in , ,

Meditasyon Yürüyüşü Hakkında

meditasyon yürüyüşü hakkında

Meditasyon yürüyüşü, kökeni Budizm’e kadar geri giden bir eylemdir ve bu egzersiz, bir farkındalık pratiğinin bir parçası olarak kullanılabilir. Söz konusu egzersizlerin birçok olası faydası vardır ve daha sağlam, dengeli ve sakin hissetmenizde size yardımcı olabilir. Ayrıca çevreniz, bedeniniz ve düşünceleriniz ile ilgili bir farkındalık geliştirmenize büyük faydası dokunur.

Meditasyon Yürüyüşü Nedir?

Genel olarak, yürüyüş meditasyonu sırasında düz bir çizgide veya bir labirentte yürürsünüz. Daha uzun mesafeleri kullanarak da bu meditasyon tekniğini yapmak da mümkündür.Yürüyüş hızı oldukça yavaştır ve belirli bir tekniğe bağlı olarak bu hız, değişebilir. Çoğu zaman, meditasyon konusunda uzman kişiler oturmuş meditasyonlar arasında bir yürüyüş meditasyon seansı yaparlar. Teknikler, her bir adımı altı parçaya bölmek veya bir alanda dikkatlice dolaşmak kadar ayrıntılı olabilir. Nefesinizi veya bir mantrayı dahil edebilirsiniz.

Meditasyon Yürüyüşü Faydaları

Yürüme meditasyonu genellikle uzun süre oturmak zorunda kalan insanlar tarafından kullanılır. Yürüme pratiği kanın, özellikle bacaklara doğru akmasına yardımcı olur. Halsizlik veya durgunluk gibi olumsuz duyguları hafifletmeye de yardımcı olur.Dikkatli bir yürüyüş, uzun süre oturma geretiren bir iş yapıyorsanız, kan dolaşımını artırmak ve enerji seviyenizi yükseltmek için gerçekten harika bir yoldur.

Sindirim Sistemini Güçlendirir ve Kaygıyı Azaltır

Yemeklerden sonra yürümek, özellikle ağır veya çok dolu hissediyorsanız, sindirimi sistemini çalıştırmanın harika bir yoludur.
Hareket etmek, gıdaların sindirim sisteminizde hareket etmesine olanak sağlar ve kabızlığın da görülmesini engeller. Stres seviyenizi düşürmek istiyorsanız, antrenmandan önce veya sonra meditasyon pratiği yapmanın yararlı olduğunu görebilirsiniz. Genç yetişkinler üzerinde 2017 yılında yapılan araştırma, yürüyüş ve meditasyonun birleştirildiğinde kaygı belirtilerini azaltmada daha etkili olduğunu gösterdi. Anksiyete düzeylerinde önemli değişiklikleri gösteren katılımcıların her biri ya meditasyon yaptı, ya yürümeden önce meditasyon yaptı ya da meditasyondan önce yürüdü. Kontrol grubu, sadece yürüyen insanlardan oluşuyordu ve beklenen etki görülmedi. Her meditasyon veya yürüyüş seansı 10 dakika idi. Meditasyon yürüyüşlerinin diğer faydalarını öğrenebilmek için haberlerimizi takip etmeyi unutmayın. Böylelikle spor ve sağlık konusunda daha çok habere ulaşabilirsiniz.

Evde Kendimizi İyi Hissetmek İçin Neler Yapabiliriz?

6 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Balın faydaları

    Balın Faydaları Nelerdir?

    shaquille o'neal kimdir

    Shaquille O’Neal Kimdir? O Dünyanın En Çok Kazanan Sporcularından.