içinde

Gaz Yapan Yiyecekler

gaz yapan yiyecekler

Gaz yapan yiyecekler genelde posalı ve şeker yönünden zengin yiyecekler olur. Bu yiyecekler bağırsaklarda sindirim sırasında çıkan gaz miktarını artırır. Bu yiyecekleri tanıyıp aynı zamanda nasıl tüketileceğini bilmek gaz sorununu bir nebze de olsa azaltır.  Gaz yapan yiyeceklerin hangileri olduğuna bir göz atalım.

Gaz Yapan Yiyecekler

Yediklerimiz neden gaz yapar?

Gaz, yiyeceklerin sindirimi sonucunda oluşan doğal bir durumdur. Farkında olarak veya olmayarak günde ortalama 10 kez vücuttan atılır. Gazın günlük hayatı etkileyecek dereceye gelmesinin bazı sebepleri olabilir. Midede yiyeceklerin iyi sindirilmeden bağırsaklara gitmesi başlıca nedenlerdendir. Bu durumda bağırsaklar fazla mesai yapar. Fazla mesai yapan bağırsak gaz üretimini arttırır. Besinlerin midede iyi sindirilmesi gerekmektedir. İyi sindirilmeme sebebi ise genellikle besinlerin iyi çiğnenmemeleridir. Bunun dışında lifli ya da diğer adıyla posalı gıdaları tüketiyorsanız gaz artabilir. Şekerli yiyeceklerin tüketimine bağlı olarak da gaz oluşması münkündür. Bağırsaklarda sindirimi kolaylaştıran lifli gıdaları  kontrolsüz tüketmeye başladıysanız gaz yapması kaçınılmaz bir sonuçtur

Gaz yapan yiyecekler hangileridir?

Aşağıda sizlere   şeker veya yüksek besin lifi nedeniyle gaz yaptığı bilinen bazı gıdaların listesini yaptık. Ancak bu liste gaza neden olan gıdaların tüm listesini kapsamıyor. Ayrıca gaz probleminden muzdarip iseniz yaşınıza, vitamin, mineral ihtiyacınıza ve sağlığınıza en uygun beslenme programı için bir uzmana danışmalısınız. Hazırladığımız listeye bir göz atalım.

  • Fasulye
  • Nohut
  • Mercimek
  • Soğan
  • Patates
  • Lahana
  • Enginar
  • Bezelye
  • Karnabahar
  • Kereviz
  • Brüksel lahanası
  • Kuşkonmaz
  • Brokoli
  • Havuç
  • Salatalık
  • Turp
  • Yeşil biber
  • Muz
  • Elma
  • Armut
  • Portakal
  • Kuru erik
  • Kuru üzüm
  • Kayısı
  • Şeftali
  • Süt
  • Süt ürünleri
  • Dondurma
  • Peynir
  • Buğday
  • Yulaf kepeği
  • Gazlı içecekler ve meyve suları

Gaz yapan yiyecekler hakkında merak ettikleriniz için de kısa kısa bilgiler verelim.

Kestane gaz yapar mı?

Kestane fazla tüketildiği zaman  kabızlık yaptığı bilinir. Kestane tüketiminin yoğunluğu arttığı taktirde yetişkin ve bebeklerde çeşitli sindirim sorunlarına neden olabilir. Tükettiğiniz miktara dikkat etmenizde fayda var. Kestanenin mide ve bağırsaklarınıza ilişkin olumsuz bir etkisini görebilirsiniz. Kestane tükettikten sonra  çay, ıhlamur, papatya çayı gibi besinler tüketmenizde fayda var.

Kereviz gaz yapar mı?

Lif oranı yüksek yani posalı ve yüksek miktarda şeker içeren besinler gaz oluşumuna neden olabilir. Kereviz de lifli bir besindir. Bu nedenle fazla tüketilmeye bağlı olarak gaz problemi yaşamanıza muhtemeldir. Kerevizi tüketirken yediğiniz miktara dikkat etmelisiniz. Aynı zamanda çok çiğnerseniz ciddi bir problemle karşılaşmayabilirsiniz.

Bezelye gaz yapar mı?

Bakla, kurufasulye, bezelye gibi çoğu  baklagillerin yaptığını bilmeyen yoktur. Vücudumuz bu besinleri sindirirken bağırsakta çeşitli gazlar açığa çıkar.  Bu da vücudumuzda şişkinliğe neden oluyor. Bezelye de dikkatli tüketmeniz gereken besinlerden bir tanesidir.

Turp gaz yapar mı?

Bazı çiğ tüketilen sebzelerin de gaz problemlerine neden olduğu biliniyor. Çiğ tüketilip gaz yapan besinlerin başında turp geliyor..Bu nedenle turp yerken yavaş yavaş yemelisiniz. Aynı zamanda uzun uzun çiğnemeye özen gösterin.

Gaz yapan yiyecekler nasıl yenmeli?

Gaz sorununu azaltmak için gaz yapan yiyecekleri hiç yememek yanlış bir davranıştır. Gaz sorunundan müzdaripseniz gaz yapan yiyecekleri bir arada genellikle aynı gün tüketmemek en doğrusudur.

Ketojenik Diyet Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

yengeç burcu 2020

Yengeç Burcu 2020 Yılı Yorumları

Yolu-Yasamak-Yolda-Yasamak

Dönüş Yolu: Yolu Yaşamak, Yolda Yaşamak