içinde ,

BayıldımBayıldım

IF- Intermittent Fasting Nedir?

Aralıklı Oruç

IF (Intermittent Fasting) Nedir?

IF- Intermittent Fasting; yani aralıklı oruç ile tanıştırmak istiyorum sizi bugün. Kış mevsimiydi, üstüne bir de pandemi sebebiyle eve tıkılmalar sonrasında, herkes vücudunda birkaç ekstra kilo misafir ediyor ve hatta kaçak kat bile çıkmış olanlarımız var. Bundan 4-5 ay önce tanıştım ve bence dünyanın en güzel şeyi. İşte IF- Intermittent Fasting detaylar…

IF- INTERMITTENT FASTING NEDİR?

Her ne kadar adını yeni yeni duymaya başladıysak da aslında mazisi çok eski. 1945’li yıllardan beri var aslında. İşin mekaniği şöyle; vücut şekeri glikojen olarak depoluyor ve bu glikojeni de 8-12 saat içinde yakıyor. Yani aslında herkesin söylediği “Az ama sık ye” şeklindeki beslenme şekli bu glikojenin yakılmasına engel olduğu gibi bir de sürekli depoluyor. Vücut ise; enerji için yağ yakmayı artık unutup sadece glikojen yakmaya çalışır. Halbuki, vücut uzun süre aç bırakıldığında; önce depo glikojeni, sonrasında da vücudun fonksiyonlarını devam ettirmesi için depodaki yağları kullanır ve bilin bu sayede ne olur? Evet evet, duyuyorum sizi, kilo vermeye ve incelmeye başlarsınız.

ÖNCE MUTLAKA DEĞERLERİNİZİ KONTROL ETTİRİN

Peki bu iş nasıl yapılır? Emin olun hiç de zor değil. Ben yapabiliyorsam herkes yapabilir eminim. Kendinize bir şans verin yeter. Öncelikle bir kontrolden geçip tüm değerlerinizin yerli yerinde olduğundan emin olun. Sonrasında başlayabilirsiniz:

Kendinize göre bir saatte yemeyi kesebilirsiniz. Mesela ben genelde akşam 7 en geç 8 de yemeği kesiyorum ve 16 saat açlıktan sonra ertesi gün saat 11 veya 12 de ilk öğünümü yiyorum. 2 öğün yemeğe çalışıyorum ve düşük karbonhidrat tüketiyorum. Ama genelde istediğim her şeyi yiyorum yeme aralığımda. Sonra akşam 7 de tekrar kapatıyoruz. 16 saatlik açlık süresince sadece su, sade kahve, şekersiz veya tatlandırıcısız çay, sade soda tüketebiliriz. Yani püf nokta, pankreasa insülin salgılattırmamak. İşin sırrı çok su içmek ve yeme aralığında az karbonhidrat tüketmek.

Nasıl faydaları vardır acaba bu Aralıklı Oruçun?

Öncelikle; vücut uzun süre aç kaldığından kandaki insülin oranı düşecek ve vücut büyüme hormonu salgılamaya başlayacak ve bu da yağ yakımını ve kas yapımını hızlandıracak. İnsülin seviyesi düşük olacağından; kalp ve şeker gibi hastalıkların riski azalacak, yeme penceresinde yapacağınız sağlıklı seçimler sayesinde kolesterolünüz düşecek ve bu da kalp hastalıklarının önüne geçecek. İnanamayacaksınız ama cildiniz güzelleşecek, vücut direnciniz artacak ve yaşlanma gecikecek. Uzun süreli aç kalma sonrasında, vücut hücrelerdeki zararlı birikimleri de azaltacak.

Evet, ilk birkaç gün çok zorlanacaksınız; ama emin olun hayatınız değişecek. Belki ilk zamanlarda açlık sürenizi daha kısa tutup; örneğin 14 saat, alıştığınızda süreyi uzatabilirsiniz. Ben haftanın genelinde 16 saat; arada bir 18 veya 20 saat açlık yapıyorum. Ama dediğim gibi, çok fazla su tüketiyorum. (günde en az 3 lt) sabahları yaklaşık 1 saat çok ağır olmayan spor yapıyorum ve düşük karbonhidratla besleniyorum.

HAMİLEYSENİZ KESİNLİKLE UYGULAMAYIN!

Hamileyseniz, emziriyorsanız hiçbir şekil ve şart altında bu beslenme şeklini uygulamayın. İlgilenmeniz gereken bir minik var sonuçta. Öncelik onun. O işler yoluna girsin, sonra kendinizi düzene sokarsınız.

Eğer bu işe başlayacaksınız ki bence başarabilirsiniz; hem kendinizi tartın ama en önemlisi ölçün kendinizi. Belinizi, baseni, bacağı, kolu. Sonra 15 gün sonra yine ölçün. Bir süre sonra verdiğiniz kilodan çok inceldiğinizi göreceksiniz. Profesyonel bir şişman olarak söylüyorum, kaçak katlardan, davet süresini uzatmış ve inatçı misafirlerden kurtulmak istiyorsanız emin olun IF tam size göre.  Haydi, vakit kaybetmeyin. Eğer bu yazıyı akşam 7 gibi okuyorsanız ve elinizde yiyecek bir şey varsa; sakince yerine bırakın ve hemen bir bardak su için. Onu yemek için yarın saat 12’yi bekleyin.

IF- Intermittent Fasting nedir yazımdan sonra ketojenik diyet ile ilgili merak ettikleriniz için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

ŞEBNEM TUNA 

Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    sunum yaparken

    Sunum Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

    tarihe karışan teknolojiler

    Tarihe Karışan Teknolojiler