içinde , ,

Ketojenik Diyet: Haftalık Örnek Diyet Listesi

Diyetle ideal kiloya ulaşmak isteyenler için çeşitli diyet programları vardır. Bu diyetler, kişiye uygun beslenme alışkanlıklarının geliştirilmesi üzerine planlanmış listelerdir. Ketojenik diyet, düşük karbonhidrat alımı için geliştirilmiş bir beslenme programıdır.

Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Ketojenik Diyet Nedir?

 

Düşük karbonhidrat tüketimine dayanan bu diyetin diğer diyet programlarından farkı, yağ tüketiminin fazla olması. Kısaca, ketojenik diyet, karbonhidrat alımını sınırlayan, protein ve yağ tüketimine dayanan bir beslenme programıdır. Bu diyetin amacı karbonhidrat seviyesini azaltmak ve vücuttaki yağ yakımını arttırmaktır. Bu aşamada, vücut ketozis adı verilen bir aşamaya gider. Bu aşamada vücutta yağ yakma arzusu artar. Vücut enerji almak için yağ hücrelerini kullanmaya başlar.

Ketojenik Diyette Yoğunlukla Kullanılan Besinler

Ketojenik diyet uygulamasının amacı, yağ ve protein içeren gıdaları beslemektir. Bu gıdalar aşağıdaki gibi sıralanabilir;

-Et Balık
-Yumurta, Tereyağı, Peynir
-Fındık, Fıstık, Ceviz
-Sızma zeytinyağı, hindistancevizi yağı, tereyağı gibi doğal yağlar
-Düşük karbonhidratlı sebzeler,
-Sağlıklı baharat (yağ yakmayı destekleyen baharat çeşitleri) ve tuz.

Bu gıdalar kolayca ketojenik beslenme şeklinde tüketilir. Bu gıdalardan oluşturulan diyet listeleriyle, amacına uygun ketojenik bir diyet yapılır.

Haftalık Ketojenik Diyet Örneği

1. Gün Örnek Menüsü
Kahvaltı: Domates, salatalık, sınırsız yeşillik, 8-10 yeşil-siyah zeytin, 2 kibrit kutusu kadar yağlı peynir

Öğle yemeği: 100-150 gr. balık / tavuk eti, istediğiniz kadar yeşil salata (salatada 3 limon ve 3 yemek kaşığı zeytinyağı)

Akşam: 100-150 gr hindi, sınırsız yeşil salata ile 2 yemek kaşığı zeytinyağı

2. Gün Örnek Menüsü
Kahvaltı: 1 avokado veya 5 ceviz, 1 kibrit kutusu beyaz peynir, 2 yemek kaşığı yeşil salata zeytinyağı eklendi (salata sınırsız tüketilebilir)

Öğle yemeği: 150-200 g kuzu pirzolası, 100-150 g kırmızı meyve

Akşam: 150-200 g haşlanmış hindi, yeşil salata (salataya 2 yemek kaşığı zeytinyağı eklenmelidir), 100 g kabak çekirdeği

3. Gün Örnek Menüsü
Kahvaltı: 1 haşlanmış yumurta, 1 avokado veya 5 ceviz, 2 dilim beyaz peynir

Öğle yemeği: 150-200 g sade lavaş, sınırsız yeşil salata (salataya 1-1.5 yemek kaşığı zeytinyağı eklenmelidir)

Akşam: 150-200 gr haşlanmış hindi, sınırsız yeşil salata, 1 avuç kabak çekirdeği

4. Gün Örnek Menüsü
Kahvaltı: en fazla 2 kibrit kutusu peynir (isteğe göre peynir tipi), 10 zeytin yeşili / siyah, 5 ceviz, yeşil yapraklı sebze salatası sınırsız

Öğle yemeği: 150 gr kırmızı et bonfile, tereyağında hazırlanan yeşil yapraklı salata sınırsız (salatada limon ve 2 yemek kaşığı zeytinyağı)

Akşam: 150gr ızgara köfte, yeşil yaprak salatası sınırsız

Bu dört günlük örnek listesi 7 günlük bir liste olarak uygulanır. Benzer yemekler farklı günlerde planlanabilir.

 

IF- Intermittent Fasting Nedir?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    doğmamış kızı için

    Doğmamış Kızı İçin Pijamaları ile Dünyayı Geziyor

    kangallar hakkında tüm bilgiler

    Kangallar Hakkında Tüm Bilgiler