içinde

İştah Kesen Tok Tutan Yiyecekler

iştah kesen tok tutan yiyecekler

İştah kesen tok tutan yiyecekler saymakla bitmez. Peki sizi acıktırmayan yiyeceklerin neler olduğunu biliyor musunuz? Açlığı bastıran, iştah kesen tok tutan yiyecekler  işte o besinler..

İştah kesen tok tutan yiyecekler

Et ve deniz ürünleri

Protein bakımından zengin olan yiyecekler  size uzun süre tokluk hissi verir. Kırmızı ve beyaz et, balık ve deniz ürünleri en güçlü protein kaynaklarıdır. Tabi bunun için ölçüyü kaçırmamanız gerekiyor. Ölçülü ve çok çiğneyerek yediğinizde daha geç acıkırsınız.

Yumurta

Sabah kahvaltısında yiyeceğiniz 1 katı yumurta sizi uzun süre tok tutar. Gün içinde beş-altı saat açlık hissetmezsiniz. Yumurta güçlü bir protein kaynağıdır. Yumurta A, D, E ve B vitaminleri içerir.

Tarçın

Açlık hissi kan şekeriniz düşünce ortaya çıkar. Tarçın kan dolaşımını düzenler.  Aynı zamanda sakinleştirici etkisi de vardır.  Tarçın kan şekerini yükselterek açlık hissini bastırır.

Badem

Günde ortalama 5 badem yemelisiniz. Çünkü badem yiyen kişiler, yemeyenlere göre daha kolay kilo veriyor. Bu klinik araştırmalarında kanıtlanmıştır. Diyetisyenler bu sebeple diyet listelerinde mutlaka badem bulundurur. Bunun sebebi tok tutmasıdır. Ayrıca bol vitamin kaynağıdır. Kalsiyum, çinko, fosfor, potasyum, magnezyum, demir ve E vitamin açısından zengindir. Badem sağlıklı zayıflamaya yardımcıdır.

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesinin de sindirimi uzun süren besinlerdendir. İçerdiği kepek ile midede hacmi genişler. Bu özellikleri ile daha geç acıktırır. Proteinin yanı sıra demir, çinko, kalsiyum, fosfor, tiamin magnezyum ve riboflavin içeriğine sahiptir. Yulaf ezmesiyle sağlıklı beslenirken aynı zamanda kilo vermenize yardımcı olur.

Yeşil salata

Yeşil salatalık malzemeler vitamin ve mineral deposudur. Bunun yanı sıra yüksek oranda lif içerir. Lifli yiyecekler midede ve bağırsaklarda genişler. Daha fazla yer kaplar. Bu da sizin tokluk hissinizin uzaması demektir.

Çorba

Çorba içerisinde un bulunduğu için diyet menülerinde çok fazla önerilmez. Ancak su bulunduğu için özellikle de doğal olanlar çok uzun süre kendinizi tok hissetmenize neden oluyor. Başlangıç olarak çorba tüketirseniz, ana yemeğe geçtiğinizde tokluk hissiniz başlar. Çünkü kısa sürede beyin yeteri kadar  yedin sinyalini vermeye başlıyor. Böylece yemekleri aşırı tüketmekten kaçmış oluyorsunuz.

Avokado

Avokado içerisinde tekli doğmamış yağ, potasyum, E vitamini ve folik asit bulunduruyor. Bu durum kişiyi diğer besinlere nazaran daha çabuk doyuruyor. Avokado tükettiğinizde uzun süre açlık hissi barındırmazsınız.

Fasulye ve mercimek

Fasulye ve mercikten birini tükettiğiniz zaman uzun bir süre başka bir yemek istemeyeceksiniz.  Üç yemek kaşığından oluşan bir porsiyon hazırlayın. Bu porsiyon kolay kırılmayan kompleks karbonhidratlardan oluşan yedi gram protein yer alıyor. Bu vitamin, protein ve karbonhidrat bağışıklık sisteminizi güçlendirmeye yardımcı oluyor.

Nane

Nane kokusuyla sakinleştirme özelliğine sahip. Aynı zamanda nane açlığı da yok ediyor. Çalışma odanızda nane içerikli bir mum yakabilirsiniz. Gün içerisinde acıktığınızı hissettiğiniz zaman ara öğün tüketmek yerine nane çayı içebilirsiniz.

Yağlı balık

Somon, ton, sardunya, uskumru ve ringa gibi yağlı balıklar yüksek miktarda Omega-3 içerir. Kolestrolunuzun düşmesine ve metabolizmanızın daha hızlı çalışmasına neden oluyor. Ayrıca Omega-3 metabolizmanın yağ yakmasını hızlandırır. Omega-3  leptin hormonunun doğru şekilde çalışmasına da yardımcı oluyor.

iştah kesen tok tutan yiyecekler…

  • Karnabar
  • Çavdar ekmeği
  • Ayva
  • Kırmızı acı biber
  • Armut
  • Salatalık
  • Donmuş yoğurt
  • Yeşil çay
  • Ihlamur
  • Maydanoz
  • Maden suyu
  • Kepekli makarna
  • Yulaf ezmesi
  • Brokoli
  • Sirke

Diyet Listesi Oluşturma İçin Yapmanız Gerekenler. Para Harcamaya Son.

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Valla iştahım kesilsin istemiyorum.. ben hep yemek istiyorum et balık harika ama tok Tutan bölüme yaklaşmıcagım net boyle hayat gecmez 3 günlük dünya ‍♂️

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

başak burcu 2020

Başak Burcu 2020 Yılı Yorumları

el ayak hastalığı nedir

El Ayak Hastalığı Nedir?