Gündem

Kalori Tüketimi

Günümüzde birçoğumuz kilolarımızdan şikayet etmekteyiz. Kilo sorununun uzun vadede insan sağlığına ne kadar zarar verdiğini hepimiz biliyoruz. Eğer sağlığımızı kaybetmek istemiyorsak, sağlıklı beslenmeye ve günlük tüketmemiz gereken kalori miktarını kontrol etmemiz gerekir. Peki nasıl? Kısacası günlük tüketilmesi gereken miktardan 500 kalori az tüketmek kilo vermeye yardımcı olacaktır. Kalori tüketimi kadın, erkek ve çocuklarda farklılık göstermektedir.

Kalori TüketimiKadınlar

25 – 50 yaş arası, günlük aktiviteleri orta olan bir kadın, kilosunu korumak için ortalama 2000 kaloriye ihtiyaç duymaktadır. Kilo vermeyi düşünenler ise günde 500 kalori az alarak haftada ortalama 0.5 kg verebilir. Günlük aktiviteleri aktif olan ve günde en az 5 km yürüyen bir kadın, ortalama 2200 kaloriye ihtiyaç duymaktadır. Kilo vermek içinse yine 500 cal az alarak düzenli olarak kilo verilebilir. 25 yaş altı genç kadınlar kilolarını korumak için ortalama 2200 cal alması yeterli olacaktır. 50 yaş üzeri kadınlarda ise daha az kaloriye ihtiyaç duyulmaktadır. Günlük aktivitelerin kısıtlı olması halinde 1800 cal alınması kiloyu koruyacaktır. Yine kilo vermeyi düşünenlerin de 1300 cal alması doğru olacaktır.

Kalori TüketimiErkekler

25 – 50 yaş arası, orta derecede aktif olan bir erkek, 2600 cal alarak kilosunu koruyabilir. Kilo vermek için de, yine 500 cal az alması yeterli olacaktır. Günde en az 5 km yürüyen ve günlük aktiviteleri aktif olan bir erkek için 2800-3000 kaloriye ihtiyaç duyulmaktadır. 25 yaş altı erkeklerin enerji tüketimi fazla olduğu için daha fazla kaloriye ihtiyacı vardır. 3000 kalori alınması mevcut kilonun korunmasını, 500 kalori az alınması ise haftalık 0.5 kg gibi bir kayıp sağlayacaktır. Erkekler yaşlandıkça enerji tüketimi azalmaktadır. Bunun için 50 yaş üzeri erkeklerin 2200 -2400 kalori alması yeterli olacaktır.

Kalori TüketimiÇocuklar

Çocuklarda ortalamanın dışına çıkılabilir çünkü yaş, boy ve günlük aktiviteler daha çok belirleyicidir. Yürümeye yeni başlayan bir çocukta 1200 cal, günlük aktiviteleri orta derece olan bir ergende ise 2000-2800 kaloriye ihtiyaç duyulur. Daha aktif çocuklarda ise bu rakam 3000 cal olabilir.

Bu rakamlar ortalama rakamlar olduğu için az da olsa bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacaktır. Yaş, boy, kilo ve günlük aktivite seviyesi her birey için farklı olduğundan bu rakamlar farklılık gösterecektir. Bir uzman tarafından yapılacak tetkikler neticesinde doğru verilere ulaşmak sizin için daha iyi olacaktır. Eğer kilo sorununuzun olduğunu düşünüyorsanız, muhakkak bir uzmandan yardım almalısınız. Özetle düzenli bir beslenme alışkanlığı kazanmanız sizin faydanıza olacaktır.

https://www.shallwe.com.tr/saglikli-beslenme-hakkinda/

İlgili Makaleler

7 Yorum

  1. Düzenli bir beslenme alışkanlığının olması önemli tabiki. Yazı için teşekkürler kalemine sağlık

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu