in ,

Pilatesin Faydaları Nelerdir?

Pilatesin faydaları

Pilatesin tarihçesi ile ilgili bilgiler verdiğim yazımdan sonra bugün sizlere pilatesin faydaları nelerdir onlardan bahsedeceğim. Keyifli okumalar.

PİLATESİN FAYDALARI NELERDİR?

  • KEMİK YOĞUNLUĞUNU ARTTIRIR.

Genelde ağırlık çalışmalarının kemik yoğunluğunu arttırdığı bilinir, aynı şekilde pilatesin de kemikler üzerinde şaşırtıcı sayılabilecek faydaları vardır. Kemik de kas gibi dinamik bir dokudur. Direnç ve ağırlık çalışmaları yapıldığında tepki verir. Direnç egzersizlerinde kaslar kemiklere asılır ve gerilim yaratır. Bu da kemiğin güçlenmesine neden olur. Pilateste direnç egzersizleri yaylar ile ve direnç bantları ile yapılır. Kendi vücut ağırlığınızla yapılan egzersizler ile direnç çalışmalarını birleştirebilirsiniz.

  • KİLO VERMEYE YARDIMCI OLUR.

Yarım kilo verebilmek için günde 500 kalori fazladan harcamak gerekir. Diyet yapabilirsiniz, spor yapabilirsiniz, bunlara ek pilates de yaparak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Yeni başlayan kişiler düşük seviye pilates egzersizleri ile dakikada 4 kalori yakabilir. Orta seviye pilates egzersizleri ile dakikada 6 kalori yakılabilir. İleri düzeyde ve yoğun pilates egzersizleri ile ise dakikada 7,5 kalori harcanabilir.

  • SIRT KASLARINI GÜÇLENDİRİR.

Pilates, bel ağrısını azaltır. Araştırmalara göre, bel ağrısı yaşayan kişiler düzenli pilates yaptığında önemli derecede iyileşme yaşarlar. Pilates merkez-core- bölgesini güçlendirir ve hemen arkasında bulunan bel bölgesini destekler. Ayrıca vücut duruşunu düzeltir ve kasılmış sırt kaslarının esnemesine yardımcı olur.

  • KARIN KASLARINI GÜÇLENDİRİR.

Karın kaslarını mekik hareketleri kadar, pilates oblikler de güçlendirir. Pilatesin temeli her hareketi yaparken karın kaslarını sıkmaktan geçer. Pilates hareketleri derindeki karın kaslarını yüzeydekilerle birlikte çalıştırır, bu da baklava görünümünün oluşmasına yardımcı olur.

  • SAKATLANMALARI ÖNLER.

Pilates vücudun esnekliğini, gücünü ve dengesini arttırır. Böylelikle de sakatlanma riski azalmış olur. Esneklik, hareket menzilini genişletir bu da sakatlığı önler. Diz ardı kirişi esnekliği 10 derece arttırılabilirse, yere eğilerek bir şey almaya çalışıldığında beli sakatlama ihtimali azalır. Güç artınca hareket kontrolü de artar. Pilates vücut farkındalığını arttırır. Hareketler daha verimli olur. Bilinçli hareket edilir. Eklemler, tendonlar, kaslar ve bağ doku üzerindeki stres azalır.

  • ESNEKLİĞİ ARTTIRIR.

Bir çok egzersizde hareket menzili iki boyutludur. Mekik hareketinin öne arkaya olması örnek olarak verilebilir. Pilates hareketleri daha çok düzlemde yapmayı gerektirir. İçe rotasyon, dışa rotasyon, yana eğilme gibi bir çok farklı harekette vücutta hareket menzili yaratır. Bu sayede de esneklik artar ve sakatlanma ihtimali azalır.

  • VÜCUT DURUŞUNU DÜZELTİR.

Gün boyu masa başında oturmak, cep telefonuna ya da bilgisayara odaklanmak, kambur şekilde durmak vücut duruşunu bozar. Bu da zamanla kaslar arasında dengesizliğe neden olur. Pilates bu kötü alışkanlıkların oluşan kötü etkilerini yok etmeye yardımcı olur. Hayat koşturmacası sebebiyle çoğu kişinin vücudunda güç dengesizlikleri ve ciddi merkez bölge zayıflığı vardır. Pilates kasları tek tek çalıştırır. Zayıf olan kasların güçlenmesine destek olur. Kaybedilen gücü geri kazandırır. Vücutta dengeyi sağlar. Merkez bölge güçlenince, duruş düzelir, günlük aktiviteler daha rahat ve acısız şekilde yapılır.

  • KARDİYOVASKÜLER KONDİSYON İÇİN FAYDALIDIR.

İleri düzey hareketlerden bazıları kalp atışlarını hızlandırır. Oturarak ve yatarak yapılan hareketler ise kalp atışlarını yavaşlatır. İleri düzey derslerde kalp atış hızı, dakikada 120-130’a kadar yükselebilir. Egzersizler arası hızlı geçiş yapmak ve dinlenme sürelerini azaltmak buna yardımcı olur. Yüksek seviye ve yoğunluktaki pilates derslerinde kalp atış hızı yükselerek sporun aerobik bölgeye girmesine neden olur. Bu seans boyunca devam ettirildiğinde dayanıklılık artar ve kalp damar sağlığı desteklenir.

Pilatesin faydaları yazımdan sonra yoga ile ilgili bilgi almak isterseniz aşağıdaki yazı dizisi tam size göre.

Yoga Nedir?

2 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    kova burcunun komik yönleri

    Kova Burcunun Komik Yönleri

    cilt bakımı için

    Cilt Bakımı İçin Neler Yapılabilir?