içinde

Fazla Uyumaktan Kurtulmak İçin Yapılması Gerekenler

fazla uyumaktan kurtulmak için

Geceleri uykuya dalmanız zor ve sabah kalkmak neredeyse imkansız mı? Aşırı uykuya genellikle uyku eksikliği veya huzursuz bir gece rutini neden olur. İşe veya sınıfa geç kalmak, gün boyunca uykuya dalmak ve düzenli olarak iyi bir gece uykusu alamamak gibi sorunlara yol açabilir. Bu yazımızda fazla uyumaktan kurtulmak için yapılabilecek şeylere değineceğiz.

Fazla Uyumaktan Kurtulmak İçin Alarmı Ertelemeyin

Alarmınızdaki erteleme düğmesine basmaktan kaçının. Bazı ekstra uyku için sabahları sadece beş dakika daha uyumaya yatkın olsanız da, alarmınızdaki “erteleme” düğmesine basmak sizi daha da yorgun hale getirecektir. Erteleme vurduğunuzda, beyniniz uyku döngünüzün daha da derinlerine iner. “Erteleme” ye birkaç kez daha vurduğunuzda ve son olarak uyandığınızda, alarmınız sizi uyandırmaktan çok daha fazla yorgun ve daha yorgun hissedeceksiniz. Mümkünse, erteleme düğmesi olmayan bir alarm alın. Veya mevcut alarmınızdaki erteleme seçeneğini devre dışı bırakın.

Fazla Uyumaktan Kurtulmak İçin Alarmı Odanızın Diğer Ucuna Koyun

Çalar saatinizi odanın diğer tarafına koyun. Erteleme düğmesine kolayca basabileceğiniz veya alarmınızı kapatabileceğiniz alarmı yatağınıza yakın tutmak yerine, çalar saatinizi sizi yataktan çıkmaya zorlayacak bir yere koyun. Bu şekilde, çalar saatinizi kapatmak için sabahları yataktan kalkmak zorunda kalacaksınız. Örneğin, çalar saatinizi odanızın karşı tarafındaki bir şifoniyer üzerine yerleştirebilirsiniz. Veya yine de duyabileceğinizi düşünüyorsanız alarmınızı banyo gibi bitişik bir odaya bile yerleştirebilirsiniz.

Farklı Çalar Saatlere Yatırım Yapın

Ses tonu ve ışığı giderek artan çalar saatlere yatırım yapın. Bu çalar saatler, uyanma zamanınıza yaklaştıkça giderek daha parlak hale gelir. Bu ışık, vücudunuzu ani bir alarmla şok etmeden yavaşça uyarır, kolayca uyanmanıza yardımcı olacaktır. Bu tip çalar saatler, sabahları karanlık olduğunda ve yataktan çıkmak zor olabileceği için kış için de iyidir. Bu tip çalar saatleri, yerel eczanenizde veya çevrimiçi olarak bulabilirsiniz.

Yarını Sabırsızlıkla Bekleyin

Sabah rutininizi olumlu ve tutarlı hale getirin. Isınma hareketleri yapın ve kalkın, odanızın perdelerini açın ve sabah ışığının içeri girmesine izin verin. Sabahı olumlu bir deneyim gibi muamele edin ve gününüzü dört gözle beklemeyi taahhüt edin. Ayrıca belirli bir süre içinde giyinme ve kahvaltı yapma rutini başlatabilirsiniz. Hazırlanırken, programınızı ve gün için görevlerinizi veya taahhütlerinizi planlayın.

Fazla Uyumaktan Kurtulmak İçin Alarmsız Uyanmayı Deneyin

Alarmınız olmadan uyanmayı deneyin. Tutarlı bir uyku programına sadık kalırsanız ve düzenli bir uyku düzenini sürdürürseniz, alarmsız ve fazla uyumadan kendi başınıza kalkabilirsiniz. Her gece aynı saatte yatmak ve her sabah aynı saatte uyanmak, vücudunuzu düzenli bir uyku programına alışmak için programlayacaktır. Zamanla, vücudunuz kendi çalar saati gibi davranacaktır ve her gün aynı zamanda kendi başınıza uyanabilmelisiniz.

İyi Uyku Ortamı Nasıl Yaratılır?

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    Elmalı Turta

    Elmalı Turta İçin Elma Nasıl Dilimlenir?

    Bilmediğiniz Şarkılar

    Bilmediğiniz Şarkılar Nasıl Kolayca Bulunur? – Mobil Yöntemler