içinde

BayıldımBayıldım

Hafıza Güçlendiren Mega Besinler Mutfağınızdan Eksik Olmasın!

Daha güçlü bir hafıza için “Hafıza Güçlendiren Besinler” sizlerle…

Hafıza güçlendiren besinler
Hafıza güçlendiren besinler

Yoğun iş temposu, şehrin keşmekeşi, aile hayatı derken zaman zaman unutkanlıklar yaşayabiliyoruz. Hafıza güçlendiren besinler ise imdadımıza yetişiyor!

Beyin dostu, hafıza güçlendiren mega besinler!

Beynimiz vücudumuzu yönlendiren en önemli organımız. Güçlü bir hafızanın altında yatan psikolojik, genetik gibi etkenleri saymazsak, tükettiğimiz besinler de beyin ve hafıza için oldukça önem teşkil ediyor.

İş yerinde, günlük hayatta ya da okulda sık sık unutkanlık hissine kapılıyorsanız bu besinleri mutfağınızda sık sık kullanmalısınız. İşte hafıza güçlendiren mega besinler!

Kuruyemişler

Keten tohumu, çörek otu, fındık, badem, ceviz gibi kuruyemişler, antioksidan, E vitamini, mineral ve sağlıklı yağ asitleri zengin besinlerden… Bu tarz kuruyemişleri özellikle ara öğünlerinizde tercih edebilirsiniz. Örneğin E vitamini, hücre zarlarını korur ve zihinsel gerilemeyi engellemeye yardımcı olur. Aynı zamanda kuruyemişler, tok tutmaya da yardımcı olacaklardır.

Yağlı balıklar

Omega-3’ün beynin gücünü arttırdığını ve hafızayı güçlendirdiğini bilmeyen yoktur… Haftada 2-3 kez tercih edeceğiniz yağlı bir balık, Omega-3’ten aldığınız yağ asitleri ile hafızanızı iyileştirmeye, konsantrasyonunuzu arttırmaya ve daha iyi iletişim kurmanıza yardımcı olacaktır.

Balıkları çok yüksek ısıda pişirmemeye özen göstermelisiniz.

Yediğiniz balığın Omega-3 konusunda yetersiz kaldığını düşünüyorsanız doktorunuza danışarak takviye ilaç da kullanabilirsiniz.

Kakao

Kakao oranı yüksek çikolataların serotonin üretimini arttırdığı, bu sayede mutluluk verdiğini çoğumuz biliyoruz. Kakaonun bir diğer önemli faydası da; kısa süreli belleği güçlendirmesi. Beyin işlevlerini destekleyen maddelerin yoğun olması aynı zamanda öğrenmeyi ve hafıza işlevlerini de güçlendiriyor. En az yüzde 70 kakao içeren bitter çikolatalar çantanızdan, masanızdan eksik olmasın! Kakao oranı yüksek çikolataların aynı zamanda yağ yakımını da hızlandırdığını biliyor muydunuz? Detaylı bilgi için aşağıdaki bağlantıya tıklayabilirsiniz.

Yağ Yakan Yiyecek – “Mucizevi Siyah”

Yeşil sebzeler

Ispanak, karalahana, pazı, brokoli, roka, dereotu, maydanoz… A,C ve K vitaminleri bakımından zengin olan bu besinler, bir porsiyon kadar tüketildiğinde günlük vitamin ihtiyaçlarınızı karşılayabiliyor.

Yeşil yapraklı sebzeleri çiğ ya da buharda pişirerek tüketmelisiniz.

Yeşil yapraklı sebzeler, anti-inflamatuar özelliğine de sahip olduğu için beyni hasarlara karşı korumada bir hayli etkili…

Zerdeçal

Zerdeçal, doğal antioksidanlardan biri. Ve geçmişe baktığımızda senelerdir de tedavi amaçlı kullanıldığını görüyoruz. İçinde bulunan Kurkumin maddesi sayesinde daha fazla oksijen alarak, öğrenme konusunda bizlere yardımcı oluyor.

Zerdeçaldan bu konuda faydalanmak isterseniz, yağ içinde hafif ısınmasını sağlamalısınız. Sonrasında et ya da sebzelerinizi bu yağ ile soteleyebilirsiniz.

Yumurta

Folik asit ve kolin açısından bir hayli zengin olan yumurta sarısı, beyin fonksiyonlarının gelişimi için mucizevi bir besin maddesi diyebiliriz. Aynı zamanda içinde bulunan maddeler betaine’i aktif hale getirerek, ruh sağlığınızı da düzene sokmanıza yardımcı oluyor.

Libidoyu Arttıran Muhteşem Besinler

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Avrupanın az bilinen köyleri seyahat rehberi

Seyahat Tutkunları İçin Avrupa’nın Az Bilinen Köyleri

Tarihteki İlk Antarktika Tinder Eşleşmesi

Tarihteki İlk Antarktika Tinder Eşleşmesi