içinde

Evde Sağlıklı Beslenme Yolları

evde sağlıklı beslenme

Yediklerinizi takip etmek için bir yemek günlüğü başlatın. Gün boyunca yediğiniz her şeyi yazın, ardından haftanın sonunda günlüğünüze gidin ve yediğiniz yiyecekler için beslenme bilgisi alın. Her gün yediğiniz kalorileri toplayabilir ve diyetinizi nasıl geliştireceğinizi ve daha sağlıklı seçimler yapabileceğinizi öğrenebilirsiniz. USDA’nın https://www.supertracker.usda.gov/ adresinde çevrimiçi bir yemek takipçisi vardır. Ücretsiz bir hesap oluşturabilir ve kişisel yemeklerinizi örnek yemeklerle birlikte özelleştirilmiş bir beslenme rehberi almak için girebilirsiniz. İzleyici ayrıca 8.000’den fazla farklı gıda için beslenme bilgilerine bakmanızı sağlar. Evde sağlıklı beslenme için bu içeriği okuyabilirsiniz.

Evde Sağlıklı Beslenme: Günde 3 Dengeli Öğün Yemek Yiyin

Günde en az 3 dengeli yemek yiyin. Dengeli yemekler, formda kalmanıza yardımcı olmak için ihtiyacınız olan tüm besinleri sağlar. Yağsız protein, tam tahıllı ekmekler ve makarnalar ile her öğünde bol miktarda meyve ve sebze seçin. Yemeklerinizin dengeli olduğundan emin olmanın en kolay yolu, her öğünde bir gökkuşağı yemeği yemektir. Antioksidan bakımından zengin mavi veya kırmızı meyvelerle karıştırın ve ıspanak ve lahana gibi yeşillikler ekleyin. Kırmızı ve sarı biber ile bir salata lezzetli bir salata hazırlayabilirsiniz. Fasulye ve bezelye iyi bitkisel protein kaynaklarıdır.

Evde Sağlıklı Beslenme: Daha Bol Öğünler

Boş günlerinizde büyük yemekler pişirin. Yemek pişirmek için sınırlı zamanınız veya enerjiniz olsa bile yine de sağlıklı yiyebilirsiniz. Hafta sonları veya bir gün izinli olduğunuzda, yemekten hoşlandığınız sağlıklı ve basit bir şey için 6 ila 8 porsiyon pişirin. Gelecek hafta boyunca yemek için ekstra porsiyonları saklayın. Yemek pişirmek konusunda fazla deneyiminiz yoksa, çevrimiçi basit tarifleri arayın veya sadece 3 veya 4 bileşen gerektiren tarifleri içeren yeni başlayanlar için bir yemek kitabı alın. Daha yetkin hale geldikçe bunlara her zaman ekleyebilirsiniz. Hızlı ve kolay bir şekilde pişirebileceğiniz 4 veya 5 tarif öğrenmeye çalışın. Her zaman sağlıklı yemeklere hazır olmak, açsanız ve yemek pişirmek istemiyorsanız, yemek sipariş etme veya fast food alma isteğine direnmenize yardımcı olacaktır.

Evde Sağlıklı Beslenme: Sağlıklı Atıştırmalıklar Her Zaman Hazır Olsun

Sağlıklı atıştırmalıkları her zaman hazır bulundurun. Kendinizi boş bir şekilde patates cipsi veya kurabiyeye ulaşırken bulursanız, bir şeyler pişirmek istediğinizde elinizde olması için bazı salatalık, havuç ve kereviz dilimlemeyi deneyin. Fındık, kuru üzüm ve meyve, öğünler arasındaki açlığın üstesinden gelmeye yardımcı olabilecek besleyici atıştırmalıklardır. Gece geç saatlerde atıştırmalık almaya eğilimliyseniz, yemekten sonra dişlerinizi fırçalamayı deneyin. Ağzınız temiz hissedecek ve bu ayartının giderilmesine yardımcı olabilir. Uzun bir banyo yapmak, masa oyunu oynamak veya bir hobiye katılmak gibi yiyeceklerden uzak tutan bir etkinlik de yapabilirsiniz.

Merdivenleri Kullanmayı Unutmayın

Mümkün olduğunca merdivenleri kullanın. Herhangi bir ortak probleminiz olmadığı sürece, asansörleri atlayın ve daha yüksek katlara ulaşmak için merdivenleri kullanın. Merdiven çıkma yapabileceğiniz en yoğun egzersizlerden biridir ve önemli miktarda kalori yakmanın yanı sıra kardiyovasküler gücünüzü arttırırsınız. Birkaç merdiven çıkacaksanız hızınızı artırın, böylece gideceğiniz yere ulaştığınız zaman sarsılmaz ve terlemezsiniz. Kısa bir merdiven yolculuğunuz varsa, öte yandan, onları olabildiğince hızlı çalıştırmayı deneyin.

Gazlı İçecekler Yerine Su İçin

Alkolsüz içecekler yerine su için. Günde 8 ila 10 bardak suya sahip olmak sizi genel olarak sağlık ve zindeliğiniz için gerekli olan iyi nemlendirir. Her zaman yanınızda bir su şişesi bulundurun ve su kaybına neden olabilecek kahve ve çay tüketiminizi sınırlayın.  Meyve suyu içmek istiyorsanız, şekersiz bir meyve suyu seçin.

Boryeong Çamur Festivali: Cildine Özen Gösterenler Buraya!

Yorumlar

Cevap bırakın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Yükleniyor…

    0

    Yorumlar

    0 yorum

    parayı zekice yönetmek

    Parayı Zekice Yönetmek İçin Neler Yapılmalı?

    okullar açıldı yedi milyon öğrenci okula döndü

    Okullar Açıldı Öğrenciler Okula Döndü. İşte Ayrıntılar.