Gündem

İşlenmiş Gıdalar ve Uzak Durmanın Yolları

 

İşlenmiş gıdalar; paketli, konservelenmiş, dondurulmuş ve ısıl işlem görmüş tüm gıdalara verilen genel bir isimdir. Özellikle başta konserve gıdalar olmak üzere işlenmiş gıdaları, donmuş meyveleri ve konserveleri büyük bir zevkle tüketebilirsiniz. Bu gıdalar sağlıklı bir diyetin önemli bir parçası olabilir. Öte yandan bazı işlenmiş gıdalar; şekerle, tuzla, koruyucu ve renklendirici maddelerle doludur. İşte bu nedenle sağlığınıza zararlıdır. Bu tarz işlenmiş gıdaları tüketmeyi azaltmak, sağlıklı beslenme yolunda atılabilecek en iyi adımlardan biridir.

İşlenmiş Gıdalar Yerine Sağlıklı Atıştırmalıklar

Eğer kısıtlı zamanınız varsa, evden çıkarken cebinize birkaç paket hazır atıştırmalık atmak pratik gelebilir size. Öte yandan mutfağınızda bir sürü sağlıklı atıştırmalık depolamak, sağlıklı beslenme tercihlerini sürdürmenize olanak sağlayacaktır. Bilinen en önemli sağlıklı atıştırmalıklar; meyveler, sebzeler ve kuru yemişlerdir. Eğer vaktiniz varsa, çeşitli sağlıklı atıştırmalık tariflerini deneyebilirsiniz.

İşlenmiş Gıdalar Yerine Tam Buğday Ürünleri

İşlenmiş gıda tüketimini azaltmanın en iyi yollarından biri de sağlıklı tam buğday ürünlerini tüketmeye başlamaktır. Buğday bazlı ekmek ve benzeri ürünleri, tam buğday unundan yapılan karşılıkları ile değiştirmeniz son derece olasıdır. Öte yandan pirinç tüketirken beyaz pirinç yerine esmer pirinci de tercih edebilirsiniz. Tam buğday unu ve esmer pirinç, lif dolu olmasının yanı sıra kalp hastalıkları ve bazı kanser türlerine karşı da korur.

Mutfakta Yaratıcı Olun

Eğer kendinizi maceraya hazır hissediyorsanız, favori atıştırmalığınızı sağlıklı bir forma dönüştürebilirsiniz. Böylelikle tabağınız üzerinde tam kontrol sağlarken yeni deneyimlere de açık olabilirsiniz. Örneğin bir parça patates, kabak, havuç ve turp ile çok lezzetli kızartmalar yapabilirsiniz. Bir parça zeytinyağı ve tuz fazlasıyla yeterli olacaktır. Bu sebzeleri çıtır hale gelene kadar fırında da rahatlıkla pişirebilirsiniz.

Daha Çok Su İçin

Şekerli çay, kola, fanta ve meyve suyu gibi içecekler, bol miktarda kalori ve şekere sahiptir fakat bu içeceklerin besleyicilik oranı düşüktür. Günlük içtiğiniz su miktarını düzenli olarak artırmak, işlenmiş gıdalardan kurtulmanın harika bir yoludur. Maden suyu ve soda, normal su içmede problem yaşıyorsanız, sizin için en iyi içeceklerden birkaçıdır.

Anadolu’da Camcılık

İlgili Makaleler

9 Yorum

  1. Bol su içiyorum ancak tam buğday sevmiyorum tat alamıyorum acıkcası ve ben yemege cok düşkünüm nerde zararlı sey var favorim pek geri durasım yok sanırım iş beyinde Bitiyor

  2. Elimizden geldiği kadsr uzak duruyoruz tabi. Esmer pirinci de deneyeceğim. Kalemine sağlı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu