içinde

BayıldımBayıldım

Kahve İçmek İçin En Uygun Zaman

Kahve içmek

Kahve dünyanın en popüler içeceklerinden biridir. Kafein adı verilen çok popüler bir uyarıcı içerir. Birçok kişi kahve için sabah erken saatleri tercih eder ve diğerleri daha beklemenin daha faydalı olduğuna inanıyor. Bu makalede, kahve içmek için en uygun zamanın faydalarını en üst düzeye çıkarmak ve yan etkilerini en aza indirmek amacıyla yazılmıştır.

Kahve İçmek ve Kortizol

Birçok kişi, kalkınca veya kalktıktan kısa süre sonra bir fincan kahvenin veya üç kahvenin tadını çıkarır. Bununla birlikte, stres hormonu olan kortizol sabah kalkınca en üst seviyededir. Bu nedenle sabah kalktıktan hemen sonra kahve içmenin enerji verici etkilerini azalttığı düşünülmektedir. Kortizol, zindeliği ve odaklanmayı artırabilen bir hormondur. Ayrıca metabolizmanızı, bağışıklık sistemi tepkinizi ve kan basıncınızı da düzenler. Bu hormon, uyku döngünüze özgü bir ritmi takip eder, kalktıktan 30-45 dakika sonra zirveye ulaşır ve günün geri kalanında yavaşça azalır. Bununla birlikte, kahve içmek için en iyi zamanın, kortizol seviyeniz daha düşük olduğu zamanların yani sabah 10-11 saatleri olduğu düşünülüyor.

Kahve İçmek ve Egzersiz Performansı

Kahve, genel olarak uyku açıcı ve zinde tutucu etkisi ile bilinir, ayrıca bu içecek, kafein içeriği sayesinde etkili bir egzersiz performansı arttırıcıdır. Ayrıca kahve, antrenman öncesi kullanılan ve kafein içeren takviyelere çok daha ucuz bir alternatif olabilir. Birçok çalışma, kafeinin egzersiz yorgunluğunu geciktirebileceğini, kas gücünü ve genel kuvveti artırabileceğini göstermiştir. Kahveyi sabah kalkınca veya birkaç saat sonra içmek, önemli bir fark oluşturmazken kahvenin egzersiz performansı üzerindeki etkileri zamana bağlıdır.

Kahve ve Uyku Problemleri

Kahvenin içinde yer alan kafein uyanık kalmayı sağlayabilir ve egzersiz performansını üzerinde önemli etkiler gösterebilir fakat kahve bazı insanlarda uyku problemlerine ve kaygı ile ilgili sorunlara da neden olabilir. Kahvenin kahveden uyarıcı etkileri 3-5 saat sürer ve bireysel farklılıklara bağlı olarak, tükettiğiniz toplam kafeinin yaklaşık yarısı 5 saat sonra vücudunuzda kalır. Akşam yemeğinden sonra ve yatmadan bol miktarda kahve içmek uyku sorunlarına neden olabilir. Kafeinin uyku üzerindeki yıkıcı etkilerinden kaçınmak için, yatmadan önce en az 6 saat kafein tüketmekten kaçınılması önerilir.

Limonlu Kahve Gerçekten Yararlı Mı?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    maskesiz sokağa çıkma yasağı

    Maskesiz Sokağa Çıkma Yasağı 26 İlde Uygulanıyor

    Cumhurbaşkanı Erdoğan

    Cumhurbaşkanı Erdoğan Açıklamalar Yaptı!