içinde

BayıldımBayıldım

Diyet Listesi Oluşturma İçin Yapmanız Gerekenler. Para Harcamaya Son.

diyet listesi oluşturmak

Diyet listesi oluşturma için yapmanız gerekenler çok basit. Bugün diyet listeleri hakkında konuşacağız. Herkes kilo vermek için kendisine farklı bir yöntem arayabiliyor ve bazen de çok yanlış yollara sapabiliyoruz. Aslında bu işin en doğrusu; bir diyetisyenin sizin boynunuza, yaşınıza ve kilonuza göre bir liste planlaması…

Diyet Listesi Oluşturma İçin Yapmanız Gerekenler

Ancak diyetisyene gidemeyenler ve bunu için imkanı olmayanlar için çok pratik bir yöntemi sizinle paylaşacağız. Kolaylıkla kendi isteğinize göre planlayabileceğiniz bu yöntem oldukça pratik.

Sizinle sizden daha uzun boylu, daha kilolu birisinin ihtiyacı olan yemek miktarı aynı değildir. Dolayısıyla sizin de kendinize özel bir listeye ihtiyacınız var. Peki bu listeyi nasıl hazırlayacağız?

Bu Haber İlginizi Çekebilir: Online Diyet Nedir?

Günde 3 öğün beslenmekten söz ediyoruz. Kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği… Diyetisyenler genelde listeleri planlarken biraz da kolaylık sağlanması için bir öğün sebze, bir öğün et, protein gibi planlarlar. Buna göre bir isteği nasıl oluşturacağız?

Her 10 kilo için…

Öncelikle kilonuzu tartın. Her 10 kilonuz için bir kaşık sebze yemeği yeme hakkınız olduğunu düşünebilirsiniz. Yani 60 kiloysanız günde 6 yemek kaşığı sebze yemeği yiyeceksiniz. 100 kiloysanız günde 10 yemek kaşığı sebze yemeği tüketebilirsiniz.

Yine her 10 kilo için…

Yine her 10 kilonuz için 20 gram et tüketme hakkınız olacak. Et, tavuk ve balık. Bunların üçü de olabilir… Her 10 kilo için 20 gram… Diyelim ki 100 kilosunuz, 200 gram et tüketme hakkına sahipsiniz. 50 kiloysanız dolayısı ile 100 gram et tüketimi yapabilirsiniz.

Her 25 kilo için…

Ekmek konusunda her 25 kilo için bir dilim ekmek tüketme hakkına sahipsiniz. Yani 100 kiloysanız günde 4 dilim ekmek tüketeceksiniz. 50 kiloysanız günde 2 dilim ekmek tercih edebilirsiniz. Tabi tam buğday ve tam tahıllı ekmekler kesinlikle önerimizdir.

Yine her 25 kilo için…

Her 25 kilo için yine bir porsiyon meyve hakkınız olacak. 50 kilo iseniz günde 2 tane meyve hakkınız olacak. Bunun bir tanesi kuru meyve olabilir, bir tanesi de taze meyve… Bir örnek verelim; kahvaltı ile öğle arasına 2-3 tane kuru kayısı eklersiniz, öğleden sonra bir tane elma veya armut tüketebilirsiniz.

Her 20 kilo için…

Gelelim süt, yoğurt ve peynire… Bunun şöyle bir yol izleyeceğiz; her 20 kilo için bunlardan bir tane hakkınız olacak. Yani 100 kiloysanız 5 porsiyon hakkınız var. Sabah kahvaltıda 2 dilim peynir tükettiyseniz, sebze yemeğinin yanında bir bardak ya da bir kase yoğurt tüketebilirsiniz. Bir ara öğününüzde de bir bardak süt tüketebilirsiniz.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Harry Potter ve Ateş Kadehi Zorlu PSM Sahnesinde!

Harry Potter ve Ateş Kadehi Zorlu PSM Sahnesinde!

flört döneminde dikkat edilmesi gereken konular

Flört Döneminde Dikkat Edilmesi Gereken Konular