in , ,

BayıldımBayıldım

Metabolizmayı Yavaşlatan Yiyecekler

metabolizmayı yavaşlatan yiyecekler

Metabolizmayı yavaşlatan yiyecekler olduğu gibi metabolizmayı yavaşlatan bazı unsurların olduğu gerçektir. Neyin neden işe yaramadığını bilmiyor olabilirsiniz. Eğer bunlarla sorularınız varsa yazı dizimize göz atabilirsiniz.

Metabolizmayı Yavaşlatan Yiyecekler

Metabolizma nedir?

Metabolizma insan vücudunun, sistemlerini yürütmek için gerçekleştirdiği biyokimyasal faaliyetlerdir. Yediğimiz besinlerin, aldığımız kalorinin enerjiye dönüştürülmesi de bu faaliyetlere dahildir. Metabolizması yavaş olan insanların işi daha zordur. Yediklerini enerjiye çevirmek için kalori yakamazlar. Böylece besinler depolanır. Kiloya dönüşür. Ayrıca yorgunluk ve halsizlikle birlikte sistemler de yavaşlar. Kabızlık, unutkanlık gibi sonuçlar doğurur.

Diyet ürünleri de metabolizmayı yavaşlatabilir

Düşük protein diyetleri kilo vermenize yardımcı olabilir.  Omega 6 yağları, tahıllar gibi çok sayıda ürün kilo verme amaçlı beslenme programları olarak kabul edilir. Ancak bazıları metabolizmayı yavaşlatma riskini de taşır. Diyetinizde yer vereceğiniz her ürün işe yaramıyor olabilir.

Yaş aldıkça metabolizma yavaşlar

Her yıl yaş aldıkça, vücudun kalori yakma hızı da biraz daha yavaşlar. Bu nedenle de insanlar yaşlandıkça kilo almaları hızlanır. Aynı miktar yemek pek iyi fikir değil. Aynı  derecede harekette kilo almanıza neden olabilir. Bu süreçte kalori miktarını azaltıp, hareketlerinizi çoğaltmalısınız.

Su için

Yeteri kadar su içmemek metabolizma hatalarının en büyüğüdür. Susadığımızda zaten dehidrasyon yani su kaybı başlamış demektir. Ayrıca yemeklerden önce 1 bardak su içmek vücudun doyma duygusunu tetikler. Normalden daha az porsiyonla doymaya yardımcı olur. Yemek daha vücuda girmeden metabolizmayı kalori yakmak için hızlandırır. Kilo vermeyi kolaylaştırır.

Yeterince kalori aldığınızdan emin olun

Sebzeleri kolay ve pratik olduğu kadar düşük kalorili olduğu için dondurulmuş tüketmek metabolizmayı yavaşlatabilir. Kalorinin 150-200 olması iyi gibi görünebilir. Ancak aslında böyle değil. Vücudumuz günlük belirli bir miktar kalori almak zorundadır. Bu miktarın altında kalınca metabolizma yavaşlar.

Sebze ile birlikte lif ve protein tüketin

Sebzeyi tek başına tüketmek yeterli değildir.  Örnek vermek gerekirse her gün salata yemek kilo vermenize yardımcı olmaz. Çünkü metabolizmanın kalori yakabilmek için lif ve proteine de ihtiyacı vardır. Sebzelerle birlikte zengin protein ve lifleri de tabağınıza ekleyin. Hem gereken miktarda kalori alır hem de metabolizmanızı hızlandırabilirsiniz.

Protein alın

Proteini her öğün almamızı uzmanlar belirtiyor. Günlük her öğünde protein miktarı en az 20-30 gram olmalıdır. Protein vücutta enerjinin oluşturulması için önemli bir besin. Beslenme uzmanları bu konuyu üstüne basa basa söyler. Metabolizmayı hızlandırmak için bu konuda yapılacak şeyler vardır. Mesela günün ilk besini olarak da proteini tavsiye ediyorlar. Protein miktarı yüksek bir içecek ile kahvaltı yapmayı deneyin.

Yemeklerinizi lezzetlendirin

Diyet yapmak için tatsız ve lezzetsiz yiyeceklere mahkum olmayın. Bu  yapılabilecek en büyük hatalardan biridir. Öncelikle diyet 3-5 aylık bir süreç değil bir yaşam biçimi olmalıdır. Lezzetsiz bir hayat çok da keyifli olmaz. İkinci olarak da metabolizmayı hızlandırmak için baharatları kullanabilirsiniz.  Yarım çay kaşığı kırmızı biberin, kalori yakımını hızlandırdığı araştırmalarla kanıtlandı.

Buğdaya duyarlı olabilirsiniz

Metabolizmanın yavaş olmasının nedenlerinden biri de buğday intoleransıdır. Besin intoleransı, vücudun yabancı madde olarak tepki vermesidir. Tıpkı iltihaplara karşı yaptığı gibi savaşan vücut, bağırsak, karaciğer, bağışıklık sistemi ve tiroid üzerine yüklenir. Metabolizmanın düzeni de bozulur.

Süte duyarlılığı es geçmeyin

Sütteki laktoz ve casein adı verilen protein intoleransa neden olabilir. Süte karşı duyarlılık göstermek oldukça sık görülür. Laktoz sadece gaz ve bağırsak sorunlarına neden olmakla kalmaz. İntoleransı olan insanlarda metabolizmayı sarsar ve kilo almaya neden olur.

Şeker yerine meyve

Dünya Sağlık Örgütünün şeker ile bir açıklaması olmuştur. Bir insanın günlük tüketmesi gereken maksimum şeker miktarının 25-36 gram olduğunu söylemiştir.  Ancak bu miktar neredeyse 48 çay kaşığına denk geliyor. Şeker ihtiyacı duymak normaldir. Fakat bunu işlenmiş şekerden almak asıl büyük hata. Şeker krizi sorununu meyve ile gidermelisiniz. Meyve ile birlikte şeker ihtiyacımızı gideririz. Ayrıca hem lif hem antioksidan alırız. Aynı zamanda metabolizmayı da hızlandırırız.

Beyaz pirinç ve beyaz ekmekten uzak durun

Bütün karbonhidratlar zararlı değildir. İşlenmiş olduklarında içlerindeki tüm vitamin ve mineralleri kaybedip sadece vücuda yük olur. Beyaz ekmek ve beyaz pirinç gibi karbonhidratlar faydadan çok zarar verirler.
Meyve ve sebzelerden, buğday unundan, fasulyeden alacağınız karbonhidrat, vücuttaki şeker dengesini kurar.

Omega 6 yağları

Pek çok diyet günlük olarak bazı almamız gereken besinler olduğunu söylüyor. Bunlardan en önemlilerinden biri Omega 6 yağıdır. Ancak bu konuda  önemli bir nokta vardır. Omega 3 ile dengelenmelisiniz. Eğer bunu dengelemezseniz Omega 6 tüketimi metabolizmayı yavaşlatır. Uzmanlar haftada en az 1 kez Omega 3 almanızı önerir. Bunun için zengin yağlı, somon ve sardalya gibi balıkları, mısır, ayçiçeği ve susam yağlarını tüketmemizi öneriyorlar.

 

Sokağa Çıkma Yasağı Nedir?

7 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    sokağa çıkma yasağı nedir

    Sokağa Çıkma Yasağı Nedir?

    korona son dakika

    Korona Son Dakika Haberleri. Gelişmeleri An Be An Takip Edin.