Hayata Dair

Instagram’da Satış Yapma Sanatı

Instagram’da Satış Yapma Sanatı! Instagram ilk çıktığı yıllarda nadir olarak kullanılan bir fotoğraf paylaşma uygulamasıydı… Teknolojinin ilerlemesi, insanların online itiyaçlarının değişmesi derken, Instagram öyle bir gelişti ki, önünü alamadık desek yeridir. Hatırlar mısınız, 15 saniye video eklenebiliyordu ve bu süre uzayacağı zaman ne kadar sevinmiştik… Tabi bunun üzerine Instagram’da neler gelişti neler… Bugün sizlere Instagram’da ürünlerinizi nasıl satabilirsiniz ufak tefek tüyolar vereceğiz. Instagramın geçmişine, güncelleme durumuna dair böyle uzun bir giriş yapmamızın da bir sebebi var… Hadi başlayalım.

Instagram’da Satış Yapma Sanatı

Tüm bu güncellemelerden sonra Instagram, satış yapılan siteleri bile gölgede bıraktı. Pazarlama ve satış konusunda eşsiz bir platforma dönüşen bu uygulamada sende yerini almak istemez misin? Instagram’dan ürün satışı yapmak için neler gerekiyor hepsi sizler için derlediğimiz bu haberde…

WOM etkisi yaratabilmek

Instagram’da satış yapabilmek için birinci ve belki de en önemli kurallardan biri WOM etkisi. Peki nedir bu WOM? Kelime açılımı olarak “Word of Mouth” yani “Ağızdan Ağıza” diyebileceğimiz WOM pazarlama tekniği, bir ürününüzü alan müşterinin -ya da bir servisinizi kullanan- olumlu yorumlarını veya tecrübelerini diğer yeni ve potansiyel müşterilere aktarması anlamına gelir.

Instagram’da kısa sürede büyümek ve satışlarınızı artırmak istiyorsanız yapmanız gereken ilk şey müşterileriniz ile ilişkilerinizi iyi tutmak. Çünkü tüketiciler ile ne kadar iletişim halinde olursanız ve ne kadar kaliteli hizmet verirseniz ağızdan ağıza yayılma durumunuz o kadar yükselecek ve bu da satışlarınızda artışa neden olacaktır.

Etkili bir WOM tekniği için paylaşımlarınızın da önemli olduğunu ekleyelim. Bu paylaşımlar ne kadar samimi ve sıcak olursa o kadar çok insanı hesabınıza çekersiniz.

Özgün paylaşımlar

Instagram tarafından yapılan istatiksel araştırmaya göre, Instagram’da her gün 95 Milyona yakın fotoğraf ve video paylaşımı yapılmakta. Tüm dünyada satış yapan (kurumsal ve bireysel) hesapların sayısı ise 25 Milyon sayısını geçiyor. İnsanların yaklaşık yüzde 60 kadarı da satış yapan profillerin hikayelerinin üçte birini izleyenlerden oluşuyor… Bu şu demek; elinizdeki fırsatı iyi değerlendirirseniz ve özgün paylaşımlarla farkınızı ortaya koyabilirseniz kolayca diğer profillerden daha çok takipçiye ve haliyle de satış potansiyeline sahip olursunuz.

Tabi bu denli satışçının içerisinde var olabilmenin de zorlukları yok değil… Yukarıda da bahsettiğimiz gibi WOM tekniği ve özgün paylaşımlar burada en büyük püf oktaları. Sattığınız ürüne göre doğru bir hedef kitlesi çalışması yapmanız gerekmekte. Bu hedef kitleye göre mağazanızın diline karar verebilir ve bu hedef kitlenin ihtiyaçlarına yönelik paylaşımlar yaparak satışlarınızı artırabilirsiniz.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: 10 Bin Takipçiniz Olmadan Instagram Hikayenize Link Ekleyin!

Fiyat ve detay bilgileri

Takipçilerinizin ve müşterilerinizin dikkatini çekebilmenin bir diğer yöntemi de paylaşacağınız ürün ile ilgili detay ve fiyat bilgilerini vermek. Yalnızca açıklama kısmı değil, küçük bir photoshop uygulaması ile ürün görselinizin üzerine de dikkat çekici bilgiler ekleyebilirsiniz. Eğer paylaşımda bulunduğunuz ürünü sponsorlu gönderi olarak çıkacaksanız, görsel üzerinde bulunan metin uzunluğuna ve boyutuna da dikkat etmeniz gerekmekte. Çünkü algoritmalara göre belli bir kural var. Eğer görsel üzerindeki yazı uzunluğu ve büyüklüğü bu kurallara uygun değilse sponsorlu çıktığınız görselin görülme oranı düşer. Bunun için sponsorlu çıkacağınız gönderiyi paylaşmadan önce “Facebook Text Overlay” sayfasından görselinizi kontrol etmenizde fayda var.

Bazı kullanıcılar özellikle fiyat bilgisi vermezler. Bunun sebebi kullanıcının fiyatı yüksek bulması ve ürünü almaktan cayması. Sizler de bu tarzda paylaşımlar yapıyorsanız “sınırlı sayıda”, “yeni gelenler” gibi anahtar kelimelerle kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Influencer çalışması

Eğer yeterli bir bütçeniz varsa mutlaka başvurmanız gereken bir işbirliği yöntemidir. İngilizce bir kelime olan Influencer, “etkilemek” kelimesinden türemiş, Instagram ile özdeşleşmiş bir kavramdır. Günümüzde Instagram’ın vazgeçilmez bir parçasıdır desek yanlış olmaz… Yani nasıl oluyor; Instagram’da orijinal, özgün paylaşımlar yapan ve yüksek takipçi sayısına sahip olan, diğer kullanıcıları etkisi altına alabilen bu kullanıcılar ile çalıştığınızda satışlarınızda patlama olacağının garantisini verebiliriz.

Ülkemizde de Influencer kullanıcılar bir hayli yaygın. Bu pazarlama aracı ile siz de satışlarınızı artırabilir aynı zamanda tanınırlık ve güvenilirlik gibi konularda da sağlam adım atmış olursunuz.

Bu Haber İlginizi Çekebilir: İnternette Satabileceğiniz Ürünler

Güncellemeleri takip et

Giriş paragrafında Instagram uygulamasının nereden nereye geldiğine dair ve yaptığı güncellemelere dair kısa bir giriş yapmıştık. Sebebi de bu maddeye bağlayacak olmamızdı. Instagram her geçen gün kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik güncellemeler yapmaya devam ediyor. Artık sanal mağaza özelliğini de uygulamaya entegre eden uygulama, satışa ve alışverişe yönelik birçok güncellemeye de devam ediyor. Bu noktada bu güncellemeleri yakından takip edip Instagramın satıcılar ve alıcılar için sunduğu pratik yöntemleri kullanmış olacaksınız. E bu da Instagram’da satış yapma potansiyelinizi artırmak için yapmanız gereken adımlardan biri…

yym

Shall We? olmadan yapamaz O!

İlgili Makaleler

8 Yorum

  1. Bu taktiklerin hepsi çok güzel satış yapacakları için ama ben Instagram’dan alışveriş yapma konusunda hep çekimser davranıyorum çünkü kullanıcılara güvenemiyorum

  2. artık insanların büyük bir yüzdesinin denediği ve gerçekten ilgilenebilip üzerinde durabilenlerin iyi kazanç elde ettiği bir yöntem.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu