içinde

Muzun Bilinmeyen ve Farklı Yararları

muzun bilinmeyen faydaları

Daha önce muzun içerisindeki antioksidanların sindirim sistemine ve kalp sağlığına olan etkilerinden bahsetmiştik. Bugünkü yazımızda ise muzun bilinmeyen faydalarına hiç olmazsa hiç duymadığınız faydalarına biraz daha değinmeye çalışacağız. Muz ve faydaları hakkında daha detaylı bilgiler almaya devam etmek istiyorsanız, serimizi takip edebilirsiniz. Böylelikle daha sağlıklı ve etkili bir şekilde diyet yapma şansına sahip olabilirsiniz.

Muzun Bilinmeyen Faydası – Sizi Tok Hissettirir

Ham muzun içerisindeki doymamış nişasta vücudunuzda suda çözünebilen bir lif gibi işlev görür. Hangi muzun daha çok doymamış nişasta içerdiğini anlamak için muzun rengine bakabilirsiniz. Daha yeşil görünen muzlar, doymamış nişasta bakımından daha zengindir. Öte yandan sarı muzlar, doymamış nişasta ve toplam lif bakımından daha fakirdir fakat sarı muzlarda suda çözünen lif oranı daha fazladır. Pektin adı verilen antioksidan ve doymamış nişasta, iştahınızı keser ve tok hissetmenizi sağlar.

Muzun Bilinmeyen Yararı – İnsülin Direncini Azaltır

İnsülin direnci, başta tip 2 diyabet olmak üzere birçok hastalık için en büyük risk faktörünü oluşturur. Günlük olarak 15 ile 30 gram arasında doymamış nişasta tüketmek, insülin direncini 4 hafta içerisinde yüzde 50’ye kadar azaltır. Olgunlaşmamış muzlar, doymamış nişastanın en iyi kaynağıdır ve bu sayede insülin direncini önemli miktarda azaltabilir. Öte yandan bu durumun sebebi tam olarak açıklanamıyor ve bu görüşü savunmayan birçok çalışma da bulunuyor. Kısacası bu konuda daha fazla akademik çalışma yapılması gerekiyor.

Muz Yemek Böbrek Sağlığına Faydalıdır

Potasyum minerali, kan basıncını kontrol etmenin ve böbrek sağlığını korumanın temelini oluşturur. İyi bir potasyum kaynağı olan muz, özellikle böbrek sağlığını korumada oldukça etkilidir. 13 yıl önce yapılan bir çalışma, haftada 2-3 adet muz yiyen kadınlarda böbrek hastalığının görülme riskinin yüzde 33 oranında düştüğünü tespit etti. Başka bir çalışma ise haftada 4-6 adet muz yemenin böbrek hastalıklarını yarı yarıya düşürdüğünü belirtiyor. Sonuç olarak haftada çok sayıda muz yemek, böbrek hastalığı riskini azaltır ve sizi tok tutar. İşte bu özelliği sayesinde muz, diyet için de oldukça iyi bir yiyecektir.

Muz Yemek ve Faydaları

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Cumhurbaşkanlığı kabinesi

    Cumhurbaşkanlığı Kabinesi Toplanıyor

    korona nasıl taşınıyor

    Korona Nasıl Taşınıyor? İşte Cevabı. Hepimiz Dikkat Etmeliyiz!