in

İyi Bir Uyku Nasıl Uyunur?

iyi bir uyku için

Uyumakta zorluk çekmeniz, fiziksel ve duygusal olarak kötü hissetmenizi sağlayabilir. İyi bir uyku, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için çok önemlidir. Neyse ki, iyi bir uyku elinizin altında olabilir! İyi bir gece uykusu istiyorsanız, uyku programına girerek ve uykuya dalmak için iyi bir uyku ortamı yaratarak işe başlayın. Ardından, yatmadan önce uyumanıza yardımcı olan bir rutin oluşturun. Sabahları sağlıklı uykuyu ve tazelenmiş hissi desteklemeye yardımcı olan yaşam tarzı değişiklikleri yapmanız da önemlidir.

İyi Bir Uyku İçin Her Gün Aynı Saat

Yatağa git ve her gün aynı saatte uyan. Uyku alışkanlıklarınızı, hafta sonları bile her gün aynı olacak şekilde değiştirin. Bunu yapmanın en iyi yolu, iş veya okul için ne zaman kalmanız gerektiğini bulmak, ardından yeterli saatte uyuyacağınızdan emin olmak için geriye doğru hesaplamaktır. Bu size uyuma ve uyanma zamanınızı verecektir. Örneğin, sabah 8: 00’e kadar iş başında olmak için sabah 6: 00’da kalkmanız gerekebilir. 7-9 saatlik uyku için, akşam saat 9 gibi yatmalısınız. Daha erken yatmaya alışmanız gerekiyorsa, bunu 15-30 dakikalık aralıklarla yapmak en iyisidir. Her gün 15-30 dakika daha erken yatarak önce vücudunuzun erken yatmaya sizden önce alışmasına izin verin. Bu, beyninizi ne zaman uyuyacağını bilmesi için eğitir, böylece yatakta debelenmezsiniz.

İyi Bir Uyku İçin Hafta Sonu Demeyin

Hafta sonu geç uyumaktan kaçının. Bu, uyku programınızı bozar ve ihtiyacınız olan iyi uykuyu almayı zorlaştırır. Hafta sonları çalışma haftanızda ihtiyaç duyduğunuz şekilde aynı uyku planına uymak için elinizden geleni yapın. Zamanla, bu kendinizi dinlenmiş hissetmenizi sağlayacaktır. İlk başta, hafta sonu günlerinizde sabahın erken saatlerinde yapılacak aktiviteleri planlamak isteyebilirsiniz, böylece erken kalkmak için bir teşvikiniz olur. Örneğin, bir arkadaşınız veya partnerinizle sabah erken yürüyüşe çıkmak için bir plan yapın. Uyku programınızı oluşturmaya çalışırken Cuma veya Cumartesi günleri gece geç saatlerde herhangi bir etkinlik planlamayın. Uyku programınızı oluşturduktan sonra bazen uyku programınızı bozmadan 1-2 saat uyuyabilirsiniz. Mevcut uyku ve uyanma döngünüze bağlı olarak uyku programınızı oluşturmak haftalar sürebilir.

Yeteri Kadar Uyuduğunuzdan Emin Olun

Yeterince uyuduğunuzdan emin olun. Uyku saatleri yaşınıza bağlı olarak değişebilir. Yetişkinlerin çoğu her gece 7-9 saat uyumaya ihtiyaç duyarken, gençler her gece 8-11 saat gerektirir. Çocuklar her gece 10-13 saat uyumalıdır. Küçük çocuklar da şekerleme ister. Örneğin, 2 yaşında bir çocuk 1-2 saat şekerleme yapmalı, 1 yaşında bir çocuk gün boyu 4 saate kadar şekerleme yapmalıdır.

Uyku Düzeni Çok Önemli

5 Comments

Leave a Reply

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır

    Telefon Kullanımı Nasıl Azaltılır?

    erkeklerin sevdiği pozisyonlar

    Erkeklerin Sevdiği Pozisyonlar. Partneriniz Neler İstiyor? İşte Cevabı.