içinde

Kalp Sağlığı İçin Beslenme Önerileri

Kalp sağlığı

Gün içinde tükettiğimiz besinler, kalp sağlığımızı olumsuz olarak etkileyebiliyor. Kolesterol içeriği yüksek besinler ve doymuş yağların tüketimi ve yeterli hareket etmeme nedeniyle kalp şikayetleri giderek artıyor. Bu yüzden hepimize yol göstermesi adına kalp sağlığı için beslenme önerileri araştırması yaptım ve sizlerle paylaşacağım.

KALP SAĞLIĞI İÇİN BESLENME ÖNERİLERİ

  • BESLENMEMİZDE TOPLAM YAĞ TÜKETİMİNİ SINIRLANDIRMALIYIZ.

Beslenmemizde toplam yağ tüketiminin enerjinin %30-35’i arasında olması önemlidir. Doymuş yağ alımı ise günlük tüketilen enerjinin %7’sinden az olursa kalp sağlığımız olumlu etkilenir.

  • SIVI YAĞ TERCİH ETMELİYİZ.

Kalp sağlığımız için uyguladığımız beslenme içerisinde doymuş yağlara yer vermememiz gerekir. Bunun yerine doymamış olan sıvı yağ tercih etmeliyiz.

  • KOLESTEROLÜ SINIRLANDIRMALIYIZ.

Beslenme düzenimizde kolesterol içeren besinleri listeden tamamen çıkarmak yerine sınırlandırmak yeterli. Süt, peynir, balık, tavuk ve et kolesterol içerir ve aynı zamanda da vücudun ihtiyacı olan bir çok besin öğesini de içerir. Karaciğer gibi kolesterol içeriği yüksek organ etlerinden uzak durmamız kalp sağlığımız için iyi olacaktır.

  • KUZU ETİ YERİNE DANA ETİ YEMELİYİZ.

Süt ve süt ürünlerinin yağsız ya da az yağlı olanlarını tüketmek kalp sağlığımız için olumlu olacaktır. Koyun ve kuzu eti yerine daha az yağ içeren dana eti, hindi, tavuk ve balık kalp sağlığımızı kötü yönde etkilemez. Ama sakatat, sucuk, sosis, salam ve tereyağı ile aramızdaki ilişkiyi kalp sağlığımızı önemsiyorsak bir daha düşünmeliyiz.

  • HAFTADA 3 KEZ BALIK YEMELİYİZ.

Beslenme düzenimizde haftada en az 2-3 kez yağlı-350/450g balık tüketmek yeterli omega-3 yağ asitleri alımı için gereklidir. Ayrıca soya, ceviz, keten tohumu gibi alfa-linolenik asitten yana zengin besin ve yağlar da tüketmeliyiz.

Balık Yemenin Faydaları Nelerdir?

  • BESLENMEMİZDE ZEYTİNYAĞI, FINDIK, CEVİZ MUTLAKA OLMALI.

Tekli doymamış yağ asitleri alımının enerjinin %12-15’i arasında olması öneriliyor. Tüketeceğimiz bu yağ asitleri zeytinyağı, fındık, ceviz ve kanola yağında bulunuyor.

Zeytinyağının Faydaları Nelerdir?

  • POSA TÜKETİMİNİ ARTTIRMALIYIZ.

Kan kolesterol düzeyinin düşürülmesi için posadan zengin besinleri tüketmemiz gerekir. Posa tüketimini arttırmak için günde en az 5-7 porsiyon sebze-meyve tüketmek, haftada 2 kez kuru baklagil ve kepekli/yulaflı ekmek yemek ve tam tahıllı kahvaltılık gevrekler tüketmemiz öneriliyor.

  • GÜNDE 30 DAKİKA YÜRÜYÜŞ YAPMALIYIZ.

Düzenli yapılan aktiviteler kan ve kolesterol düzeylerini normal bir seviyede tutmaya ve kalp sağlığını korumaya yardımcı olur. Kan basıncı düşer, stres azalır, enerji harcayarak vücut ağırlığı kontrol altında tutulur. Kalp sağlığını korumak adına günde 30 dakika orta şiddette egzersiz, yürüyüş, yüzme, hafif koşular yapılabilir.

  • TUZ ALIMINI AZALTMALIYIZ.

Beslenme düzeni içerisinde az tuzlu yiyecekler tercih etmeliyiz. Besinlere eklenen tuzu azaltmalı ve sodyum alımını günde 6 g ile sınırlandırmalıyız. İşlenmiş besinlerin ve hazır sosların ise tüketiminin azaltılması önemlidir.

  • KIZARTMA YERİNE HAŞLAMAYI TERCİH ETMELİYİZ.

Besinleri hazırlarken kızartma ya da kavurma yerine haşlama, fırınlama ya da ızgara yöntemlerini tercih ederek kalp sağlığını olumlu yönde destekleyebiliriz.

Kalp sağlığı için beslenme önerileri yazımdan sonra uyku süremizin kalp krizi riskine etkilerini okumak için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

Uyku Süresi Kalp Krizi Yapabilir!

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Tuz hiç kullanmıyorum, yemek pişirirken bile az atıyorum.. Zeytinyağı vs derken çok faydalı bilgiler olmuş.. Bir çoğunu yaptığımı görmek memnun etti.. 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

bazı insanlar neden aşık olamaz

Bazı İnsanlar Neden Aşık Olamaz

beyaz eşya alırken nelere dikkat etmeliyiz

Beyaz Eşya Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Konular