içinde

Muzun Yararları Dikkat Çekiyor

Muzun yararları

Daha önceki yazılarımızda muzun birçok önemli faydasından sizlere bahsetmiştik. Bu yazımızla birlikte artık muz serimizin sonuna geliyoruz. İlk 3 yazımızı okumadıysanız onları da okumanızı tavsiye ederiz. Bu yazımızda muzun besin değerlerinin yanı sıra spor ve diyet konusundaki yararına da değinerek muzun yararları ile ilgili belki de en kritik bilgileri vermeyi hedefliyoruz.

Muzun Yararları – Spor Yaparken Faydalanabilirsiniz

Muz, bir sporcu için belki de en iyi gıdalardan biri olarak kabul edilir. Bu durumun temel sebebi, muzun yüksek karbonhidrat ve mineral içeriğidir. Düzenli olarak muz tüketmek, egzersize bağlı olarak gerçekleşen kas ağrılarını ve kramplarını önemli oranda azaltır. Ki söz konusu kas krampları ve ağrıları toplam nüfusun yüzde 95’inde sıklıkla görülen bir durumdur. Krampların asıl sebebi bilinmemekle birlikte birçok kişi bu durumu susuzluğa ve elektrolit eksikliğine bağlıyor. Öte yandan yapılan araştırmalar, muzun krampa iyi gelip gelmediği konusunda net bir sonuca varamıyor. Ayrıca muzun dayanıklılık egzersizlerinden önce ve sonra gerekli mineralleri verdiği kesin olarak biliniyor.

Muzun Yararları – Muz Harika Bir Diyet Besinidir

Muz, son derece sağlıklı bir besin olmasının yanı sıra son derece sağlıklı bir besindir de aynı zamanda. Öte yandan muz, mısır gevreği ve yoğurt gibi yiyecekler için mükemmel bir tat katıcıdır. Kek veya tatlı yaparken muzu, şeker yerine de kullanabilirsiniz. Muzun kalın kabuğu sayesinde muzda pestit ve kirletici maddeler son derece az miktarda bulunur. Üstelik muzu yemek ve bir yerden başka bir yere taşımak da son derece kolaydır. Muz, vücut tarafından kolaylıkla tolere edilebilen ve sindirilebilen bir meyvedir. Muz, kolayca soyulabilir ve yenilebilir. Sonuç olarak muz son derece iyi bir atıştırmalıktır. Muzu; kahvaltıda, atıştırmalık olarak veya tatlılarda çok rahat bir şekilde tüketebilirsiniz.

Muz – Son Söz

Muz, sağlığa faydası saymakla bitmeyen son derece popüler bir meyvedir. Diğer tüm faydalarının yanı sıra muz, antioksidan ve lif içeriğinden dolayı kalp sağlığını ve sindirim sistemini olumlu yönde etkileyebilir. Düşük kalorili besleyici yapısından dolayı muz, kilo vermenize de yardımcı olur. Üstelik sarı muzlar, tatlı ihtiyacını da gidermenin harika bir yoludur. Hem sarı hem yeşil muzları yiyerek kendinizi tok ve sağlıklı tutabilirsiniz.

Muzun Hiç Bilinmeyen Faydaları

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    bu ramazan oruç tutmalı mıyız? diyanet açıkladı

    Bu Ramazan Oruç Tutmalı mıyız? Diyanet Açıkladı. Pandemi Zamanı Oruç Tutmak.

    koronada ölü sayısı artıyor

    Koronada Ölü Sayısı Artıyor. Morglarda Yer Kalmadı. İnanılmaz Görüntüler.