SON DAKİKA

Kilo Problemi – Kilo Alamıyor Musunuz?

Kilo Problemi – Kilo Alamıyor Musunuz?

Kilo problemi hepimizin bir şekilde yıllar boyunca sorunu haline gelmiştir. Bu sefer sizler için kilo alamama problemine değinmek istedik.

Zayıflığın aşırı olması, kilo alamama durumları, fazla kilolarından kurtulamayan kişilerin yaşamış olduğu aynı üzüntüyü vermektedir. Çevredeki insanlar bu duruma ne kadar imrensede bu aslında pek de iyi birşey değildir. Peki sağlıklı kilo almak için ne yapılmalıdır? Sağlıklı bir kiloya ulaşabilmek için tüketilmesi gereken
besinler nelerdir?
Zayıflık dışardan hayranlık durumu oluşturabilsede sağlık sorunlarını da beraberinde getiriyor. Organlarda hasar oluşması, kemik yoğunluğunda azalma görülmesi,kalpde ritim bozukluğu,çocuklarda büyüme ve gelişmede gerilik, regl düzensizliği,saç dökülmesi, tırnaklarda kırılma,kemik erimesi bu sağlık sorunlarına örnek olabilir.

Peki kilo almanın yolları neler?

 

Güne mutlaka doyurucu bir kahvaltıyla başlayın. Kahvaltıda hamur işi ve ekmeği azaltıp peynir, yumurta, tereyağı, bal, zeytin, yeşillik, çerez vs tüketimine ağırlık verin. Kahvaltıda çay yerine meyve suyu veya süt tüketin ve kahvaltı ve öğle yemeği arasını kısa tutun. Öğle yemeğinde vücudu güçlendirecek,besleyecek yiyecekleri tercih edin. Vücudunuzu ideal ölçülere taşımak için, yağ ve kas dokularını oluşturacak gıdaları sabah ve öğlen yemelisiniz.
Akşam üzeri güneş batmadan önce, kahvaltılık yada yemek içeren bir öğün daha tüketin ve akşam yatmadan önce, gündüz yenilenlerin sindirimi ve vücudunuzun yapılanması için mutlaka hafif bir egzersiz yapın. Gece erken uyuyup, vücut yapılanması için hormon üretimine olanak verin.

Kuruyemişler

Kalori açısından en zengin gıdaların başında kuruyemişler gelir.Yüksek kalorili olduğundan kilo alımına destektir. Günde 100 gram kuruyemiş tüketmek kalori ihtiyacının 1/3 karşılar.

Kurutulmuş Meyvler

Kilo problemi yaşarken size en çok yarar sağlayacak besin kurutulmuş meyvelerdir. Meyvelerin suyunun giderilmesiyle kurutulmuş meyveler elde edilir. Yüksek kalori elde edebileceğiniz yiyeceklerdir.

Fıstık Ezmesi

Fıstık ezmesi kalori açısından oldukça zengindir. Fıstık ezmesi kilo probleminizde yardımcı olurken bağırsak kanserine karşı da korur.

Tereyağı

En güçlü kalori kaynaklarından biridir. 100 gram tereyağı 785 kalori barındırır. Her gün kahvaltıda tereyağı tüketmeniz kısa sürede kilo alımına yardımcı olur.

Muz

Kalori açısından zengin gıdalardan birisi de muzdur. Bir adet muzda 146 kalori ve 33,52 karbonhidrat bulunur. Kilo almak için günde en az 2 muz tüketin.

Peynir

100 gram peynir 409 kaloridir. Kilo alımına destek için peyniri kahvaltı dışında da tüketebilirsiniz. Salata içine kullanabilirsiniz.

Avokado

Kalori ve yağ açısından oldukça zengindir. Günde bir avakado tüketmeniz, haftada 2 kilo 700 gram kilo probleminiz de destek sağlayabilmektedir. Tek başına tüketebileceğiniz gibi salata içine katarak da tüketebilirsiniz.

Baklagiller

Nohut, fasulye, mercimek, barbunya gibi baklagiller kalori ve protein açısından zengindir. Kilo alımına büyük destektir.

Balık

Protein, omega-3 yağ asitleri, omega-6 yağ asitleri, fosfor, kalsiyum, potasyum, magnezyum açısından oldukça zengin olan harika bir besindir. Balık yemek yüksek protein sayesinde kas oluşumunu hızlandırır.

Kırmızı Et

Kalori açısından en yüksek besinlerden birisidir. Kırmızı et tüketimi vücudun alması gereken kalorinin günlük %15-20 sini tamamlayarak kas yapımına destek olur. Ayrıca kan yapımında da önemli rol oynayarak kansızlık probleminin önüne geçer.

 

Merakla Beklenen Film Bohemian Rhapsody İçin Son Fragman Yayınlandı

 

Yorumlar

1
Kimler Neler Demiş?

Yorum yapmak için Giriş yapınız.
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
seher35arslan Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
seher35arslan
Üye
seher35arslan

Ben malesef alamıyorum ama yemek yiyemiyorum 🙁 yine zayıflamışım ama dikkat etmem gerekiyor

SİZİN İÇİN ÖNERİLİYOR

08 Haziran 2018, 04:34

Güneş Koruyucular Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Güneş koruyucular güneşin zararlı ışınlarından vücudumuzu korumak için büyük önem taşıyor. Son yıllarda bronzlaşma uğruna bu kremleri gözardı etsek de muhakkak plaj çantamızda bulunması gereken güneş koruyucu kremler hakkında bilgi eksikliğine sahibiz. Güneş koruyucular güneşin zararlı ışınlarından vücudumuzu korumak için büyük önem taşıyor. Son yıllarda bronzlaşma uğruna bu kremleri gözardı etsek...

Devamını Görüntüle