in

Mide Ülseri Çeken bir Kişi Nasıl Uyur?

mide-ulseri

Mide ülserinden kaynaklanan ağrı ile uğraşırken, sadece uyumaya yatmak düşüncesiyle korku içinde olabilirsiniz. Mide ülseri, midenin koruyucu zar katmanı inceldiğinde, genellikle aşırı NSAID ağrı kesici kullanımı veya mide asidinizin dolaylı olarak doku hasarına neden olmasını sağlayan bir H. pylori bakterisinin neden olduğu enfeksiyonu nedeniyle ortaya çıkar. Neyse ki, çoğu ülser doktora yönelik ve evde tedavilerin bir kombinasyonu ile iyileşebilir, bu yüzden acı çekmeyi  bir kenara bırakın ve uyuyun!

Mide Ülseri Çekiyorsanız Uyku Pozisyonunuzu Düzenleyin

Mümkünse başınız yüksekken sırt üstü uyuyun. Üst vücudunuzu yukarıda tutmak yerçekimini sizin için aktif bir şekilde çalıştırır, bu da mide asidinin ülserinize ulaşmasını ve tahriş etmesini zorlaştırır. Ek olarak, sırt üstü yatarak uyumak sindirim sisteminizin üzerinde oluşan baskıyı azaltır, bu da ülser ağrısını önemli oranda azaltabilir.  Ne yazık ki, mide ülserinizin yerine bağlı olarak, bu pozisyonda uyumak mutlaka büyük bir rahatlamaya neden olmama ihtimali de vardır. Ama kesinlikle denemeye değer olduğuna emin olabilirsiniz! Başınızı bir kama yastığı ile yukarı doğru kaldırın veya yatağınızın başını kolaylıkla kaldırabilmek için ahşap bloklar kullanmayı deneyin. Söz konusu uyku pozisyonunu o kadar rahatsız ederse sizi uyumanızı zorlaştırırsanız, yarardan çok zarar görebilirsiniz. Tüm bunların yerine yan tarafınıza doğru yatmayı deneyin. Dizlerinizin altına bir adet yastık koymak, midenizin basıncını ve stresini almanıza yardımcı olabilir.

Mide Ülseri Çekiyorsanız Sol Yanınıza Yatın

Yan uyuyan iseniz sol tarafınıza yaslanın. Arkanızda uyumak size uygun gelmiyorsa, sağ tarafınız yerine sol tarafınızda uyumayı tercih etmeyi deneyebilirsiniz. Sindirim sisteminizin yerleşimi nedeniyle, sol tarafınıza doğru yatmak daha az baskı ve strese ve dolayısıyla daha az ülser ağrısına neden olabilir. Sırtüstü uyumakta olduğu gibi, mide ülserinizin yerine bağlı olarak bu garantili bir çözüm değildir. Dizlerinizin arasına bir adet yastık koymak, yan  yatarak uyumayı daha rahat hale getirebilir.

Yüzüstü Yatarak Sindirim Sisteminizi Yormayın

Yan uyuyan iseniz sol tarafınıza yaslanın. Arkanızda uyumak size pek uymuyorsa, sağ tarafınız yerine sol tarafınızda uyumayı tercih edin. Sindirim sisteminizin yerleşimi nedeniyle, sol tarafınızda kalmak daha az baskıya, strese ve daha az ülser ağrısına neden olabilir. Sırtüstü uyumakta olduğu gibi, mide ülserinizin yerine bağlı olarak bu garantili bir çözüm değildir. Dizlerinizin arasına birkaç adet yastık koymak, yan yatarak uykuyu daha rahat hale getirebilir.

Mide Ülseri Çekiyorsanız Kafeini ve Büyük Öğünleri Bırakın

Akşamları kafein, büyük yemekler ve ekran zamanını kesin. Aslında yatmadan birkaç saat önce yatmadan önce planlamaya başlayın! Akşam yemeğinde veya sonrasında ve muhtemelen öğle yemeğinden sonra istediğiniz zaman kafeinden kaçının. Yatmadan 3 saat sonra hiçbir öğün veya büyük atıştırmalık yemeyin. TV, bilgisayar, akıllı telefon ve tablet gibi ekranlardan yatmadan en az bir saat önce yönlendirin. Kafeinin uyarıcı etkisi vücudunuzun uykuya hazırlığını engeller. Yatmadan önce yemek yemek, sindirim sisteminizi dinlendirmek yerine çalıştırır, şişkin ve rahatsız hissetmenizi sağlar ve aşırı mide asidi üretimine neden olur. Yapabiliyorsanız, kısılabilir ışıkları kullanın ve gecenin ilerleyen saatlerinde yoğunluğunu azaltın Bu, melatoninin artmasına yardımcı olabilir, böylece daha iyi ve daha sağlıklı bir uyku elde edersiniz. Elektronik ekranlar tarafından üretilen “mavi ışık” vücudunuzun uyku döngüsünü belirleyen doğal sirkadiyen ritmine müdahale edebilir.

İyi bir Uyku Düzeni Kurun

Uyumaya hazır olmak için tutarlı bir yatmadan önce rutin oluşturun. Her gece düzenli bir rutine bağlı kalarak, vücudunuzu uykuya hazır olmak için eğitebilirsiniz. Uyumadan yaklaşık 1 saat önce uykulu zamanı gösteren bir dizi rahatlatıcı, sakinleştirici aktivite tamamlayın! Örneğin şunu deneyebilirsiniz:

  • Epsom tuzu ve 20 damla lavanta esansiyel yağı ile ılık bir banyo yapmak.
  • Özellikle küvetin içindeyken ayaklarınıza, bacaklarınıza, kollarınıza ve boynunuza masaj yapın.
  • Yatıştırıcı müzik dinlerken kıyafetlerinizi yarın hazırlayın.
  • Meditasyon veya dua etme.
  • Rahatlatıcı müzik dinlemek
  • Sakinleştirici bir kitabın birkaç sayfasını okumak.

Yurt Dışından Ürün Getirirken Vergi Ödemek Gerekir Mi?

One Comment

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    bullet journal hakkında bilgi: hobiler serisi

    Bullet Journal Hakkında Bilgi: Hobiler Serisi

    Dünyanın En Mutsuz Fili 43 Yaşında Hayata Gözlerini Yumdu

    Dünyanın En Mutsuz Fili 43 Yaşında Hayata Gözlerini Yumdu