içinde ,

Nomophobia Nedir?

Nomophobia Nedir

Sabah gözlerimizi açtıktan sonra yaptığımız ilk iş nedir? Yataktan kalkıp tuvalete gitmek, yataktan kalkıp kahve hazırlamak, bir şeyler atıştırmak. Artık ezici bir çoğunluk için bu durum değişti. Neden mi? Çağımızın hastalığı olarak tanımlanan Nomophobia yüzünden. Peki, Nomobhobia nedir?

Nomophobia Nedir

Nomobhobia Nedir?

Sabah uyandığımızda artık ilk önceliğimiz gözlerimizi açtığımız anda telefonumuzu aramak, yataktan kalkmadan telefona gelen bildirimleri kontrol etmek; sosyal medya hesaplarımızdan, yazışma gruplarımızdan gelen mesajları okumak, maillerimize bakmak. Her ne kadar uzak kalmayı deniyor olsanız bile başarmanız çok da mümkün olmuyor bu rutini gerçekleştirmemek. Hadi diyelim telefonu yattığınız yerden uzağa koydunuz, uyanır uyanmaz bakmamak için. Peki sizi uyandıran alarm ne olacak? Her şeyimiz telefonumuza bağlı ya, eski çalar saatleri bıraktık, hepimiz telefonumuzun alarmıyla uyanıyoruz.

Nomophobia, cep telefonunuz olmadan ya da bir nedenden dolayı telefonunuzu kullanamayacağınız, telefonunuzun çekmeyeceği, telefonunuzun şarjının bitme ihtimaline karşı duyulan korkudur. Kısacası Nomophobia, cep telefonuyla iletişim kuramama korkusudur. Bu durum, giderek artan sayıda insanın kaygısına ve panik ataklarına neden oluyor.

Nomopobi, lise ve üniversite öğrencileri arasında yükselen bir trenddir. Psikiyatristler tarafından spesifik bir fobi olarak tanımlanıyor, sosyal anksiyete bozukluğuna bağlanabilir.

Nomophobia Nedenleri

Bir cep telefonu olmadan olma korkusu bağımlılıktan kaynaklanıyor. Bir insan fiziksel veya zihinsel olarak herhangi bir şeye bağımlı olduğunda, bu bağımlılığı durdurmanın bir yolunu bulamaz.

İnsanlar bu fobiyi güvensiz hissettiklerinde ya da öz kontrol ve disipline sahip olmadıklarında, sıkılmadan ya da sabırsızlık yaşadıklarında ya da başka eğlence hobileri ve çıkışları vb. olmadıklarında yaşarlar.

İnsan sürekli arkadaşlık gerektiren ve başkalarıyla konuşma ve bağlantı kurma arzusu olan sosyal hayvandır. Bu nedenle, bu fobinin, cep telefonlarının her yerde ve her yaştan insan tarafından kullanılmakta olduğu gerçeği göz önüne alındığında, doğal olmayan her şey değildir.

Diğer tüm fobiler gibi, bir cep telefonu olmadan olma korkusu da dahil olmak üzere çeşitli zihinsel ve fiziksel belirtilere neden olabilir: Yüksek kalp atış hızı, terli avuç içi, sığ solunum.

Nomopobi (bağlantı harici) sanayileşmiş ulusların her yerinde. Terim, Birleşik Krallık Postanesi tarafından 2010 yılında yapılan bir çalışma sırasında (link harici) “cep telefonu fobisi” anlamına gelen bir kısaltmadır. Postane, bir araştırma kuruluşu olan YouGov’u cep telefonu kullanıcılarının uğradığı endişelere bakmakla görevlendirdi. Araştırma, İngiltere’deki cep telefonu kullanıcılarının yaklaşık yüzde 53’ünün “cep telefonlarını kaybettiğinde, batarya veya kredi tükettiğinde veya ağ kapsamı kapsamadıklarında” endişeli olma eğiliminde olduğunu ortaya koydu.

Araştırmada, erkeklerin yüzde 58’inin ve kadınların yüzde 47’sinin fobiden muzdarip olduğu ve cep telefonlarının kapalı olduğu zamanlarda yüzde 9’luk bir ek hissettiği ortaya çıkmıştır. Çalışma 2,163 kişi örneklendi. Ankete katılanların yüzde elli beşi, cep telefonlarını kullanamadıklarında endişeli olduklarının ana nedeni olarak arkadaşlarıyla veya aileleriyle iletişim halinde olduklarını gösterdi. Çalışmada, ortalama göçebe vakasının neden olduğu stres düzeyleri, “düğün günü jitterleri” ile karşılaştırılmalı ve dişçiye yapılan yolculuklar karşılaştırıldı.

Nomophobia Nedir

Nomophobia’dan Kurtulmak İçin Ne Yapmalı?

Bu fobilerin üstesinden gelmek zor olabilir ve tıbbi müdahaleye her zaman ihtiyaç duyulmuyor, birçok seçenek mevcut. Kademeli maruz kalma tedavisi ve sistematik duyarsızlaştırma, bu fobi için en iyi çareler olarak bilinir. Diğer seçenekler fobinin alt kısmına ulaşabilen ve tamamen ortadan kaldıran hipnoterapi içerir. Bu fobinin en kötü durumları için endişe ilaçları gerekebilir.

Nomophobia Nedir

– Cep telefonunu kapattığınız ve insanlarla yüz yüze görüşeceğiniz veya kendinize zaman ayırıp yalnız kalabileceğiniz günlük zamanlarınızın olduğundan emin olun.

– Her ay bir bilgisayar, tablet veya telefon olmadan geçirebileceğiniz bir güne veya daha fazlasına sahip olmayı deneyin.

– Geceleri uyurken telefonunuzu en az 15 metre uzağa yerleştirin. “Ertelemeye” zorlanmanız gerektiğini anlıyorum, ama bu şekilde daha güvenli.

– Teknolojiyi kullanarak zaman harcadığınız zaman dilimlerinde gününüzü engelleyin, aynı zamanda insanlarla organik, gerçek etkileşim için zaman blokları da var.

FIFA 19 Resmi Olarak Duyuruldu!

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Bu Shall we yüzünden bende böyleyim. Yolda yürürken hep dikkat edin önünüzde direk var duba var diye sözlü uyarı aliyorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Babalar Günü Yapılabilecek Aktiviteler

2018 Babalar Günü Yapılabilecek Aktiviteler

İstanbul 2018 Yaz Sergi Programı

2018 Yaz Sergi Programı İstanbul