Seyahat

Gezgin Şirine’nin Doğu Ekspresi Deneyimleri

Shall We? – Seyyah grubumuzun Gezgin Şirine’si Doğu Ekspresi deneyimleri ile sizlerle!

Bundan yaklaşık 8 ay önce Kars’ta oturan bir bayan arkadaşımın telefonda zerzenişi üzerine ( Her yere gidiyorsun, kaç kez davet ettim umursamıyorsun artık darılacağım) dayanamayıp o gece ani bir karar vererek hazırlanmaya başladım. Bir hafta sonrasında da kendimi Ankara tren garında buldum. Burada bir başka arkadaşım ve eşiyle buluşup tren saatini beklemeye koyulduk.

Açıkçası tren gelene kadar fazla heyecanlı değildim. Fakat treni gördükten sonra eşyalarımızı vagona koyana kadar inanılmaz bir heyecan yaşadım. Çünkü yıllardır gezginlerin bu treni fark edip sosyal ağlarda meşhur ettiği günden beri hepimizde olan o merak haliyle bende de oluşmuştu.

BİLETİ NASIL KOLAYCA BULABİLDİK?

Bilet alma konusunda arkadaşımın eşi hiç zorlanmadı. Önceden olsa kara borsada satılan bu bileti belki bir hafta içinde alamazdık. O tarihlerde duyarlı insanların şikayetleri üzerine bilet fiyatlarında değişim yapıldı ve artık herkes uygun fiyata bilet alabiliyor. Bilginiz olsun.

VE YOLCULUK BAŞLAR

Trene biner binmez eşyalarımızı düzenlemeye koyulduk. Biz rahat olması açısından yataklı vagonu tercih etmiştik. Bu vagonda neler mi var? 2 adet tek kişilik ranza tipli yatak, hemen karşısında duvara montajlı ufak bir yemek masası, altında mini buzdolabı ve kapının sağ tarafında ufak bir lavabo bulunmakta. Lavaboyu görünce çok mutlu oldum. En azından ortak kullanım alanında değilde kendi odamızda rahatça mutfak eşyalarımızı yıkayabilecektik.

TUVALET SORUNSALI

Trenin sanırım tek olumsuz yanı ortak kullanım alanı olan tuvaletti. Aşırı pis kokuyordu ve maalesef hiç hijyenik değildi. Yanıma aldığım parfümüm daha ilk günden tuvalete girmeden önce sıka sıka yarıya gelmişti bile…

TRENİN İÇİNDE SOSYALLEŞME VAKTİ

Saatler ilerledikçe eşyalarımızı düzenledikten sonra kendi odamızdan çıkıp diğer vagonlarda olan yolcularla tanışmaya başladık. Çok tatliş insanlarla tanıştık ve çok güzel sohbetler ettik. Trende bir tur şirketinin getirdiği bir grup vardı, çoğunluk orta yaşlıydı. Biz en çok onlarla vakit geçirdik. Akşam olduğunda 8 numaralı vagonda seyahat eden ve bizlerle aynı yaşlarda olan üç arkadaşla bir olup ellerimizde teyp ve ses bombasıyla tek tek odalardaki yolcuları yemekhaneye eğlenmek için davet etmeye başladık. Sağ olsun hiç biri bizi kırmadı ve herkes yarım saat içinde yemekhanede toplandı. Her telden müzik açıp bol bol eğlendik.

TAVŞANLI TOKA

Bir ara elinde tavşanlı bir toka ile yaşlı bir teyze yanıma yaklaştı. Kafama tokayı taktı ve dedi ki: “Buraya gelirken torunum bu tokayı bana vermişti, bu bana değil sana yakışır.” Bende gece boyu o tokayı takıp keyifle eğlendim. Ne yalan söyleyeyim o tavşanlı toka çok hoşuma gitmişti, al senin olsun deseydi direkt “evet” diyecektim. Bu ortamda ise en çok sevindiğim nokta yaş durumunun hiç bir önemi olmadan birlikte eğlenebilmek oldu. Eğlence bittiğinde odalarımıza geçip mışıl mışıl uykuya daldık.

DOĞU EKSPRESİ DENEYİMLERİ İKİNCİ GÜN

Sabah olduğunda artık hepimiz o trenin bir parçasıymışız gibi düşünerek kocaman bir aile gibi hissetmeye başladık. Bu inanılmaz bir duyguydu. Yine kahvaltı saatinde herkes birbirine ikramlar yaptı. Tonton teyzeler yaptıkları börekleri ve sarmaları vagon vagon dağıttı. Bize de yemek düşer diyerek hepsinden bir dilim aldık ve kendi ellerimizle demlediğimiz çayla birlikte hepsini mideye zevkle gönderdik. Yarım saat sonra ben, arkadaşım ve eşi manzara eşliğinde kahvelerimizi yudumladık. Eskileri yaad ederek keyifli bir sohbet yaptık. Bizler gibi diğer yolcularda o muhteşem manzaraları kendi odalarında izlemeye çekildi.

Doğu ekspresi deneyimleri

Bu güzel ortamı ölümsüzleştirmek adına bol bol fotoğraf ve video çektik. Bir ara tren görevlilerin yanına geçip onlarla tanıştık. Bir gün içinde eğlenceli bir şekilde treni tavaf ettik diyebilirim.

ERZİNCAN’A YAKLAŞIRKEN CAM KENARINA KOŞUN

Erzincan’ a yaklaştığımızda manzara daha da güzelleşmeye başladı. Giden arkadaşlara tavsiye benden o anda mutlaka cam kenarında olun ve harika görsel şöleni kaçırmayın.

İnanılmaz keyifli olan bu Doğu Ekspresi trenini kesinlikle tavsiye etmekteyim. Hayatımızda bir defa da olsa o tatlı huzurlu ortamı görmemiz gerekir.

Gezgin Şirine Fatma Aytemur

Doğu Ekspresi deneyimleri yazısından sonra Gezgin Şirine’ nin Tayland-Koh Panyee ile ilgili bilgi verdiği yazısını okumak isterseniz linke tıklamanız yeterli.