Sağlık

Hızlı Yemek Yaşam Süresini Azaltıyor

Uzmanların yaptığı bir araştırmada, İngiltere’de İngilizlerin gün boyu kahvaltı, öğle yemeği ve akşam yemeği de dahil olmak üzere tüm öğünleri için toplam 41 dakika ayırdığını ortaya koydu. Genelde kahvaltı için 8 dakika, öğle yemekleri için 13 dakika ve akşam yemekleri için 19 dakikalık bir süre ayırdıkları belirlendi. Amerikalılar’da bu süre İngilizler’den biraz daha fazla. Onların da bütün öğünleri için toplam 1 saat 19 dakika ayırdıkları belirlendi.

Özellikle çalışan insanların iş hayatlarının da etkisiyle, yoğun oldukları saatlerde zamandan tasarruf etmek için kıstıkları süreler yemek yeme saatleri oluyor. Fakat yapılan araştırmalar sonucu ortaya konmuş olan bir gerçek var. Büyük lokmaları çiğnemeden yiyen, yemeğini aceleye getiren insanların ölümcül hastalıklar konusunda daha çok risk altında olduğu ortaya çıktı. Uzmanların bilimsel araştırmalarına göre, çiğnemeden hızlı yemek yiyen kişilerin kilo, obezite, kalp hastalıkları ve diyabeti tetikleyen metabolik sendrom geliştirme riskleri oldukça yüksek.

Hızlı yemek yemenin vücudumuza etkisi nedir?

Yemekleri çiğnemeden hızlıca yediğinizde, günün hangi öğünü olursa olsun, sindirim sisteminiz buna alışık değil. Hızlıca yemek yediğinizde sindirim sisteminiz, beyine ‘doyma sinyalleri’ gönderemiyor. Siz farkına varmadan aşırı yeme gibi bozukluklar yaşanabiliyor. Yemek yediğimizde, yediğimiz gıdaları sindirebilmemiz için, midemizde yaklaşık 20 dakika süren bir süreç işliyor ve sindirim işlemi, midemiz esnemeye başlamadan başlamıyor. Yeme işlemini yavaştan alıp kendinize zaman tanırsanız, bir süre sonra doyduğunuzu anlayacaksınız. Böylelikle daha fazla gereksiz olarak, vücudunuzun ihtiyacı dışında bir şey yememiş olursunuz.

Yemeğinizi yavaş yemek, midenize yemeği sindirebilmek için biraz vakit verir.
Karnınızın kazındığı ve çok aç olduğunuz bir zamanı düşünün. Yemeklere hızlıca saldırırsanız daha sonrasında genellikle mide ağrısı çekersiniz. Bunun nedeni siz yemeklerinizi hızlıca yerken midenizin sizin hızınıza yetişmeye çalışmasıdır.

Yemeğinizi yavaş yemek ve yaklaşık olarak 20 dakika kadar bir vakit ayırmak sindirim sisteminiz için büyük önem taşıyor. Ayrıca karnın şişmesine neden olan hava yutma durumu da ortadan kalkmış oluyor.

20 dakika yemek alışkanlığı nasıl kazanılır?

Yemeği yavaş yiyerek ve yemek sürenizi uzatarak sindirim sisteminize destek olursunuz. Ayrıca yediğiniz yemeğin tadına vararak bundan keyif alırsınız ve yavaş yemek kilo vermenizde de çok etkili bir yöntemdir. Aşağıda sizler için yapmanız gereken şeyleri sıraladık.

* Lif yönünden zengin besinleri daha çok çiğneriz. O yüzden lif yönünden zengin besinleri tercih ederek çiğneme sürenizi uzatın.

* Yemeği çiğneme esnasında elinizde bulunan çatal, kaşık ve bıçağı masaya koyun. Böylelikle ağzınızda lokma varken yenisini ağzınıza atmamış olursunuz.

* Yediğiniz her lokma için bir çiğneme sayısı belirleyin, bu sayı 20-25 arası olursa sizin için daha iyi. Yeme işini yavaşlatmak ayrıca size kilo verdirir.

* Yavaş yeme konusunda size eşlik edecek bir arkadaş bulun bu işinizi daha kolaylaştırır. Ona ayak uydurmaya çalışırsınız.

Aşırı Yeme Bozukluğu Hakkında Her Şey

İlgili Makaleler

6 Yorum

  1. Eskiden cok yavaş yemek yerdim herkes şikayetciydi şimdi de cok hızlı yerim yine laf ediyolar :D Ama bence cok doğru bir yazı hızlı yemek yemek hiç iyi değil

  2. 20-25 dk benim icin cok fazla bir sure. Calisan insanlarin zaman kazanmak adina hizli yedikleri dogrudur en fazla 10 dk da yeme islemi tamam -_-

  3. yaa malesef bende böyleyim çoğu zaman :(
    iş temposu, harici koşuşturmalar derken alışkanlık haline geldi ne yazıkki:(

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Başa dön tuşu