içinde

Pırasanın Faydaları Nelerdir?

pırasanın faydaları

Pırasanın faydaları elbette saymakla bitmez ama yalan yok be abi pek çoğumuz bunu bilmemize rağmen bu sebzeye pek alışamadı gibi. Yani şahsım adına yerim tabi… Hatta limon sıkınca güzel bile oluyor denebilir. Neyse arkadaşımız Yusuf TEKİN, kim bilir belki faydalarını okursak sevebiliriz bile diyerekten pırasanın faydaları hakkında bize bilgi topladı. Kendisine teşekkür ediyoruz efenim…

Pırasanın Faydaları

Pırasa herkes tarafından pek sevilmese de sağladığı faydalar açısından her evde bulunması, tüketilmesi gereken bir sebzedir. Peki pırasanın faydaları nelerdir? İşte pırasanın faydaları…

Sebze yemeklerinin başında gelen pırasa her evin sofrasında bulunması gerekiyorken ben de dahil olmak üzere çoğu kişi pırasanın adını bile duydugu zaman kaçar oysa ki içerdiği vitaminler ve sağladığı faydalar sağlıklı yaşam sürmemize yardımcı olur.
Peki pırasanın faydaları nelerdir? İşte yanıtları… Pırasa sağladığı faydalar açısından sofralardan eksik edilmemesi gereken bir sebzedir. Ancak; çok sevilerek tüketilen bir sebze değil maalesef ki!

Pırasanın Faydaları Nelerdir?

Kaempferol adlı flavonid içermesi sebebiyle pırasa; damarların korunmasına yardımcı olmaktadır ve bu sayede damar hastalıklarından korunma sağlar. Ayrıca yüksek tansiyonun da düşmesine yardımcı olur. Folat içermesi sayesinde gebelikte oldukça faydalı vitaminler sağlar ve kalp damar hastalıklarında homosistein adlı amino asidin seviyesini düşürür ve düzenli çalışmasına yardımcı olur.

Pırasa güçlü bir antioksidan kaynağıdır. Polifenol bileşeni sayesinde serbest radikallere karşı koruma sağlar. Pırasa vitamin ve mineral bakımından bol miktarda K, A, C, B6 vitamini, manganez ve demir içerir. Bu bakımdan vücudumuza enerji sağlayarak, kemik ve doku gelişimine de katkı sağlar.

Araştırmalar sonucu Pırasa, içerdiği lutein ve zeaxanthi bileşenleri ile göz hücrelerini olumsuz etkileyen oksidatif strese karşı kalkan görevi görerek koruma sağlar.

K vitamini içermekte olan pırasa, kemiklerin sağlıklı ve güçlü olması açısından önemli bir yer ve etkiye sahiptir.

100 gram çiğ pırasada; 18 mg sodyum, 3 gr şeker, 2 gr besin lifi,54 kalori bulunur.

Mineral içeriği; 52,5 mg kalsiyum,1,9 mg demir, 24,9 mg magnezyum, 31,2 mg fosfor, 160 mg potasyum, 0,1 mg çinko, 0.1 mg bakır, 0.4 mg manganez, 0.9 mcg selenyum taşır.

100 gr pırasa; 3, 59.6 mg omega, 88.1 mg omega6 yağ asidi içerir.

YUSUF TEKİN 

Zeytinyağının Faydaları Nelerdir?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Kova burcu ve sağlık

    Kova Burcu Ve Sağlık Problemleri – Burçların Sağlık Sorunları

    Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır

    Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır?