içinde

BayıldımBayıldım

Forma Girmek İçin Etkili Yöntemler

Forma Girmek İçin Etkili Yöntemler
Forma Girmek İçin Etkili Yöntemler

Yaz gelmeden forma girmeye ne dersin? Forma girmek için vereceğimiz bu etkili yöntemleri mutlaka denemelisiniz. Kim korkar Yaz’dan!

Forma Girmek İçin Etkili Yöntemler

Şimdiden vücudunuzu Yaz aylarına, plajlara hazırlamak istemez misiniz? Fazla kilolarınıza şimdiden savaş açın! Merak etmeyin hala bolca vaktiniz var. Yaz gelirken forma girmek için yapacaklarınız ise çok basit. Bilinçli olmak ise ilk adım!

Hayalinizdeki bikininin ya da mayonun içine girebilmek sandığınız gibi zor değil. Kış boyunca çeşitli sebeplerden dolayı birkaç kilo almış olabilirsiniz fakat dert etmeyin. Sizlere vereceğimiz bu bilgileri not etmeyi unutmayın. İşte sağlıklı bir şekilde forma girmek için etkili yöntemler…

Yazı formda geçirmek için nereden başlamak gerekir?

Herkesin hayalidir yaz aylarında dar ve ince kıyafetlerin içinde zarif görünmek, istediği bikini ya da mayonun içinde fütursuzca dolaşabilmek… Telaş yapmayın, daha çok vaktiniz var! Bu kadar vakit varken, hızlı kilo kaybıyla geçici bir mutluluk yaşamak yerine sağlam adımlarla kilo vermenin tam zamanı.

İşe kilo vermenize yardımcı olmanızı sağlayacak küçük, sağlıklı ve etkili değişiklikleri yaşam tarzınız haline getirmekle başlayın. Yapılan araştırmalar, gün içerisinde verdiğimiz kararların yaklaşık %45’inin alışkanlıklarımız odaklı olduğunu gösteriyor. Yani bu şu demek, yeme alışkanlıklarını değiştiriyor, yaza formda girmek için en büyük adımı atıyorsunuz.

Bol su içmek, taze meyve ve sebzelere daha çok yemek, lif bakımından zengin besinleri sıkça tüketmek, şekeri hayatınızdan çıkarmak…

Forma girmek için öğünlerde neler olmalıdır?

Sağlıklı bir beslenmenin ilk kuralı, öğünler arasındaki protein, yağ ve karbonhidrat dengesini iyi sağlayabilmektir. Özellikle diyet yapıyorsanız en önemli öğünün kahvaltı olduğunu unutmayın. Yapacağınız kahvaltı, günün ilerleyen saatlerindeki öğünlerde ne yiyeceğinizi de etkiliyor. Öğle saatlerine doğru acıktığınızı hissediyorsanız, emin olun kahvaltınızı yanlış bir şekilde yapmışsınız. Kahvaltıda mutlaka uzun süre tok tutacak besinler yemelisiniz. Bu da protein demek. Protein içeren bir kahvaltı açlık hissini öldürür, uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur. International Journal of Obesity’de yayınlanan bir çalışmaya göre “İçeriğinde yumurta olan bir kahvaltı, daha az protein içeren bir kahvaltı ile karşılaştırıldığında kilo vermeye yardımcı olabiliyor.”

Yağ tüketimi nasıl olmalı?

Öncelikle yağsız bir hayatın olmayacağını, yağ olmadan da sağlıklı bir şekilde yağ yakamayacağınızı belirtmek isteriz. Yağların içerisinde bulunan fosfolipitlerin beyin ve sinir dokuları için çok önemli bir yere sahip olduğunu, yağsız bir diyetin sağlıksız bir diyet olduğunu da ekleyelim. Sağlıklı yağ kaynakları olan fındık, badem, ceviz gibi yağlı tohumlar, keten tohumu, avokado ve hindistan cevizi yağı gibi besinleri de mutfağınıza misafir edebilirsiniz. Haftada 1-2 kez de Omega-3 yağı almayı ihmal etmeyin.

Baş belası tatlı krizleri…

Genelde en olmadık saatlerde tutar tatlı krizleri… Bu çoğunlukla sinir bozucu ve vicdan yapmamıza neden olan tatlı krizlerinin birkaç farklı sebebi olabiliyor.

  • Neden 1: Tatlı yemek alışkanlığınız haline gelmiştir ve bu da damak tadınızın bu şekilde gelişmesine sebep olmuştur.
  • Neden 2: Tamamen psikolojik… Tatlı yediğinizde mutlu olduğunuzu düşündüğünüz için en ufak bir moral bozukluğunda tatlıya sarılırsınız.
  • Neden 3: İnsülin ya da kan şekeri dengesizliği… Doktorunuza danışarak bu konu hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Bu 3 durumun da üstesinden gelmek aslında çok basit. İnsülin metabolizmasında bozukluktan kaynaklanan ve açlık halinde sinire, konsantrasyon bozukluğuna, yemekten birkaç saat sonra acıkmaya neden olan bu tatlı ihtiyacı, özellikle karın bölgesinde yağlanmalara neden olur. Böyle bir durumla cebelleşiyorsanız mutlaka konunun uzmanı bir doktora başvurmalısınız.

Tatlı krizleriniz sağlıksal sorunların dışındaki nedenlerden kaynaklıysa bu durumu çözmek aslında çok basit. En başta dediğimiz gibi beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmek ilk adım. Öğünlerinizi atlamamalı, tabağınızda mutlaka proteine yer vermeyi unutmayın. Lifli besinler yine baş kahramanlardan biri. Uzun süre sizi tok tutmaya yardımcı olacak lifli besinler aynı zamanda tatlı krizlerinizi de önleyebilir.

Ara öğün şart mıdır?

Aslına bakarsanız sağlıklı bir beslenme için şart. Fakat ana öğünleriniz arasında acıkma hissi yaşamıyorsanız, ara öğünlerinizi atlayabilirsiniz de… Ara öğünlerde aldığınız kalori miktarları ise önem vermeniz gereken en büyük kural. Erkekler için ara öğün kalorisi 150-200 kadarken, kadınlar için bu rakam 100-150 diyebiliriz.

Ara öğünlerinizde kefir, badem, ceviz, kuru meyve gibi hem pratik, hem sağlıklı hem de uzun süre tok tutabilecek seçimler yapmanız gerektiğini unutmayın. Ara öğünler hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

İlginizi Çekebilir: Kilo Almamak İçin Ara Öğün Şart! İşte Altın Liste

Etkili kilo vermeye yardımcı besinler hangileridir?

Aslında bu konuda şu besin en etkilidir demek pek doğru değil. Her vücudun kendine has bir metabolizma hızı var. Bunun yerine uzun süre tok tutacak, açlık hissine kapılmanızı engelleyecek besinlerden örnekler verebiliriz. En basit örnek, kahvaltıların starı yumurta… Amerikan Üniversitesi Dergisi’nde yayımlanan bir araştırmaya göre, kahvaltıda 2 yumurta tüketen insanların tüketmeyenlere göre günlük 400 kalori daha az aldığı ortaya çıkmış.

Bunun yanında protein bakımından yüksek değerlere sahip olan süt ve süt ürünlerini de sıkça tüketmelisiniz. Süt ve süt ürünleri uzun süre tokluk hissi sağlarken, aynı zamanda içeriğinde bulunan “Conjugated Linoleic Acid” sayesinde de yağ yakımınız hızlanmış olacak.

Uzun süre tokluk hissi sağlayacak diğer besinler kuru baklagiller ve yağlı tohumlar… Yapılan bir araştırmada, günün herhangi bir öğününde tercih edilen fasulye, nohut ya da mercimek gibi besinlerin kilo kaybına yardımcı olduğu ortaya çıkmış.

Yeşil çay mucizesi

Yeşil çay kilo verme ya da yağ yakımı konusunda en bilindik yöntemlerden biri. İçeriğinde bulunan “Epi Gallo Kateşin 3 Gallat” maddesi yağ yakıcı bir etkiye sahip. Günün herhangi bir saat diliminde 1-2 bardak yeşil çay içmenizi de öneriyoruz.

Ne demiştik? Kim korkar Yaz’dan!

Yorumlar

Cevap bırakın

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Yükleniyor…

0

Yorumlar

0 yorum

Motorola G7 Serisi Resmi Olarak Tanıtıldı!

bucak

Bucak Sahneye Çıkmadı