içinde ,

Kışın Kış Sebzeleri Tüketin

kis-sebzeleri

Sonbaharla birlikte havalar soğumaya başlıyor. Soğuk havalar iyice bastırmadan hastalıklara karşı pratik önlemler almak gerekiyor. Soğuk havalar yüzünden hastalanıp yataklara düşmek istemezsiniz değil mi? O halde kışa özgü beslenmenize dikkat etmelisiniz. Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek istiyorsanız, her biri birbirinden faydalı sebze ve meyveleri tüketin. Doğal vitamin kaynağı olan meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketmeye özen gösterin. Sofralarınızı güçlü antioksidan olan meyveler ve sebzelerle donatın. Sonbahardan itibaren kış boyunca tezgahlarda görebileceğimiz mevsim sebze ve meyvelerin faydalarını sizler için araştırdık. Bugünkü yazımızda sizlere kışın kış sebzeleri tüketmenin öneminden bahsedeceğiz. Keyifli okumalar.

KIŞIN KIŞ SEBZELERİ TÜKETİN

  • Patates yerine bal kabağı püresi

Bal kabağı, süper besinler listesinin başında yer alır. Güçlü bir antioksidan olan beta karoten açısından zengin bir kaynaktır. Bağışıklık sistemini güçlendirmekle kalmayıp, göz sağlığını koruyarak katarakt oluşumunu engeller. Cilt sağlığını da korur ve en büyük özelliklerinden bir tanesi de kanser riskini azaltıyor. Bal kabağı, lif içeriği yüksek olması nedeniyle uzun süre tok tutmada yardımcıdır. Aynı zamanda bağırsak hareketlerini düzenlediği için kabızlıkta da tüketimi iyileştirici etki gösteriyor. Bal kabağının çorbasını yapabilir ya da et yemeklerinin yanında patates püresinin yerine tüketebilirsiniz. Bal kabağının kendi şeker oranından faydalanılarak şeker ilavesiz tatlısını yapabilirsiniz. Kahvaltılarınız için şekersiz marmelatını hazırlayabilirsiniz.

yumurtali-ispanak

  • Sebzelerin kralı: Ispanak

C vitamini, Lutein, betakaroten ile beraber birkaç çeşit antioksidan içeren ıspanak, aynı zamanda folikasit ve demir deposudur. Bu zengin içeriğiyle ıspanak, bağışıklık sistemini destekleyen sebzeler içinde ilk sırada geliyor. İçeriğindeki yüksek potasyum sayesinde kan basıncını düşürüyor. Yüksek miktarda pürin bazı içerdiğinden gut hastalığı olanların kontrollü tüketmeli gerekiyor.

  • Renkli bir öğüne ne dersiniz?

Pancar, zengin çinko, karotenoid ve folat içeriğiyle bağışıklık sistemini kuvvetlendirirken, soğuk algınlığı ve kansere karşı koruyucu etki gösteriyor. Antioksidan etkisinden yararlanabilmek için salataları renklendirme amaçlı da kullanılabildiği gibi tek başına da tüketilebilir. Pancarı ara öğünde peynirle beraber tükettiğiniz takdirde tok tutar. Böylelikle lezzetli ve sağlıklı bir ara öğün sizi mutlu edebilir.

  • Karnabaharla zayıflarken sağlık depolayın

Karnabahar sülfaran bileşikleri içerir. Vitamin ve mineral deposu olan karnabahar, yüksek antioksidan kapasiteye sahip sebzelerdendir. Lif içeriği de oldukça yüksektir. Bu sebze, kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olduğu için diyabeti olanlar tarafından rahatlıkla tercih edilebilir. Yüksek potasyum içeriğiyle de kan basıncını dengeler. Karnabahar, düşük kalorili olması nedeniyle zayıflama diyetlerinin baş tacıdır. Karaciğer, böbrekler ve bağırsaklarda detoks etkisi yaparak toksin atımına kolaylık sağlar.

  • Pırasayı bol limonlu pişirin

Soğangiller familyasından olan pırasa, antioksidan vitaminlerden A ve C vitaminlerini içermektedir. Bağışıklık sistemini kuvvetlendiren flavonid ve gallik asiti yüksek oranda içermektedir. Bol limon ekleyerek pişirirseniz C vitamini içeriği daha da arttığından immün sisteminizi iyileştirmiş olursunuz. Kokusuna tahammül edemiyorsanız, pırasayı salatalarınıza soğan yerine doğrayarak tüketebilirsiniz.

kestane

"use strict"; var adace_load_5dcbad59174f5 = function(){ var viewport = $(window).width(); var tabletStart = 601; var landscapeStart = 801; var tabletEnd = 961; var content = '%3Cscript%20async%20src%3D%22%2F%2Fpagead2.googlesyndication.com%2Fpagead%2Fjs%2Fadsbygoogle.js%22%3E%3C%2Fscript%3E%0A%09%09%3Cins%20class%3D%22adsbygoogle%20adace_adsense_5dcbad5917340%22%0A%09%09style%3D%22display%3Ablock%3B%22%0A%09%09data-ad-client%3D%22pub-2509601111302464%22%0A%09%09data-ad-slot%3D%224064362856%22%0A%09%09data-ad-format%3D%22horizontal%22%0A%09%09%3E%3C%2Fins%3E%0A%09%09%3Cscript%3E%28adsbygoogle%20%3D%20window.adsbygoogle%20%7C%7C%20%5B%5D%29.push%28%7B%7D%29%3B%3C%2Fscript%3E'; var unpack = true; if(viewport=tabletStart && viewport=landscapeStart && viewport=tabletStart && viewport=tabletEnd){ if ($wrapper.hasClass('.adace-hide-on-desktop')){ $wrapper.remove(); } } if(unpack) { $self.replaceWith(decodeURIComponent(content)); } } if($wrapper.css('visibility') === 'visible' ) { adace_load_5dcbad59174f5(); } else { //fire when visible. var refreshIntervalId = setInterval(function(){ if($wrapper.css('visibility') === 'visible' ) { adace_load_5dcbad59174f5(); clearInterval(refreshIntervalId); } }, 999); }

})(jQuery);

  • 3 tanesi 1 dilim ekmeğe eşdeğer

Kokusu ve tadıyla kışın vazgeçilmezlerinden olan kestane, yüksek lifi sayesinde kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olur. Ancak kestanenin karbonhidrat içerdiği asla unutulmamalıdır. Bu nedenle kestaneyi kontrollü tüketmekte fayda var. 3 adet kestane, ortalama 1 dilim ekmeğe eşdeğer olarak görülmektedir. Kestane magnezyum, demir, kalsiyum ve potasyum açısından da zengin olan bu besin, kan basıncının ayarlanmasına yardımcı oluyor.

  • Çeyrek ayva tüketin

Ayva, A ve C vitamini açısından zengin olmakla birlikte magnezyum ve potasyum da içeriyor. Kansere karşı koruyucu olan bu meyve, potasyum içeriğiyle ise kan basıncını dengeliyor. Antioksidan etkisi yüksek olmasından dolayı bağışıklığı güçlendirirken soğuk algınlığına karşı koruyucu etki gösteriyor. Çözünür liflerden pektini yüksek oranda içerir. Böylece kan kolesterol seviyesinin düşmesini sağlıyor. Sindirim sistemini rahatlatmaya yardım eder. İri ve ağır olan ayva, ortalama 300-400g’a denk gelebiliyor. ¼ oranında bir ayva 1 porsiyon meyveye eşdeğerdir.

  • Portakal suyu yerine portakal

Portakal, A vitamininin ön maddesi olan beta karoteni ve C vitaminini içerir. Bu vitaminler sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirerek, gribal enfeksiyonlara karşı en etkili meyveler arasındadır. Yüksek lifli yapısıyla uzun süre tok tutmayı sağlıyor. Diyet yapan kişilerin portakal suyu tüketimi yerine meyvenin kendisini yemeleri, lifinden de yararlanmalarını sağlayarak tokluk sürelerini uzatılmasını sağlıyor. Ayrıca 1 bardak portakal suyu, 2-3 portakaldan oluştuğu için de fazla kalori alınmasına neden oluyor.

  • Kendine has antioksidan içeren nar

Yüksek oranda punicalagin adlı kendine özel bir antioksidan içeren nar, fenolik bileşiklerle C vitamini kaynağıdır. Bu meyve, bağışıklık sistemini güçlendirir, kansere karşı koruyucu etki gösterir. Damar tıkanıklığı oluşmasının önüne geçerken tansiyon düşürücü etki ile kalp damar sağlığını korur. Yeşil çaydan kat kat yüksek antioksidan içeren bu meyvenin, aynı zamanda yaşlanma karşıtı yani anti-aging etki de bulunur.

  • Salatalarınızı brüksel lahanasıyla zenginleştirin

Brüksel lahanası, tüm lahana türleri gibi etkin kükürtlü bileşikler içerir. Güçlü bir antioksidan kaynağı sebzedir. Bağışıklık sistemini güçlendirici etkiye sahiptir. Yüksek lif içeriğiyle bağırsakların çalışmasını düzenler, düşük kalorili olduğu için diyet yapan kişiler için de uygun bir sebzedir. Salataları farklılaştırmak amacıyla ya da et yemeklerinin yanında garnitür olarak servis edilmesi tavsiye edilir.

Kışın kış sebzeleri tüketmenin önemli ile ilgili yazımızdan sonra ingiliz karbonatı nedir? merak ediyorsanız yazımıza göz atabilirsiniz.

İngiliz Karbonatı Nedir? Faydaları Nelerdir?