisinde yer alan flavonidlerin – özellikle hesperidin adı verilen flavonid- kalp hastalıklarına karşı insanları koruma özelliği vardır. En az 4 hafta boyunca günde 1 bardak portakal suyu içen kişilerin kanının daha da inceldiği ve kan basıncının azaldığı gözlemlenmiştir. Portakal, strik asidin ve sitritin önemli bir kaynağı olarak biliniyor. Portakaldaki bu mineraller, böbrek taşı oluşumunu engellemesi ile bilinir.

Portakal Mı Portakal Suyu Mu?

Portakal suyu, dünyadaki en popüler besinler arasında yer alır. Portakal ve portakal suyu arasındaki en önemli fark, portakal suyunun portakala göre lif bakımından daha fakir olmasıdır. Bir bardak portakal suyu, 2 adet orta boy portakaldan biraz daha fazla şeker içerir. Öte yandan portakal suyunun aşırı tüketimi, kilo alamaya ve obeziteye neden olabilir. Bu durum özellikle ilave şeker içeren portakal suları için geçerlidir. Kaliteli portakallar seçilerek yapılan portakal suları sağlıklı olsa da portakalı meyve olarak tüketmek her zaman daha iyidir.

Elmanın Hiç Bilinmeyen Faydaları

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    bannerlord steam indir

    Mount & Blade II: Bannerlord Çıktı

    korona virüs en çok kimleri etkiliyor

    Korona Virüs En Çok Kimleri Etkiliyor? Hangi Hastalık Riskli. İşte Cevap.