in

Muz Yemek Nasıl Fayda Sağlar?

Muz yemek

Muz, aşırı derecede sağlıklı ve lezzetli bir meyve olarak biliniyor. Muz, çok sayıda temel besin maddesini içerisinde bulundur ve muz yemek sindirime, kilo vermeye ve kalp sağlığına faydası olduğu kanıtlanmıştır. Besleyici özelliği ile dikkat çeken muz, son derece iyi bir atıştırmalık olarak da tüketilir. Muzun en bilinen faydalarını bu yazıda bulabilirsiniz.

Muz Yemek Birçok Besleyici Maddeyi Almanızı Sağlar

Muz, dünyanın en faydalı meyveleri arasında bulunur. Anavatanı güneydoğu Asya olan muz, günümüzde tropikal ve ılıman iklime sahip her yerde yetiştirilebilen bir meyvedir. Muzların rengi, uzunluğu ve şekli değişiklik gösterir. Muzun en bilinen türü ise Cavendish muzudur. Bu muz tipi, çöl muzu olarak da bilinir. Ham haldeyken yeşil renk olan muz, olgunlaştıkça sarıya döner. Muz, bol miktarda lif ve antioksidan içerir. Ortalama büyüklükte bir muzda bol miktarda potasyum, C vitamini, B6 vitamini, magnezyum, protein ve yağ içerir.

Muz Yemek Kan Şekerini Dengeler

Muzun içerisindeki pektin adı verilen lif, muza süngerimsi yapısını verir. Ham muzlar, olgunlaşmamış nişasta içerir ve olgunlaşmamış nişasta suda çözünebilir lif gibi davranır ve sindirimi kolay değildir. Pektin ve olgunlaşmamış nişastanın kan şekerini dengelemede önemli rol oynadığı yapılan araştırmalar ile tespit edilmiştir. Yemeklerden önce ve sonra muz tüketmenin iştahı azalttığı da tespit edilmiştir. Öte yandan muzun glasemik indeksinin düşük ile orta arasında değiştiği görülmektedir. Erişkin bir muzun glasemik indeksi 60 civarındadır ve bu da demek oluyor ki muz tüketmek kan şekerinde ani yükselmelere neden olmaz.

Muz Sindirim Kolaylığı Sağlar

Diyet için kullanılan liflerin sağlığa birçok faydası olduğu biliniyor. Bu faydaların başında da sindirim kolaylığı geliyor. Ortalama bir muzda yaklaşık 3 gram lif bulunuyor ve bu da muzu iyi bir lif kaynağı yapıyor. Muzun içerisindeki doymamış nişastalar, sindirimden kolaylıkla kaçabiliyor ve böylelikle bağırsaklarımızdaki bakteriler için son derece faydalı bir gıda maddesi olarak saklanabiliyor. Öte yandan pektin adı verilen lifin ise kolon kanserinin önlenmesinde önemli bir etkisi olduğu biliniyor. Kısacası muz yemek, hem sindirim sisteminizi korurken hem de kolon kanserine karşı koruyabilir.

Portakalın Faydaları Hakkında

7 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    seyyahlar ve kaşifler

    Seyyahlar Ve Kaşifler

    kredi kartı

    Kredi Kartı Nedir? Kredi Kartı Nasıl Kullanılır?