içinde

İnternette Kredi Kartı Kullanımı ve Sorunlu Ürün İadesi

İnternette Kredi Kartı Kullanımı ve Sorunlu Ürün İadesi
İnternette Kredi Kartı Kullanımı ve Sorunlu Ürün İadesi

İnternette kredi kartı kullanımı ile ilgili aklınızın bir ucunda bulunması gereken bilgileri sizler için derledik. Aynı zamanda bu haberimizde sorunlu bir ürünün iadesi ile ilgili yapabileceğiniz şeyler bulunuyor. İşinize yaramasını umuyoruz… Hadi başlayalım.

İnternette Kredi Kartı Kullanımı ve Sorunlu Ürün İadesi

İnternette kredi kartı kullanmanın güvenli olduğunu söylemek belki çok doğru değil ama güvensiz olduğunu söylemekte çok doğru değil. Çünkü birkaç tane dikkat edilmesi gereken şey olduğunu çok net bir şekilde söyleyebiliriz.

İnternet üzerinden elektronik ticaret gerçekleştiriyorsanız eğer ve doğru bir markadan alışveriş yapıyorsanız, internet üzerinden kredi kartı bilgilerinizin çalınması söz konusu değildir. Bilindik ve güvenilir sitelerin, girilen bilgilerin bankaya ulaştırılması aşamasında oldukça güvenli bir sisteme sahip olduklarını net bir şekilde söyleyebiliriz.

Çünkü birçok elektronik ticaret sitesi, kendi içinde bu güvenlik sistemlerini doğru şekilde konumlandırılacak departmanlar oluşturmuş durumdalar ve orada çok ciddi çalışmalar yapıyorlar.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: 2019 AliExpress Gümrük Vergisi Sınırı ve Detaylar

CCV numarası çok önemli!

İnternet üzerinden alışveriş yapıp kredi kartınızı kullanıyorsanız, kredi kartınızın CCV numarasının özellikle çok dikkat edilmesi gereken bir alan olduğunu söylemekte yarar var. Çünkü bankalar genelde kredi kartınızın kredi kartı numaranızı doğru şekilde tanımlandığını anlayabilmek için bu CCV numaralarını şifre gibi kullanıyorlar. O yüzden öncelikle CCV numaralarınızı herhangi bir yerde yazmamanızda büyük yarar var.

Eğer kredi kartınızla alışveriş yapıyorsanız ve kredi kartınızın bilgilerini girdiyseniz, onay ekranına bastıktan sonra güvenli internet alanına/protokolüne geçtiğinizden emin olun.

Güvenli internet alanına geçtiğinizi anlamanın bir yolu; adres çubuğunda yazan linkin “http” den “https” ye geçmiş olmasıdır. Güvenli internet alanına geçtiğinizi gösteren bir diğer şey de sitenin alt tarafında çıkan anahtar simgesi. O anahtarın üzerine basarak şifreleme sisteminin kaç bitlik bir şifreleme olduğunu görebilir duruma geliyorsunuz. 64 bit ve 128 bitin bu iş için yeterli olabileceğini söyleyebiliriz.

Peki ya sipariş ettiğiniz ürün sorunlu çıkarsa?

Aldığınız ürünün sorunlu olma ihtimali olabilir ya da beklentinizi karşılayamayabilir. Bu tip durumlarda öncelikle ürünü aldığınız yerin büyük bir şirket olmasını varsayıyoruz ve ürünü çok hızlı bir şekilde müşteri ilişkileri ile bağlantıya geçerek geri iade etme imkanına sahip olabileceğinizi hatırlatmak istiyoruz. Bu ilk yapabileceğiniz yöntemdir.

Bu şekilde işlem yürümüyorsa dikkat etmeniz gereken birkaç tane şey var. Tüketici mahkemeleri bu işin önemli kısımlarından birisi. Onun dışında kullanılacak yöntemler de var. Örneğin; şikayet sitelerine şikayet etmek gibi… Ürün ya da firma ile ilgili daha önceden şikayet olup olmadığını bu sitelerden inceleyebilir, sizde kendi şikayetinizi okuyucularla ve yetkililerle paylaşabilirsiniz.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: İnternetten Alışveriş Yapmak İçin Püf Noktaları

Yorumlar

Cevap bırakın
  1. Günümüz teknoloji dünyasında artık müşteri kitlesi olarak şikayetlerimizin anında çözüm getirilebileceği platformlarda alışveriş yapıyoruz. Güvenlik konusunda da çok fazla önlemler alınmasına rağmen böyle istisnai durumlar meydana gelebiliyor. Ben hiç yaşamadım böyle bir durum, umarım yaşamam. Yaşayan arkadaşlara geçmiş olsun dileklerimi iletirim

  2. ıntten aldıgım zaman tanımadıgım sıtelerden yapmadıgım ıcın sıkıntı yasamadım daha bılgıler ıcın tsk ederım aklımda bulunsun 🙂

  3. Genellikle nakit ödemeli olan sitelerden alışveriş yapmayı tercih ediyorum ama yine de önemli bi haber dikkat edilmeli 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Müzeler Bu Gece Ücretsiz Olacak!

Müzeler Bu Gece Ücretsiz Olacak!

İstanbul Seçimlerinde Kime Oy Vereceksin?